XXL Nutrition

hoeveel sets

Bezoekers in dit topic

haaii

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2010
Berichten
5.182
Waardering
778
hoe kun je weten hoeveel sets je het best kunt doen ? en is het mogelijk dat 13 sets al teveel is voor borst ?
 
Moet je zelf aanvoelen, niet iedereen is hetzelfde... Jij hebt er misschien 10 nodig, ik misschien 20, wie weet het... Lekker zelf aanvoelen!
 
niet dat mijn training met iets hoger volume slecht aanvoelde, spierpijn valt ook nog goed mee. maar voel een soort "last" aan de buitekant van mijn borst. (smaller stukje bij de aanhechting) iets wat ik normaal nooit heb.
 
Hangt veel af van je genen alhoewel ik aanraad om zeker geen 13 sets te doen voor borst.

6-9 sets voor grote spiergroepen
4-6 voor de kleinere

Zo sluit je overtraining toch een beetje uit.
 
Hangt veel af van je genen alhoewel ik aanraad om zeker geen 13 sets te doen voor borst.

6-9 sets voor grote spiergroepen
4-6 voor de kleinere

Zo sluit je overtraining toch een beetje uit.

Is dat niet erg weinig?
Je zou dus maximum 3 oefeningen van 3 sets mogen doen voor rug en benen?
 
Is dat niet erg weinig?
Je zou dus maximum 3 oefeningen van 3 sets mogen doen voor rug en benen?

Als absolute beginner lijkt me nog wel wat, maar vind het ook erg bizar weinig!
 
Is dat niet erg weinig?
Je zou dus maximum 3 oefeningen van 3 sets mogen doen voor rug en benen?

Yep, vele pro bodybuilders zoals mike mentzer, casey viator,... hebben bewezen dat niet volume maar intensiteit naar spiermassa leidt.

Onnodig om 12+ sets te doen.

Ikzelf boek meer vooruitgang met weinig sets met hoge intensiteit dan meer sets met mindere intensiteit...
 
Yep, vele pro bodybuilders zoals mike mentzer, casey viator,... hebben bewezen dat niet volume maar intensiteit naar spiermassa leidt.

Onnodig om 12+ sets te doen.

Ikzelf boek meer vooruitgang met weinig sets met hoge intensiteit dan meer sets met mindere intensiteit...

BS. Iedereen lichaam reageert anders. Maar intensiteit leidt inderdaad wel naar massa!
 
Back
Naar boven