Fitness Seller

Hoeveel spieren kun je per keer trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sjappie

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
11 mrt 2003
Berichten
8
Waardering
0
Is het erg als je meer dan 2 spieren per keer traint.

Ik hoor, dat het beter is als je twee spieren per keer traint. Ik zelf pak er meestal drie. Omdat ik 4 dagen in de week train en elke spiergroep twee keer in de week wil trainen.

Dit is mijjn schema:

MAANDAG.
Borst, bicep en tricep

DINSDAG
Rug, schouders en buik

WOENSDAG
Benen. Dit doe ik niet altijd. Soms ga ik niet trainen, omdat ik last van mijn knie heb.

DONDERDAG.
Borst, bicep en tricep.

VRIJDAG.
Rug, schouders en buik.

Ik train nu een half jaar en iki moet zeggen dat ik flink vooruit ben gegaan ik weeg nu negentig en eerst woog ik tachtig. Ik ben 1.98m

Wat vinden jullie van dit schema en is het niet beter om minder spieren op een dag te trainen.
 
Het ligt er allemaal aan hoe je die spieren traint.

Bij bv een fullbody schema train je alle spiergroepen in 1 dag, maar je doet van elke spiergroep maar een minimaal aantal sets/oefeningen.
Bij een 1 spiergroep per dag schema draai je veeeeel meer set/reps.

Dus in principe kan je alle spiergroepen bij elkaar trainen, als je de totaaltraining maar kort houd (geen uren).
 
2 x per week je spiergroepen trainen kan na een bepaalde tijd leiden naar een spierplateau... dat betekend dat je spieren niet meer groeien doordat je aan t overtrainen bent.

maar als je zegt dat je met dit schema goed groeit (lees: 10 kg aangekomen). zou t kunnen zijn dat jij goed groeit door zoveel te trainen...

op zich ziet t er wel goed uit hoor
 
punt 1.dan kom je dagen te kort om alles 2x te doen+rust anders heeft het geen zin om zoveel te trainen.punt 2.minder spiergroepen trainen in een sessie lijkt mij wel beter ja.by the way,volgens je schema train je 5 dagen in de week ben je mis of is het je eventuele nieuwe schema?
 
Het is geen nieuw schema. Bij woensdag staat dat ik nie altijd ga dus ik train ook soms vijf dagen. Hoezo te weinig rust er zit toch 72 uur tussen. Of is dat te weinig.
 
Ik zou er maximaal twee doen. Ik heb ook 2 jaar elke keer dat ik trainde alles gedaan, maar als je de tijd hebt, train zo vaak mogelijk en niet teveel spiergroepen per keer..
 
Back
Naar boven