MuscleMeat

Hoeveel rijst, gekookt - niet gekookt (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kastel

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2004
Berichten
294
Waardering
26
Lengte
1m72
Massa
73kg
Hallo, weet iemand soms hoeveel ongekookte rijst men nodig heeft om 100g gekookte rijst te bekomen?
 
Hoezo wil je dat weten ? de voedingswaarden zijn gebaseerd op ongekookte rijst.
Dus stel je hebt 100 g rijst in je schema dan is dit 100 g "ongekookte" rijst, anders moet je ff wegen en meten om het te weten te komen.
 
Neem gewoon 100 tot 150gram ongekookte rijst en vreten kreng :D.
 
Oh okay, wist niet dat de voedingswaarden op ongekookte rijst gebaseerd waren. Leek me idd veel : 572 Kcal voor 165g gekookte rijst :eek: . Ik neem aan dat hetzelfde voor havermout geld.
 
Inderdaad bro. Kijk anders eens de verpakkingen na.
 
heb een boekje met voedingwaarden en daar staat gekookte rijst in.
100gr gekookte rijst:152kcal/3gr eiwit/35gr kolhy/0vet
 
Code:
 ┌──────────────────────────────┐           Energie Ei-  --Vet-- Kool
 │                              │       gram   kcal wit tot verz hydr
 └──────────────────────────────┘      ───── ────── ─── ─── ──── ────
  100 gram    Rijst, z.z.                100    150   3   0    0   33
  100 gram    Rijst, onbereid            100    350   7   1    0   78

veel plezier ermee.
 
bakkerke zei:
heb een boekje met voedingwaarden en daar staat gekookte rijst in.
100gr gekookte rijst:152kcal/3gr eiwit/35gr kolhy/0vet


Ja maar als je een voedingsschema maakt moet je uitgaan van ongekookte rijst. Werkt een stuk makkelijker.
 
eduardjanssen zei:
Neem gewoon 100 tot 150gram ongekookte rijst en vreten kreng :D.
150 tot 200 :p

p.s. wel zilvervliesrijst he
 
eduardjanssen zei:
Ja maar als je een voedingsschema maakt moet je uitgaan van ongekookte rijst. Werkt een stuk makkelijker.

gemakkelijker??
ik kook zakjes die verpakt zijn in 125gr ongekookt.
kook steeds een zakje of 2-3 zadat ik niet steeds elke dag moet gaan koken.

dan is het toch gemakkelijker een schema te maken met gekookte rijst???
ben wel benieuwd wat het verschil is?

als het beter zou zijn de wegen op ongekookte rijst zal ik dat zeker doen.
misschien kan je me je antwoord even verduidelijken?
waarom beter wegen op ongekookte rijst?
thx..
 
kun je dat nu echt niet zelf verzinnen ?

Jeez, als je nu iedere dag verse rijs kookt, is het toch makkelijker afwegen voordat je gaat koken in plaats van nadat je het gekookt hebt ?

maar inderdaad, als je rijst voor een hele week vooruit kookt is het gekookt afwegen handiger...
 
100 gram ongekookte rijst is niet per definitie een vast aantal grammen gekookte rijst. dat is afhankelijk van hoelang je het nog laat staan na het koken. hoelanger je het nog ef laat staan, hoe zwaarder het wordt, omdat de rijst zich nog met water volzuigt!
 
jorasho zei:
150 tot 200 :p

p.s. wel zilvervliesrijst he

is dat niet wat veel???
zelf eet ik da nooit.
als je eens rekend en 100gr ongekookte rijst eet heb je al tegen de 600kcal binnen,
tel daar eens de kip bij,neem nu 200gr(340kcal).
dan heb je al 940kcal.

hij is maar 20jaar dus denk niet dat ie al zoveel gewicht e,
dat ie aan een kcalinname zit van 4000?
 
wazzup zei:
kun je dat nu echt niet zelf verzinnen ?

Jeez, als je nu iedere dag verse rijs kookt, is het toch makkelijker afwegen voordat je gaat koken in plaats van nadat je het gekookt hebt ?

maar inderdaad, als je rijst voor een hele week vooruit kookt is het gekookt afwegen handiger...

heb een druk bestaan en maak alles klaar voor een dag of 4.
zowel de rijst als de spaghetti,kip enz..
en weeg alles af de dag ervoor.
hoef ik niet elke dag aan het fornuis te staan.
(heb geen dame die dat voor me doet :D )
 
bakkerke zei:
is dat niet wat veel???
zelf eet ik da nooit.
als je eens rekend en 100gr ongekookte rijst eet heb je al tegen de 600kcal binnen,
tel daar eens de kip bij,neem nu 200gr(340kcal).
dan heb je al 940kcal.

hij is maar 20jaar dus denk niet dat ie al zoveel gewicht e,
dat ie aan een kcalinname zit van 4000?
veel mensen vinden 200 gram inderdaad veel, maar ik eet het meestal wel. geen probleem dus. :)
 
100gr ongekookte rijst is geen 600cals maar iets van een 350cals

Ik eet gewoon een zakje of 125gr 2x per dag:)
 
Kastel zei:
Hallo, weet iemand soms hoeveel ongekookte rijst men nodig heeft om 100g gekookte rijst te bekomen?

Uit mijn hoofd :o : Ongeveer 30. Maar da's ongeveer hoor, ik hou mijn hand er niet voor in het vuur. Ik had 't érgens een keer opgeschreven... omdat de voedingswaarde inderdaad in droge rijst wordt gegeven en als je dan al gekookt hebt.... Zo'n rare vraag vind ik dit dus nu ook weer niet hoor, als hier de reacties bekijk.
 
Marc W zei:
Uit mijn hoofd :o : Ongeveer 30. Maar da's ongeveer hoor, ik hou mijn hand er niet voor in het vuur. Ik had 't érgens een keer opgeschreven... omdat de voedingswaarde inderdaad in droge rijst wordt gegeven en als je dan al gekookt hebt.... Zo'n rare vraag vind ik dit dus nu ook weer niet hoor, als hier de reacties bekijk.


Het gaat om je calorienbehoefte. Dus je hebt er niets aan om te weten dat 30gram gekookt 100gram weegt. En 30gram rijst is natuurlijk een weggooier he.
 
Ik snap ook niet waarom ze op de verpakking de waarde van onkookte rijst er op zetten? Wie vreet er nu onkookte rijst ???
 
djezus, moeten ze de rijst voor je koken ofzo. Ongekookt wegen is toch makkelijker en 100gr ongekookte rijst en dan koken, uh blijft dezelfde cals hoor
 
Back
Naar boven