Fitness Seller

Hoeveel sets en reps is goed om te doen als je bulkt.

Bezoekers in dit topic

HenkBroam

Novice
Lid geworden
27 feb 2020
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
63kg
Vetpercentage
7%
Ik ben nu aan het bulken, maar ik weet niet hoeveel sets en reps je moet doen.
Online zijn al heel veel verschillende antwoorden.
Ik kwam vaak 5 x 5 tegen.
Maar is het niet beter om voor 10 reps te gaan omdat je spieren probeert te op te bouwen en niet sterker probeert te worden.
Wat heeft voor jullie het best geholpen met het gainen qua sets en reps.
 
Je hebt het over 2 verschillende zaken

- Bulken ( Meer eten dan je nodig hebt )
- Sets / reps ( hoeveel setjes en hoeveel herhalingen je doet bij een oefening )
 
Het ligt er helemaal aan wat je zelf fijn vind.
Ik zelf doe 4x10 en probeer bij de 3e en 4e set echt me max op te zoeken (werksets).
 
Wat heeft voor jullie het best geholpen met het gainen qua sets en reps.

HIT.

Dus minimaal aantal werksets tussen de 5-15reps tot(en met) falen. Iedere groep 1, hooguit 2, keer per week
 
  • Like
Waarderingen: MDC
Spieren opbouwen en sterker worden gaat zeer zeker samen. Word ik niet sterker zal ik ook niet groeien. Het verschilt nogal per persoon, er is niet 1 conclusie te geven hoeveel sets en reps je moet doen.
Persoonlijk zit ik meestal op 3-8 reps voor zware compounds en 2-3 trainingen per spiergroep per week. Wel maar 1 tot 2 oefeningen per spiergroep per training.
Meer reps en meer oefeningen geeft mijn spieren een vermoeid gevoel wat resulteert in minder kracht, minder vaak kunnen trainen. Mijn les is altijd de spieren sterker te maken door ze te trainen, niet uit te putten. Geen dropsets, supersets en meer dan 8 reps voor mij.
 
Back
Naar boven