AndroidHealthClinic

HOEVEEL SETJES? HOEVEEL DAGEN? tell me (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

rexprurio

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
10 mrt 2003
Berichten
3
Waardering
0
ik hoor iedere dag andere verhalen.
maar wat ik de laatste tijd steeds meer hoor is dat 6 dagen in de week trainen ( wat ik nu doe ) veel te veel is. Ik heb gehoord dat 3 dagen ook wel voldoende kan zijn.
en hoeveel herhalingen moet ik dan doen en hoeveel setjes.

( ik gebruik geen anabolen ( dan zou 6 dagen per week misschien een betere optie zijn ))


Groetjes

Rex prurio
 
nee 48 tot 96 uur hebben je spieren rust nodig. Ik zou zeker geen 6 dagen trainen 5 is volgens mij al teveel. 4 Vind ik zat.
ja of 2 dagen cardio ertussen dan kom je wel op dagen
 
Ik heb zelf laatst mijn schema aangepast naar een 5 dagen schema van 45 min elk. Daarbij train ik elke spiergroep 1 keer per week. Tot nu toe bevalt het uitstekend. Beter dan het schema van 4 dagen 1 - 1,5 uur per keer.

maandag: schouders/trapezius
dinsdag:rug
woensdag: borst
donderdag: benen
vrijdag: biceps/triceps

Op deze manier zit er weinig tot geen overlap in het gebruik van de verschillende spieren, waardoor elke spiergroep genoeg rust krijgt.
Nogmaals, het bevalt mij prima maar het kan voor iemand anders natuurlijk compleet anders zijn.
 
5 dagen is niet teveel, alleen moet je rekening houden met je ratio energie verbruik/opname en rust die moet omhoog gaan naarmate je frequenter traint.
Ik trainde vroeger 4 dagen/EW ben er 1 ste jaar 20 kilo mee aangekomen.
Zit nu 3 weken op de 5 dagen/wk maar heb de training per keer wel ingekort van 60 min naar 45 min! Heb ook me calorie en eiwitinname verhoogt...
Dit blijkt tot nu toe goed te werken.
 
Originally posted by admin
5 dagen is niet teveel, alleen moet je rekening houden met je ratio energie verbruik/opname en rust die moet omhoog gaan naarmate je frequenter traint.
Ik trainde vroeger 4 dagen/EW ben er 1 ste jaar 20 kilo mee aangekomen.
Zit nu 3 weken op de 5 dagen/wk maar heb de training per keer wel ingekort van 60 min naar 45 min! Heb ook me calorie en eiwitinname verhoogt...
Dit blijkt tot nu toe goed te werken.

20 kg, das niet mis... hoeveel daarvan spieren?

ik ben ook in mijn eerste jaar en doe elke spiergroep 1x/wk maar soms denk ik dat je in het eerste jaar beter vooruit gaat als je meer trained... hoevaak trainde jij in het begin elke spiergroep?
 
Ik heb 3 dagen gedaan, 4, 5... 4 werkt voor mij het beste. 5 werkt een tijdje goed, maar dan begint je toch uiteindelijk te overtrainen. Dus je zou het kunnen gebruiken om af en toe te pulseren als het ware (doe ik nu ook wel eens), maar standaard 5x vind ik nog wat te veel.
 
3-4 dagen met 2 tot 3 sets

handige links over HIT van Dorian Yates (uitleg +uitleg oefeningen)
[Link niet meer beschikbaar]

HIT schema 3 dgn per week
[Link niet meer beschikbaar]

HIT schema 4 dgn per week
[Link niet meer beschikbaar]

Man in kwestie:
[Abeelding niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven