AndroidHealthClinic

Hoeveel setjes Borst en Schouders?

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2003
Berichten
4.250
Waardering
5
Hoeveel setjes doen jullie voor de borst en hoeveel voor de schouders?
 
borst incline db, incline flye en incline db..allen 3 sets

schouders momenteel lateral 4 worksets (1 warmup), 4 rear lateral, en 3 milpress. vandaag toevallig bij lateral 2 giant sets gedaan voor de rest t zelfde..wisssel t vaak per week af
 
1 set incline bench press
1 set peck deck

1 set lateral raises
 
michel zei:
1 set incline bench press
1 set peck deck

1 set lateral raises

Dat lijkt me een beetje weinig... 2 sets voor de borst en 1 set voor de schouders :rolleyes:

Volgens mij moet je je post nog ff aanvullen :D
 
9 voor de borst en 9 voor schouders....borst op een dag en schouders verdeeld
 
ik train volgens het heavy duty systeem en geloof me het werkt(voor mij allezins)
vroeger als ik nog wedstrijden meedraaide heb ik mede door dit systeem op mijn beste niveau gehaald
ik voelde me elke training sterker worden en massiever.alleen is het in het begin wennen aan de zeer korte trainingsduur,maar je went er wel aan
 
interessant, die van MM bedoel je. heb jij ergens je schema hier staan en zoniet zou je vriendelijk willen zijn om die hier (als aparte topci dan he, wil geen ruzie met Tongpo:)) neer te zetten. ben erg beniwud namelijk:thumbup:
 
michel zei:
ik train volgens het heavy duty systeem en geloof me het werkt(voor mij allezins)
vroeger als ik nog wedstrijden meedraaide heb ik mede door dit systeem op mijn beste niveau gehaald
ik voelde me elke training sterker worden en massiever.alleen is het in het begin wennen aan de zeer korte trainingsduur,maar je went er wel aan

Ohw ok, excusez-moi... ik dacht echt dat je een deel vergeten was :D
 
het is je vergeven?
heeft er hier eigenlijk al iemand volgens dit systeem getraind?ik merk dat ontzettend weinig mensen dit proberen.
 
michel zei:
het is je vergeven?
heeft er hier eigenlijk al iemand volgens dit systeem getraind?ik merk dat ontzettend weinig mensen dit proberen.


vandaar de reden of jij dat met ons wilt delen. vidn t iig interesaant om te weten
 
2 incline dum/bar press
1 flat dum/bar press

2 flyes cable/dumble

en een decending set
 
Borst 9 sets:

Vlak bankdrukken 3 sets 15 reps
Incline dumbbell press 3 sets 15 reps
Flyes / chest press machine 3 sets 15 reps
 
waarom zoveel reps soulreaver?
 
KaLe zei:
waarom zoveel reps soulreaver?

zal voor hem wel beter werken dan 6-12 denk ik.?

Borst:

Incline Press: 4 Setjes 12-6
Incline Fly's: 3 Setjes 12-6
Incline Press: 4 Setjes 12-6
 
Wat Michel bedoelt is gewoon trainen met telkens maar 1 'working set' net als bvb Dorian Yates.
Voor elke oef maar 1 set (exclusief opwarmsets natuurlijk) tot falen.
Dan moet je natuurlijk wel meer als 3 oefeningen doen of je bent even snel de fitness buiten als dat je aan-omkleden geduurd heeft :D
 
Is dit dan effectief of effectiever ?
Hangt van persoon tot persoon af , er is niks nuttigs aan trainingsschema's kopiëren en denken dat ze wel goed zullen zijn omdat pro's of anderen ze met succes gebruiken.
Doe gewoon wat voor JOU goed aanvoelt.
 
michel zei:
ik train volgens het heavy duty systeem en geloof me het werkt(voor mij allezins)
vroeger als ik nog wedstrijden meedraaide heb ik mede door dit systeem op mijn beste niveau gehaald
ik voelde me elke training sterker worden en massiever.alleen is het in het begin wennen aan de zeer korte trainingsduur,maar je went er wel aan

En of je fotos hebt van jou, ik ben namelijk enorme fan van de man... maar zijn HD training werkt alleen als je een trainingspartner hebt en zelfs dan heb ik nog moeite met het geloven ervan....
 
Tijdens een 2-1 schema (alles 3x per 2 weken, behalve benen > dus ene week 2x en andere week 1x die spiergroepen) zou ik het bij de ene keer op 3 sets voor grote spiergroepen houden, en 3 voor de kleine. Tijdens 1 keer per week 4 sets voor groot, en 3-4 voor klein, met wat meer sets.

Dat was het schema dat ik tot voor kort hanteerde. Momenteel ben ik bezig met alles 1x per week. (Naar gelang je langer traind en wat meer massa krijgt merk je namelijk dat ook je herstel langer gaat duren). Dan doe ik alles zo 5 sets voor grote spiergroepen, en 4 voor kleine.

Alles tot failure... in beide schema's. (behalve opwarmen.)
 
Robin zei:
Tijdens een 2-1 schema (alles 3x per 2 weken, behalve benen > dus ene week 2x en andere week 1x die spiergroepen) zou ik het bij de ene keer op 3 sets voor grote spiergroepen houden, en 3 voor de kleine. Tijdens 1 keer per week 4 sets voor groot, en 3-4 voor klein, met wat meer sets.

Dat was het schema dat ik tot voor kort hanteerde. Momenteel ben ik bezig met alles 1x per week. (Naar gelang je langer traind en wat meer massa krijgt merk je namelijk dat ook je herstel langer gaat duren). Dan doe ik alles zo 5 sets voor grote spiergroepen, en 4 voor kleine.

Alles tot failure... in beide schema's. (behalve opwarmen.)


3-4 sets tot faillure ???
 
Back
Naar boven