Fitness Seller

hoeveel setjes schouders?

Bezoekers in dit topic

doedieakka

Cool Novice
Lid geworden
11 jun 2011
Berichten
129
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
ik zat te denken aan zo een schema

1; rug - traps - ak schouder
2;
3; borst - triceps - vk schouder
4;
5; biceps - buik - zijkant schouder
6;
7;

benen ergens op een vrije dag.

en dan bij elke training 3setjes schouder. dus bij voorkant schouder bijvoorbeeld 3 setjes shoulder front raise. eerst dacht ik dat schouders wel meegingen, maar die setjes lijken me toch noodzakelijk. iemand tips?
 
Slaat werkelijk helemaal nergens op om je schoudertraining zo te splitten.
 
front raises zijn idd schouderbuilders :rolleyes:
 
Niks mis mee, zo ga je ze net minder snel overbelasten.
 
schouders moet je apart pakken. Sinds ik schouders op een aparte dag doe, gaat het veel beter. Ik doe meestal de volgende oefeningen:

- military press
- Arnold DB press
- side raises
- machine press
- rear delt raises

Zoiets.. Bij mij werkt een wat hoger volume. Bij andere weer wat anders.. moet je zelf ff uitproberen.. Schouders moet je in iedergeval genoeg liefde geven, is een kleine spiergroep, maar wel erg bepalend voor de look van je fysiek..
 
Achterkant kan je prima met rug pakken.
Bijv. 3 setjes facepulls en sideraises (voor over gebogen).

Persoonlijk zou ik niet meer 2 oef. per groep doen.
Tegenwoordig leg ik meer prioriteit bij achterkant en midden.
Voorkant als laatste of helemaal niet. Dan wel mp's

Wel altijd seated presses voor algehele massa.
 
ik zat te denken aan zo een schema

1; rug - traps - ak schouder
2;
3; borst - triceps - vk schouder
4;
5; biceps - buik - zijkant schouder
6;
7;

benen ergens op een vrije dag.

en dan bij elke training 3setjes schouder. dus bij voorkant schouder bijvoorbeeld 3 setjes shoulder front raise. eerst dacht ik dat schouders wel meegingen, maar die setjes lijken me toch noodzakelijk. iemand tips?

Prima verdeling wat de schouders aangaat, doe ik zelf al jaaaaaaaaren met prima resultaat. Kracht/massa winst en minder blessures.

Als je in mijn rodedraad schema kijkt zie je hoe ik de sets/reps heb ingevuld. http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/rodedraadschema-7044/

Is een post van 2002 en ik val er nog regelmatig op terug.
 
dankje 3XL, ff een kijkje nemen ;)
 
Schouders opsplitsen kan perfect.

Ik pak ze nu 2x per week, die kleine spiertjes herstellen schijnbaar toch vrij snel. Ik zorg wel dat ik ze bij andere spiergroepen niet te veel belast.
 
Klopt het inderdaad, dat je maar 4 oefeningen hoeft te doen? Bijvoorbeeld 4 oefeningen 3 herhalingen en 12-15 reps? Puur als je voor de looks gaat en niet per se kracht
 
Schouders opsplitsen kan perfect.

Ik pak ze nu 2x per week, die kleine spiertjes herstellen schijnbaar toch vrij snel. Ik zorg wel dat ik ze bij andere spiergroepen niet te veel belast.

Hoe ziet je split eruit? Wil ze ook 2x gaan pakken
 
Back
Naar boven