MuscleMeat

Hoeveel setjes? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

niekmh

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 apr 2008
Berichten
112
Waardering
0
Hallo beste mensen!

Heb een vraagje over eventuele meerwaarde van meerdere oefeningen/setjes doen dan "normaal"
Voorbeeld: Voor borst training doe je zo door de regel zo'n 3-4 verschillende oefeningen. En per oefening zo'n 4 setjes van zo'n 8 reps. Uitgaande dat je zover gaat dat je op een punt van spier falen zit bij de 7e-8ste rep.
Laatst hoorde ik dat er mensen in m'n sportschool zijn die er zo'n 6 oefeningen voor doen. (voor borst dan) Is dat niet te veel? Heb je dan bij je vorige oefeningen niet alles uit de kast gehaald?....of heeft het wel duidelijk een meerwaarde?

Alvast bedankt!!
 
Je kan wel oefening of 6 doen hoor voor borst, je moet nie altijd strikt je 4 oefeningen doen en dan ermee stoppen..gaat het lekker doe je gewoon nog een oefening extra..
 
De grote vraag is dan..durf je ook op zijn tijd 2 oefeningen per week te doen.

Want vaak geldt less is more! Het gaat hem vooral om de intensiteit.
 
aa **** las de titel verkeerd ,las hoeveel sletjes:roflol:
 
Gewoon wisselen met schema's. Oftewel ,het aantal oefeningen, volgorde, aantal sets ,aantal reps, etc etc.
Gewoon kijken waar jij het beste op reageerd!
 
Okeej!! Wat een reaties al!! thx! Kijk, de ene zal de andere niet zijn met herstel en spier uithoudingsvermogen,... Maar het leek mij een beetje sterk dat je zoveel oefeningen kon doen met een hoge intensiteit.
 
Licht er aan hoe je traint. Als je zes oefeningen doet van 6 sets is het inderdaad iets te veel van het goede. Maar als je zes oefeningen doet van 2 a 3 sets is het nog wel te doen.

Simpel rekenen : 4 x 4 = 16 of 6 x 3 = 18

Dat kan nog wel.
 
Je kan wel oefening of 6 doen hoor voor borst, je moet nie altijd strikt je 4 oefeningen doen en dan ermee stoppen..gaat het lekker doe je gewoon nog een oefening extra..

Oefening of 6 voor borst? Ik doe 6 setjes voor borst en hij groeit als kool.....

Meer =/= beter.
 
Oefening of 6 voor borst? Ik doe 6 setjes voor borst en hij groeit als kool.....

Meer =/= beter.

Dat bij jou je borst als kool groeit met 6 setjes wil dus niet zeggen dat dat ook voor iemand anders geld.
Bij mij niet in ieder geval.
 
6 Oefeningen..zeker ook nog allemaal 4 setjes?

Ik zeg niet direkt dat je nou percee 6 oefeningen moet doen. (Hoewel ik dat zelf wel eens enkele weken gedaan heb maar dan maar met 3 sets per oefening) Ik wil alleen maar zeggen dat het ene voor de ander niet meteen hoeft te werken. Dat jou borst groeit als kool met 6 sets is alleen maar een droom van vele denk ik ;)
 
Ik zeg niet direkt dat je nou percee 6 oefeningen moet doen. (Hoewel ik dat zelf wel eens enkele weken gedaan heb maar dan maar met 3 sets per oefening) Ik wil alleen maar zeggen dat het ene voor de ander niet meteen hoeft te werken. Dat jou borst groeit als kool met 6 sets is alleen maar een droom van vele denk ik ;)

Ieder setje tot zowel positief als negatief falen, in de 6 tot 12 reprange kan veel doen hoor.
 
uhmm,....hoe bedoel je dit??

Stel je bent aan het dumbbell pressen. Je hebt geen spotter.
Je hebt 8 reps gehaald, en probeerd de 9e. Die lukt niet, maar je blijft uit alle macht drukken, zodat je armen parralel staan. Uiteindelijk zullen je armen naar beneden zakken, omdat je zelfs het gewicht niet eens meer tegen kan houden.

Op dat moment zit je tegen negatieve failure aan.

Ik doe 6 tot 7 setjes per week voor borst. Allemaal zo (behalve bij dingen als incline bench, daar ga ik tot positief falen, ivm veiligheid). Dit geeft je borst echt wel genoeg boost om te groeien!
 
maar is 6 a 7 setjes voor de borst (isolatie oefeningen?) niet te veel voor in bijvoorbeeld een FB schema?
 
maar is 6 a 7 setjes voor de borst (isolatie oefeningen?) niet te veel voor in bijvoorbeeld een FB schema?

Jawel, maar ik vermeld ook duidelijk dat ik dit eens per week doe. Daarbij doe ik niet alleen iso-oefeningen.
In een fullbody geld meer:

BP 3 a 5 sets
BOR 3 a 5 sets
SQ 3 a 5 sets

Daarbij doe je in een fullbody ook niet 3 keer per week borst. En in een fullbody doe je normaliter geen isolatie oefeningen voor de borst.
 
Ieder setje tot zowel positief als negatief falen, in de 6 tot 12 reprange kan veel doen hoor.

Ik geloof best dat dat veel kan doen. Maar nogmaals, niet voor iedereen want ieder lichaam is anders. Laat ik het zo zeggen, ik heb er dus niet genoeg aan. Ik train intussen zo'n 14 jaar en heb al veel geprobeerd. En weet intussen dus ook al vrij aardig wat voor mij de beste manier is om goede progressie te maken (hoewel er natuurlijk altijd bij te leren valt)

Even voor de duidelijkheid, het is niet mijn bedoeling om jou manier van trainen af te kraken.
 
Jawel, maar ik vermeld ook duidelijk dat ik dit eens per week doe. Daarbij doe ik niet alleen iso-oefeningen.
In een fullbody geld meer:

BP 3 a 5 sets
BOR 3 a 5 sets
SQ 3 a 5 sets

Daarbij doe je in een fullbody ook niet 3 keer per week borst. En in een fullbody doe je normaliter geen isolatie oefeningen voor de borst.

Oke, maar als ik BP dan voel ik hem niet heel erg in me borts oid.. ik meen hier ergens gelezen te hebben dat je hem dan minder breed moet pakken?
 
Back
Naar boven