MuscleMeat

Hoeveel setjes biceps/triceps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

robwouters

Novice
Lid geworden
29 nov 2012
Berichten
14
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
69kg
Vetpercentage
10%
Ik train nu al een tijdje en ik lees steeds een verschillend aantal setjes dat mensen gebruiken bij het trainen van hun biceps en triceps. Ik zelf doe er 9 van 8 a 12 (ligt aan gewicht) voor biceps en voor triceps hetzelfde. Wat is nou het beste aantal setjes?
 
ik train nu al een tijdje en ik lees steeds een verschillend aantal setjes dat mensen gebruiken bij het trainen van hun biceps en triceps. Ik zelf doe er 9 van 8 a 12 (ligt aan gewicht) voor biceps en voor triceps hetzelfde. Wat is nou het beste aantal setjes?

Ik doe 3 oefeningen voor elk, doe 4 sets van elke oefening. Dus 12 sets voor Biceps 12 sets voor Triceps!
Er is geen " beste " aantal setjes. Sommige dingen werken beter voor anderen.
 
er bestaat geen ideale set hoeveelheid. het ligt eraan of je nog genoeg energie hebt na die setjes of niet. En ook of je resultaat ziet. maar in het algemeen doet men 8-12 setjes (2 a 3 oefeningen) voor biceps en 12-16 (3 a 4 oefeningen) sets voor triceps.

Ook moet je kijken naar wat je voor je borst en rug al doet aangezien je daar ze al mee traint. Het is een kwestie van zelf aanvoelen en uitproberen.
 
8-12 reps is beste voor mensen die beginnelingen zijn als je massa en kracht
wil krijgen. Maar dat is over het algemeen, iedereen is anders :P.
 
Ikzelf pak 16-18 setjes biceps en triceps ook en mijn armen zijn t sterkste punt. Probeer eens een maand 8 reps, dan een maand 5-6 reps etc. Kijk wat voor je werkt
 
Fullbody dus:
3x per week 1 oefening biceps, 1 oefening triceps.
2 opwarm setjes (10 - 12 reps)
2 werk setjes (8 - 10 reps)
Voor de rest worden ze meegepakt bij andere compound oefeningen.
 
Hoeveel isolatie setjes zouden jullie zeggen voor de biceps of triceps?
 
Wat een hoop bro-science toch weer. 16-18 setjes? 12 en 12 setjes? :')

We praten hier over biceps/triceps. De spieren die hard mee werken als je rug, borst, schouders traint. IMO zijn een paar setjes genoeg. Eigenlijk durf ik nog wel te beweren dat armen trainen (mits een goed schema) niet eens nodig is.

Leg je focus lekker op het squatten, deadliften, benchen, militarypressen, rows, pull ups ,etc.
 
6 sets biceps na rug
6 sets triceps na borst

werkt voor mij het best.
als ik meer doe groeien ze niet.
 
bro-do-you-even-science.jpg
 
Wat een hoop bro-science toch weer. 16-18 setjes? 12 en 12 setjes? :')

We praten hier over biceps/triceps. De spieren die hard mee werken als je rug, borst, schouders traint. IMO zijn een paar setjes genoeg. Eigenlijk durf ik nog wel te beweren dat armen trainen (mits een goed schema) niet eens nodig is.

Leg je focus lekker op het squatten, deadliften, benchen, militarypressen, rows, pull ups ,etc.

Waar zie je bro science? Je lult poep man, iedere persoon is anders. Zolang mijn armen redelijk droog staan op 48cm en ze nog groeien(naturel) doe ik wat werkt. Of het nou 6 of 10 of 16 sets zijn.
 
Wat een hoop bro-science toch weer. 16-18 setjes? 12 en 12 setjes? :')

We praten hier over biceps/triceps. De spieren die hard mee werken als je rug, borst, schouders traint. IMO zijn een paar setjes genoeg. Eigenlijk durf ik nog wel te beweren dat armen trainen (mits een goed schema) niet eens nodig is.

Leg je focus lekker op het squatten, deadliften, benchen, militarypressen, rows, pull ups ,etc.
hoezo bro-science? mensen beschrijven hier wat zij doen..:rolleyes: niet wat je moet doen
 
Waar zie je bro science? Je lult poep man, iedere persoon is anders. Zolang mijn armen redelijk droog staan op 48cm en ze nog groeien(naturel) doe ik wat werkt. Of het nou 6 of 10 of 16 sets zijn.
Even goed lezen dan.

---------- Post toegevoegd Fri 7 Dec 2012 om 23:52 ----------

hoezo bro-science? mensen beschrijven hier wat zij doen..:rolleyes: niet wat je moet doen
Science vertelt ook niet wat je MOET doen.
 
Back
Naar boven