XXL Nutrition

Hoeveel pull ups kan jij?

Bezoekers in dit topic

Sander36

Cool Novice
Lid geworden
18 apr 2011
Berichten
34
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
68kg
Vetpercentage
9%
Ik zelf kon 0x pull ups doen. Na 11 weken fitness, kon ik 9 pull ups - met 4 vinger's elke hand ik gebruik me duim niet omdat ik in me tuin niet echt een ronde bar heb.

Na rond 6 weken training kon ik me eerste pull up doen. dan ging het zo 1-3-4-6-8-9

Op dit moment ben ik dolblij, en ik verheug me erop om meer pull ups te doen. Persoonlijk vind ik pull ups een van de beste rug oefeningen, na deze oefening voel ik me rug spieren heel goed bewegen.

Deze pull ups alleen met 4 vingers each hand.

http://www.youtube.com/watch?v=HQa7iV9sE_w

Dus hoeveel pull ups kan jij? En hoeveel pull ups kon je toen je met fitness begon?
 
Geen enkele toen ik begon.
Nu geen idee stuk of 20 moet wel lukken.
3x5 BW+25kg lukt ook wel.
 
  • Like
Waarderingen: 515
Meestal doe ik 3 setjes van 10 of 12, ligt er even aan of ik de pull ups aan het begin/ midden van de training doe of pas op het eind.
Ik heb me handen alleen we wat verder uit elkaar als in het filmpje.
 
18 x BW
1 x BW + 55
 
Klinkt misschien raar, maar ik ben echt heel verslaafd aan pull ups net deed ik 11x in me tuin. En ik hou ervan als mensen naar me kijken wanneer ik pull ups doe in me tuin. Misschien omdat ik dan geen t-shirt draag

Ik hoop dat ik binnen 3 weken tot 15 pull ups kan doen.
 
Laatst bewerkt:
4 x 12 wanneer ik rug train. 17 achter elkaar max, daarna ga ik cheaten en beetje slingeren.
 
stuk of 10 toen ik begon
nu 25 à 30 afhankelijk hoe m'n dag is ;)
 
Klinkt misschien raar, maar ik ben echt heel verslaafd aan pull ups net deed ik 11x in me tuin. En ik hou ervan als mensen naar me kijken wanneer ik pull ups doe in me tuin. Misschien omdat ik dan geen t-shirt draag

Ik hoop dat ik binnen 3 weken tot 15 pull ups kan doen.

pics or didn't happen

(no homo)
 
chins is me pr 12
pull ups nog minder
maar 12 haal ik alleen op een goede dag als eerste oefening
anders steek ik op 6/7
 
Klinkt misschien raar, maar ik ben echt heel verslaafd aan pull ups net deed ik 11x in me tuin. En ik hou ervan als mensen naar me kijken wanneer ik pull ups doe in me tuin. Misschien omdat ik dan geen t-shirt draag

Ik hoop dat ik binnen 3 weken tot 15 pull ups kan doen.

Wat ben jij nou weer voor raar mannetje..
 
Een superdude


Ik red er net 9
Maar ik doe het bijna nooit.
 
Hmm, veel e-heroes hier: vooral de jongens die beweren er veel meer dan 18-20 te kunnen doen. :D

Ook al weeg je -75kg, boven de 15 reps (en STRICT) komt het echt op spierconditie aan en zelfs G-men doet er niet effe 25 ...

OT: Ikzelf doe ze altijd wijd en mijn pr is 12, maar train er niet specifiek op - toen ik 'begon' kon ik er misschien 4/5 normale grip.
 
Toen ik net begon weinig, na een tijdje relatief veel (c.a. 20) want ik ontwikkelde kracht en woog maar 75kg. Naarmate ik zwaarder en zwaarder werd werden mijn pull ups ook minder, ik kan op een goede dag nog wel 3 setjes van 10 HH maken (full ROM) maar daarmee is het ook wel afgelopen.
Mijn benen zijn hard gegroeid en hebben voor veel gewicht gezorgd dat niet mee helpt met het optrekken. :p
 
  • Like
Waarderingen: Aal1
3x8 doe ik met tussenpauze van 1 minuut. 8x25kg / 8x10kg / 8xbw
 
Deadhang 1.
 
5x BW max, erg zwak in deze oefening helaas.
 
Ik doe ze altijd met een pauze van 3 seconden vanonder zodat ik niet kip. Ik denk dat ik er wel zo 8 kan uitpersen. Niet zo indrukwekkend, inderdaad.
 
25+, kon er voor ik trainde ook wel een stuk of 15-20, ben ondertussen wel zwaarder geworden. Ik vind het nie de beste oefening voor rug persoonlijk (wel goed, zeker niet de beste).
 
Als ik met deze oefening begin haal ik zonder pre workout er ongeveer 25 met tik ik zkr tegen de 30 aan!
 
Back
Naar boven