Fitness Seller

Hoeveel setjes per week voor de bi & triceps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Pusher12

Cool Novice
Lid geworden
28 nov 2016
Berichten
105
Waardering
0
Hoeveel setjes per week is nou het juiste aantal voor de bi en triceps?

Ikzelf doe altijd 20 setjes van 10 herhalingen voor de biceps en 20 setjes van 10 herhalingen voor de triceps per week.
 
Er is geen definitief juist aantal, ik wissel constant met sets en reps (en dus ook met het gewicht).
Ik geloof ook niet in precies 10 setjes van 10 reps per week. Als je er nog 1 kunt doe je er toch meer? Of verzwaren en minder reps voor de afwisseling?
 
Ik zelf heb nooit naar setjes gekeken en reps ben ik halverwegen men tellen weer kwijt. gewoon trainen niet te theoretisch doen. Zware gewichten met goede vorm,dan komt het wel goed:D
 
Voor biceps gewoon keihard aanspannen met welke load dan ook, zelfs zonder gewichten en keihard aanspannen creeer je bijna hetzelfde effect als met zware gewichten. (Qua groei iig, niet qua krachtwinst)

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/27329807/

Ik gebruik voor alle oefeningen en dus ook voor de bi en triceps de methode in 4 seconden het gewicht laten zakken en in 2 seconden het gewicht weer pushen of liften.

Wat betreft het aanspannen van de biceps, hoeveel seconden aanspannen? 10 seconden of langer?
 
Ik doe zo'n 12 sets.
 
Dat is veel teveel. Bovendien niet nodig ook.

Teveel?

Ik doe maandag en vrijdag 2 oefeningen van 4 sets voor zowel de bi en triceps.
En woensdag 1 oefening van 4 sets voor de bi en triceps, dus dat zou een totaal maken van 20 setjes per week.....dit is dus teveel?
 
Tellen we compoundbewegingen ook mee? want volgens sommige is dat alles wat je nodig heb.
 
Teveel?

Ik doe maandag en vrijdag 2 oefeningen van 4 sets voor zowel de bi en triceps.
En woensdag 1 oefening van 4 sets voor de bi en triceps, dus dat zou een totaal maken van 20 setjes per week.....dit is dus teveel?

Ja. Het is qua omvang een spier van niks. Bovendien, zoals mijn voorganger ook al zegt, reken je de compoundiefeningen niet eens mee. Waarbij je deze spieren ook nog eens gebruikt.
Ik pak biceps en triceps 1x per week, biceps na de borst en triceps na de schouder. En dan maar twee oefeningen. 1x opwarmen, 1x 6-8 tot falen (x2).
Nog nooit zo goed gegroeid hierop.
Meer is lang niet altijd beter.
 
Ja. Het is qua omvang een spier van niks. Bovendien, zoals mijn voorganger ook al zegt, reken je de compoundiefeningen niet eens mee. Waarbij je deze spieren ook nog eens gebruikt.
Ik pak biceps en triceps 1x per week, biceps na de borst en triceps na de schouder. En dan maar twee oefeningen. 1x opwarmen, 1x 6-8 tot falen (x2).
Nog nooit zo goed gegroeid hierop.
Meer is lang niet altijd beter.

Thanks, duidelijk!

Is dit ook een goede methode wat ik eerder poste of?

Ik gebruik voor alle oefeningen en dus ook voor de bi en triceps de methode in 4 seconden het gewicht laten zakken en in 2 seconden het gewicht weer pushen of liften.

Wat betreft het aanspannen van de biceps, hoeveel seconden aanspannen? 10 seconden of langer?
 
Ja. Het is qua omvang een spier van niks. Bovendien, zoals mijn voorganger ook al zegt, reken je de compoundiefeningen niet eens mee. Waarbij je deze spieren ook nog eens gebruikt.
Ik pak biceps en triceps 1x per week, biceps na de borst en triceps na de schouder. En dan maar twee oefeningen. 1x opwarmen, 1x 6-8 tot falen (x2).
Nog nooit zo goed gegroeid hierop.
Meer is lang niet altijd beter.

En hoeveel cm is je arm omtrek?
 
Thanks, duidelijk!

Is dit ook een goede methode wat ik eerder poste of?

Ik gebruik voor alle oefeningen en dus ook voor de bi en triceps de methode in 4 seconden het gewicht laten zakken en in 2 seconden het gewicht weer pushen of liften.

Wat betreft het aanspannen van de biceps, hoeveel seconden aanspannen? 10 seconden of langer?

Goede methode.
Seconde of 2-3 knijpen is genoeg.
 

Nou je loopt te roepen 12 sets is teveel en dat je super groeit op weinig sets. Dus dan zal je vast grote armen hebben, right? Dus vandaar mn vraag: Wat meten die guns van jou?
 
ik train 2x de week biceps en 2 x de week triceps.

meestal 2 oefeningen van een 4-tal sets. soms 5 sets. Gebeurd ook dat ik 3 oefeningen doe met hetzelde aantal sets.
En een andere keer wat minder sets.

Ik beslis gewoon op het moment zelf.
 
ik train 2x de week biceps en 2 x de week triceps.

meestal 2 oefeningen van een 4-tal sets. soms 5 sets. Gebeurd ook dat ik 3 oefeningen doe met hetzelde aantal sets.
En een andere keer wat minder sets.

Ik beslis gewoon op het moment zelf.

En doe je dan ook 10 reps i.c.m. supersets?
 
Nou je loopt te roepen 12 sets is teveel en dat je super groeit op weinig sets. Dus dan zal je vast grote armen hebben, right? Dus vandaar mn vraag: Wat meten die guns van jou?

107 kilo bij 1.85 met 12%. Navenant alles. Jij?
Of ben jij zo'n treurige puber die alles meet?
 
En doe je dan ook 10 reps i.c.m. supersets?

reps tel ik niet zo strikt. Probeer wel binnen een bepaalde range te zitten.

Als ik er 11 kan dan stop ik niet bij 10. Lukt het me maar 9 dan is het ook zo.

Beetje cheaten om de laatste er uit te krijgen doe ik wel,maar er zijn grenzen.
 
Back
Naar boven