XXL Nutrition

Hoeveel sets Triceps na Borst?

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Waardering
5
Hoeveel sets is het beste voor de triceps wanneer je deze na de borst pakt? Ik deed zelf eerst 2 oefeningen van elk 4 sets, maar ik merk dat 2 x 3 toch fijner is. De tri's zijn immers al voorvermoeid door de bench presses.

Wat vinden jullie... is 6 sets te weinig of 8 sets misschien te veel?

misschien rug en triceps op 1 dag doen ipv borst triceps?

Ik denk dat 4 zelfs al meer dan genoeg zal zijn na zwaar benchwerk.

Euhm, dus beter 2 x 3 dan 2 x 4...

Dat dacht ik zelf ook.

Sowieso vind ik ja.
Maar ik ben een HIT fan dus mss moet je nog andere meningen horen ook :)

Hangt er ook een beetje vanaf of je graag heel zwaar gaat met 1 of 2 sets of liever wat lichter over 4-6

zelf doe ik borst en triceps en kan na borst nog "gemakkelijk" 4 tot 5 triceps oefn doen van 3*10

Alien zei:
zelf doe ik borst en triceps en kan na borst nog "gemakkelijk" 4 tot 5 triceps oefn doen van 3*10

Dat wordt voor mij wat te veel van het groeien (woordspeling hehe :)) want ik doe met de borst al 12 sets...

Als je al 12sets doet voor de borst wel ja :D

Moen zei:
Ik denk dat 4 zelfs al meer dan genoeg zal zijn na zwaar benchwerk.

:thumb:

en dan 2 oefeningen..eventueel 5 sets.
3 massasets en 2 isolatiesets

Ik pak meestal 3 sets skull crushers gevolgd door 3 sets smal bankdrukken eventueel nog gevolgd door een dropset om het echt goed te laten branden... (wat meestal al behoorlijk het geval is :))

je moet het eigenlijk zelf bepalen, als je triceps heel moe is dan kan je weinig setjes doen, maar bij mij kan ik nog makkelijk zelfs 9 setjes triceps doen..

*edit* ik doe geen 9 setjes hoor :P ik doe er 6 na mijn borst..

2 setjes is bij mij al genoeg na mn borst training. bij mijn borst doe ik 9-12 sets. dan heb ik nog meer kans op spierpijn in mn triceps dan in mn borst

ligt er natuurlijk ook aan hoe je je borst traint. Persoonlijk doe ik veel fly bewegingen en weinig presses. Dus als ik borst en triceps op een dag zou doen zou ik toch wel nog een setje of 8 doen denk voor de triceps. Press je veel tijdens borst trainen dan zou ik de helft doen ofzo.

mensen die beweren met gemak 5 oefeningen van 3 sets te kunnen doen na borst, trainen niet zwaar genoeg!

Zoals velen al zeggen, is het meer dan genoeg om na je borst nog 2 oefeningen te doen, zo'n 6 setjes... en zelfs dan kun je volgens mij niet al die 6 setjes tot het uiterste gaan...

Idd, doe ook altijd 6 a 7 sets voor mijn triceps na een borst training. Mijn borst training bestaat altijd uit 10 sets. Als ik triceps op armen dag train pak ik meestal 7 a 8 sets maar dan ga ik wel een stuk zwaarder.

Back
Naar boven