Fitness Seller

Hoeveel pull ups kan jij?

Bezoekers in dit topic

Ongeveer... 8-9 only bw maarja Ik zeg het tenminste eerlijk;)
 
2 a 3 nette of 6 sloppy ones. Maarja ik doe ze zo goed als nooit.
 
pffff.. pull ups.. dit is echt me zwak datte..
ben doorgaans in alles wat rug aangaat sterk behalve dit dus..
5-6 proper da ist..
 
Ooit eens 13xbw hammergrip gekunnen.
Nu 10 x bw gewone chin. De setjes die daarop volgen gaan altijd moeilijker en minder reps!
 
ik doe pull ups voor rug altijd 12, 10, 8-10 in gym.
Maar ik zou max. 18-20 kunnen denk ik.
 
8 chin-ups.. en ik ben vrouw.
pull-ups kan ik ook, 6 ongeveer.
Brede grip chin-ups 1... hahaha!
 
Max denk ik zo 18-20 keer en dan brede grip
 
doe ze de laatste tijd weer wel.

wijd 12 - 12 - 10 -10 -8 zoiets maar meestal 4 setjes met BW

maar idd er zijn interessantere dingen
 
9 met Bw + 20 kg.
 
Sommigen hier schijnen de pull ups als oefening niet zo belangrijk te vinden, terwijl het toch algemeen bekend is dat de pull up de "King of all upper body exercises" is. Niet voor niets is het een essentieel onderdeel bij vrijwel iedere fitness test van het leger. En er is een reden dat je in de gym nooit lang hoeft te wachten tot de pull up bar vrij is -> de oefening is simpelweg te zwaar voor de meeste gasten. Ik las er hier [Link niet meer beschikbaar] het één en ander over, met name het stukje over soldaten die met bepakking en al over een muur moeten, zette mij wel aan het denken.
 
Kan ik niet echt testen - geen pullup bar thuis en maar een raar ding in de sportzaal.. Ik doe er ongeveer 12-13 wide grip met gecontroleerde vorm aan de overhang van de trap
 
10-12. Maar ik train eigenlijk altijd met ringen omdat pullups met een stang last veroorzaken aan mijn bicepspees. Zijn ringen even goed? En, heeft het zin om veel pullups te doen verspreid over relatief kleine sets of beter weinig sets met redelijk wat pullups. Concreet: ofwel sets van 5-6-7-8-9-10-10-9-8-7-6-5 ofwel pakweg 12-12-12 ? Staat misschien al ergens op dit forum dus excuses als dit zo is.
 
Benieuwd of alle mensen uit 2011 al pullups kunnen

JV78
In je eerste vraag geef je zelf al het antwoord. Als jij last krijgt van een stang is dat je belemmerende factor om beter te worden in pullups. Dat heb je bij ringen niet -> ringen beter voor jou. Even compleet zonder context over hoe je de pullup doet etc.

Ja het heeft zin om veel pullups te doen, zodat je beter wordt in het pull-up patroon. Net zoals je in elke vaardigheid beter wordt naarmate je het vaker en consistent doet. Of het daadwerkelijk beter is om het te verspreiden / veel pullups in weinig sets is wel afhankelijk van wat je allemaal doet in je trainingsweek en hoe je opbouw is. Beide kunnen werken.
 
Plusminus 30-35 duizend in de afgelopen 10 jaar.
 
Ik vraag mij af waar al die mannen waren met hun 20-25 pull up's toen er een contest was. Eén van de contests was pull up's. Ik geloof er alleszins geen snars van. Ik doe ook regelmatig pull up's maar kan er toch geen 20 uitpersen. Ik doe ze wel traag en goed uitgevoerd en niet zoals de crossfitters want dat zijn voor mij geen pull up's.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Back
Naar boven