AndroidHealthClinic

Hoeveel slaap heb ik minimaal nodig? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

richardhgz04

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 jan 2007
Berichten
3
Waardering
0
Hoeveel slaap heb ik minimaal nodig per nacht als ik genoeg rust wil om mijn spieren op te bouwen.
 
Hoeveel slaap heb ik minimaal nodig per nacht als ik genoeg rust wil om mijn spieren op te bouwen.

Zoiets is persoonlijks.

Is bij iedereen wel iets anders , maar aangenomen wordt dat een nachtrust van 7 à 8 uur het gezondst zou zijn.
 
Weet er iemand toevallig of het van enig belang is dat je je slaap in 1 keer pakt.
Gewoonlijk slaap ik na het werk een 3 tal uurtjes en snachts nog eens een 4tal uurtjes.
Komt ook wel eens voor dat ik het in 3keer doe.
 
Spieren groeien ook zonder slaap, aleen minder. (als je helemaal niet slaapt VEEL minder)
 
Je lichaam herstelt zich door tijdens het slapen meer groeihormoon aan te maken. Hierdoor worden bijvoorbeeld eiwitten aangemaakt, om beschadigde cellen te repareren, om nieuwe cellen te maken en om dode cellen op te ruimen.

Dit gebeurt allen in de eerste 4 fases, die je de eerste 3-4 uur al belopen hebt, daarna de 5e fase (REM-slaap) waarin je droomt, zorgt voor geestelijk herstel.
 
ik zou voor 8-9 gaan. maar ja dat is bij iedereen verschillen. Gewoon paar keer uitproberen en kijken wat het beste voor je is. En 8uur slaap vanaf 12uur tot 8 s'ochtends is iets anders dan vanaf 3uur s'nachst t\m 11 uur in de morgen natuurlijk. Dus let erop.
 
Laatst bewerkt:
ik zou voor 8-9 gaan. maar ja dat is bij iedereen verschillen. Gewoon paar keer uitproberen en kijken wat het beste voor je is. En 8uur slaap vanaf 12uur tot 8 s'ochtends is iets anders dan vanaf 3uur s'nachst t\m 11 uur in de morgen natuurlijk. Dus let erop.

waarom?
 
Ik slaap tussen de 5 en 8 uur per nacht. Ik moet zeggen dat als ik vaak 5 uur slaap in een periode (door drukte met school etc.) dat ik me veel minder energiek voel en minder hard kan trainen. Ook dit zorgt natuurlijk voor minder vooruitgang, afgezien van het technische aspect.
 
ik zou voor 8-9 gaan. maar ja dat is bij iedereen verschillen. Gewoon paar keer uitproberen en kijken wat het beste voor je is. En 8uur slaap vanaf 12uur tot 8 s'ochtends is iets anders dan vanaf 3uur s'nachst t\m 11 uur in de morgen natuurlijk. Dus let erop.

Aan de ene kant is dit wel waar, voor mijzelf dan, in de vakantie sliep ik meestal pas rond 5 uur tot 2 uur, dus 9 uur meestal. Ik merkte wel dat ik me veel minder fit voelde als een gewoone dag wanneer ik om 12 ga slapen en om 7/ half 8 mijn bed uit komt.

Maarja er zit weer een anderhalf uur verschil in het aantal uur slapen, mis voel ik me daardoor minder fit.
 
Sorry deed door mijn langzame internet 2 keer op post klikken!
 
ik zou voor 8-9 gaan. maar ja dat is bij iedereen verschillen. Gewoon paar keer uitproberen en kijken wat het beste voor je is. En 8uur slaap vanaf 12uur tot 8 s'ochtends is iets anders dan vanaf 3uur s'nachst t\m 11 uur in de morgen natuurlijk. Dus let erop.

maakt niets uit, dit heeft gewoon met je bioritme te maken, wat gaan de kwalijke effecten zijn als je slaap later begint dan die van een andere persoon?
 
Mja ik slaap tegenwoordig gemiddeld van 06:00 uur tot 13:00 uur ofzo, werkt perfect :) Alleen suf als ik er een keer om 09:00 uur uit moet, zoals morgenvroeg :(
 
ik slaap minstens 8h per nacht
 
Lijk wel of ik tegenwoordig 10 uur nodig heb om een beetje uitgerust te zijn...

Mijn bedje ligt gewoon zo lekker. :D
 
Volgens alle slaapdeskundigen (zouden die zelf ook heel de dag slapen bij wijze van onderzoek? :D ) 7-9 uur.
 
als ik late diensten heb slaap ik zo dik over de 10 uur. Bij vroege diensten 5-6 uur. Klinkt lekker over de 10 uur slapen, maar meestal wordt ik er alleen maar sloom van, maar ja...ik kom altijd zo moeilijk mijn warme bedje uit, of het nou 6 uur sochtends is of 12 uur smiddags.
 
als ik late diensten heb slaap ik zo dik over de 10 uur. Bij vroege diensten 5-6 uur. Klinkt lekker over de 10 uur slapen, maar meestal wordt ik er alleen maar sloom van, maar ja...ik kom altijd zo moeilijk mijn warme bedje uit, of het nou 6 uur sochtends is of 12 uur smiddags.

Herken ik , vandaar dat ik niet langer meer dan 7-8 uur in bed blijf al geruime tijd.
Na een tijdje raak je dit gewend en ben je steeds op 8 uurtjes uitgeslapen, alé ik toch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven