AndroidHealthClinic

Hoeveel sets en hoeveel reps ? (1 bezoeker)

hoeveel sets en reps ?

  • 4 sets met aflopend aantal reps en oplopend gewicht

    Stemmen: 82 34,7%
  • 3 sets met oplopend gewicht en zelfde aantal reps

    Stemmen: 57 24,2%
  • 3 sets met zelfde gewicht

    Stemmen: 66 28,0%
  • iets anders (laat het me weten in het forum)

    Stemmen: 31 13,1%

  • Totaal stemmers
    236

Bezoekers in dit topic

10 reps
8 reps
6 reps
4 reps (gewicht laten oplopen tot hier)
6 reps (gewicht weer laten afnemen)
8 reps
 
1 set to failure ,zoals frietbakker maar ik merk dat hij zijn standpunt nogal fel moet verdedigen,doe geen moeite,adm zegt dat hij na 1 set voluit nog vlotjes 3 setjes kan doen .Dan heb ik slecht nieuws voor je adm,dan ga je niet voluit want anders zou het je niet meer lukken.Weinigen hebben de kunst begrepen van het heavy -duty systeem, het is ook veel zwaarder dan een multiple sets training.3xl beweerd dat je als gevorderde niet meer vooruit komt op dit systeem ,ik kan je bevestigen dat ik ook, eerst 8 jaar op de klassieke manier heb getraind en toen zo'n 108kg woog off-season en dat ik na 1jaar heavy duty ben vooruit gegaan tot 120kg off-season(met een competitie gewicht van rond de 100kg).Ik ben onlangs terug beginnentrainen na 8jaar gestopt te zijn en train terug volgens het heavy duty en ben op 2 maand al flink vooruit gegaan.Ik denk dat niemand iemand zijn methode moet afbreken,iedereen is vrij om te trainen zoals hij het liefst van al traint,maar geloof toch niet altijd want er in de bodybuilding boekske staat want de meeste atleten vertellen toch niet alles wat ze doen om een huge fysiek te krijgen.
 
Ik sluit me hier bij aan , gebruik zelf ook maar 1-work set.
Trouwens ik las hier ergens van opwarmen 70-80-90 van je max.
wel
vanaf 70% doe je geen 10 reps meer in die warmupset he , die set doet absoluut niks aan je groei , je went gewoon ff ah gewicht om niet van 80 >> 120 te gaan ineens bvb.
Je doet dus maar enkele reps zodat je niks vermoeid.
En als je met de juiste technieken die ene work set doet kan je er geen meer met dezelfde intensiteit.
Laat iemand maar eens 2x na elkaar de 100m sprinten in een officiële wedstrijd ....
 
en de explosieve positive met 6 seconden negative pas je ook niet toe in je opwarmsets
 
En het lijkt me dat die 1-work set techniek hier ff wordt afgekraakt omdat jullie allemaal graag met een stijve spiergroep naar huis gaan.
Denk dat maar lekker voort dan
 
ikzelf doe 5 sets waarvan 1 opwarm.
4 andere sets afnemend in reps toenemend in gewicht, waarbij ik bij de laatste set ongeveer 1 rep for failure doe.
 
1 a 2 sets per oefening.

totaal aantal sets per spiergroep:
3 voor benen
4 voor rug
3 voor borst
3 voor schouders
(waarvan 1 voor traps)
2 voor biceps
2 voor triceps
2 voor kuiten
en soms buikspieren.
(exclusief warmup)

/edit: http://www.hypertrophy-specific.com
 
Begin van mijn training ff opwarmen met 2 lichte setjes (net waar ik mee begin)
En daarna 3 oefeningen van 3 setjes met oplopend gewicht till failure voor elke spiergroep (sommigen wijken iets af )
Is dan meestal 1ste setje 10 dan 8 en dan 6-8 , is igg zelden hetzelfde.
Ik streef wel altijd naar die 8 reps, of ik het haal weet ik pas aan het eind van de oefening.
pak ook altijd een gewicht waarvan ik denk dat ik hem kan hebben, ene dag wat zwaardder dan de andere, beetje aanvoelen dus.
Maar wat is nou igg beter??
Heb mij een half jaar geleden hier op dit bord laten overhalen om van 3*8 naar 3*failure te gaan.
Immers als je een 9de rep kan maken, waarom dan stoppen bij 8?
Merk bij mezelf dat ik niet meer zo snel stijg in gewichten als voor deze methode.
Daarentegen groei ik er wel lekker op.
 
Momenteel 2 of 3 keer in de week een full-**** (huh? het woord b.o.d.y. wordt gecensureerd, beetje raar)workout (HST!). 1 training met 10 reps en 1 training met 5 reps. (voor de HST kenners, ik sla de 15 reps over want m’n gewrichten protesteren niet en ik train met relatief weinig gewicht aan de stang).

En hoeveel sets? Welgeteld 1 hele set per oefening. Ik denk dat meerdere sets weinig toevoegen als je je spieren goed hebt geprikkeld met 1 set.
En tot faillure ga ik ook niet, een spier prikkel je door meer gewicht te gebruiken als de vorige keer. Daarbij is failure niet nodig.

Voor een betere en meer complete uitleg: zie de HST link van Wazzup.
 
Laatst bewerkt:
Ik doe altijd 4 sets, oplopend reps, aflopend gewicht
1e 6 reps
2e 6/8 reps
3e 8 reps
4e 10 reps

mijn theorie is dat je zeker bij bankdrukken veel meer kracht hebt bij het zwaardere gewicht en als je erna gaat afbouwen, het alleen maar lichter voelt voor je spieren. Of zit ik er nu helemaal naast?
 
2 opwarm setjes...1 working set..bovenlichaam(6-10 reps) onderlichaam(12-20 reps)
 
Hmmm... vanuit PL-perspectief: minimaal 6 series, maximaal 3 herhalingen per serie. En meestal weinig rust (minder dan 1 minuut).
 
doe gewoon 4 setjes van 6 reps met constante gewichten. lekker afzien
 
Alleen met bankdrukke doe ik 4 setjes, zelfde gewicht (als ik een pomp schema heb).

Bij mijn pomp schema heb ik dan 4x10 90kg. :) (ik kan 3x6 120kg).
Altijd wel lekker. Zo'n pomp erin gooien!!
 
sq/bp/dl: 7 sets 3 reps met hetzelfde gewicht
nevenoefeningen: speed singles(2x10)
en verder voor armen en schouders 3 sets met oplopend gewicht en aflopend aantal reps
 
4 sets, aflopend reps, oplopend gewicht
 
de grote drie: 6 setjes
bijoefeningen: 3 of 5 setjes
 
Ik doe 2 sets met 15 reps "als het lukt :D ".
 
1/2 opwarm setjes, daarna alles instinctief. Ene dag voelt beter aan dan de andere dag, dus kwa sets en reps wisselt het per training. Maar ik ga zeker nix zitten tellen. Als ik volgens een schema moet trainen die 4 sets van 10 reps aangeeft, dan kan ik soms meer en soms wat minder (5 sets van 12 reps bijv.). Maar ik ga door tot ik echt niet meer kan en m'n spotter er pijn van in z'n rug krijgt door mee te helpen :D
 
Meestal hou ik 4 sets aan waarvan 2 met relatief laag gewicht. Zit ik er doorheen of kan ik maar dan doe ik een setje meer of minder. Ben er goed op gegroeid :)

Maarja, deze vraag is eigenlijk lastig te beantwoorden aangezien niemand hetzelfde reageerd op verschillende trainingsmethodes.

Zoek uit wat voor jou het beste is!
 
Back
Naar boven