AndroidHealthClinic

hoeveel % sterker door gebruik creatine

Bezoekers in dit topic

nilsjei1234

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2002
Berichten
1.580
Waardering
0
Ik ga binnenkort met creatine beginnen.

Nu is mijn vraag aan jullie : hoeveel % sterker zijn jullie ongeveer geworden na gebruik?

En hoeveel massa zijn jullie aangekomen aan vocht?
 
Hoeveel % sterker onmogelijk te zeggen...

Ten eerste weet je niet wat je normale groei is en hoeveel van de toename dus aan creatine toebedeelt kan worden.

Hoe hoog de fosforcreatine spiegel is verschilt ook per persoon. Dus suppletie werkt voor de een voordeliger dan de ander.

Zijn nog tal van externe factoren die het beinvloeden dus probeer het gewoon uit en kijk of het bevalt. Niet alles is uit te drukken in getallen.

Over vocht.. ik houd persoonlijk niet veel vocht vast door creatine, anderen juist wel. Ook kwestie van uitproberen en je gewicht bijhouden en dan nog blijft het schatten.
 
Bij mij niet meer dan 5 a 10% sterker. Precies zoals dominator al zei. Bij de een werkt het beter dan bij de ander. Ik houd er ongeveer 1,5 kg vocht mee vast. Dat is dus ook niet echt veel.
 
Met Swole werd ik wel sterker ong van 55 naar 65 kilo bech press, zit nu aan de creatine van vitalife en druk nog steeds 70 weg en deed zonder ook al 70
 
Ik denk niet dat je direct sterker wordt door creatine, maar dat het meer een explosiviteitstoename is en uithoudingsvermogen verhogend. Hiermee haal je het maximale uit je sets, zonder snel te verslappen.
 
hmmz oke maar afwachten dus..

een andere vraag danb maar..

wat voor cyclus werkt het best bij jullie?
 
Hoe bedoel je wat voor cyclus? Inname?
 
In dat geval 3 dagen 3 theelepels (misschien 4 dagen) crea en vervolgens gedurende max. 2 maanden(dacht ik tenminste) 3-5 g/dag. Dat is ongeveer een theelepel.
Dan 2 maanden geen crea en daarna kun je weer beginnen.
 
eerste week opladen 15-20 gram per dag, daarna 1 gram per kilo lichaamsgewicht, sommige mensen hebben genoeg aan 3 garm per dag maar daar red ik het niet mee!!!

Innemen met dextrose en koolhydrathen, ik ga denk zelf een straight vansyntrax kopen is een nieuwe creatine!!

Ja kan creatine ipv het hele jaar door gebruiken alleen je raakt er gewent aan en als je af en toe tussen door een pauze neemt dan heb je wel weer die pomp als je begint!
 
oke als het goed is krijg ik het deze week van robin binnen dus :D
 
Sorry Juriaan, maar dat is echt veel te veel, zelfs als je heel erg groot bent. Er is inmiddels genoeg onderzoek naar gedaan. in het begin even iets meer om op te laden, maar 7 X 15-20g is echt veel te veel. En 1g/kg lichaamsgewicht.......
 
Ik blijf van mening dat het verschilt per individu als ik oplaad met 3 gram en dagelijks onderhoud met 3 gram merk ik NIETS in tegen stelleing dat als ik oplaad met 15-20 gram en onder houd met 10 gram per dag ik er toch meer van merk!!

En ik vind theorie en praktijk toch 2 dingen!!!
 
ff wat knippen en plakken vanuit EHF algemene info over creatine samengevat door de moderators:

Wat is creatine?
De brandstof waar je spiercellen op lopen is ATP of Adenosine Tri Fosfaat. In de verbranding van ATP gaat ATP over in ADP of Adenosine Di Fosfaat. Creatine zorgt ervoor dat je dit ADP weer omzet in ATP. Daarom heet creatine ook wel 'energiefosfaat'.
Creatine zit van nature in vlees en vis. Het lichaam maakt het ook zelf.

Gemiddeld halen vleeseters zo’n 2 gram creatine uit hun maaltijden. Door echter een paar gram door middel van supplementen toe te voegen is het mogelijk de spiegels fosforcreatine omhoog te brengen.
Dit heeft tot gevolg dat de kracht en uithoudingsvermogen toe zullen nemen.

Gebaseerd op wetenschappelijke ondervindingen zijn dit de belangrijkste voordelen van creatine:
volume spiercellen wordt groter. Spiercellen zwellen op doordat ze meer water opnemen.
Je zult uiteindelijk zwaarder kunnen trainen.
Vergeet niet dat na het stoppen van creatine een groot deel van dit vocht weer wordt afgegeven en een afname van spiermassa tot gevolg heeft. De krachttoename zal dan ook merendeels weer afnemen.
Vooral bij korte krachtinspanningen van 6-15reps(repetitions=herhalingen)

Sommige onderzoeken tonen nog andere effecten van creatine aan maar aangezien deze nog ter discussie staan ga ik hier niet verder op in.

Is creatine legaal?
Ja, creatine is in de benelux legaal.

Bijwerkingen van creatine.
Creatine is over het algemeen niet schadelijk maar er zijn wel eventuele bijwerkingen.
Ten eerste is er overdosering. Bij gebruik 20gram of meer per dag kan diarree, beschadiging aan nieren&lever of dehydratie optreden. Uitdroging zonder dat je het in de gaten hebt is ook een risico. Bedenk dat creatinegebruikers aanzienlijk meer water nodig hebben. 2 liter water per dag minimaal en het liefst nog daarboven.
Vroeger dacht men dat het lichaam het vermogen kon verliezen zelf creatine aan te maken door langdurig en veel gebruik. Recente onderzoeken hebben aangetoond dat dit niet het geval is.

Dosering en inname:
Hoeveel creatine je nodig hebt is per persoon verschillend. Een manier om dit te berekenen is het lichaamsgewicht in kilo’s te vermenigvuldigen met 0,03 en hierna, in het geval van serieuse krachtsporters/bodybuilders, met 3 te vermenigvuldigen.
Het is mogelijk om als je begint met een kuur een laadfase te handhaven. Dit zijn 5-7 dagen waarbij je zo’n 20gram per dag creatine neemt. De meningen over de werking hiervan zijn verdeeld.
Om zoveel mogelijk uit je creatine te halen is het het beste om meerdere keren per dag een dosering te nemen. (Vooral bij een eventuele laadfase van 5-7 dagen is dit erg belangrijk.)
Creatine kan het best opgelost worden in een vloeistof en de opnamesnelheid kan bevorderd worden door het in nemen met snelle koolhydraten (bv dextrose) of alfa-lipoidezuur.

Doseringen
(bij inname van 2x per dag is aan te raden voor en na de training):

voor de training (hooguit 45 minuten van te voren) 5g opgelost in water zonder ranja of dextrose of iets dergelijks (aangezien snelle koolhydraten je suf maken en dat wil je niet tijdens je training)
na de training neem 5g in bij je post-workout shake (besproken in het topic : voedingsschema

Let wel dat de meningen over de instabiliteit van creatine monohydraat (de meest voorkomende poedervorm) verdeelt zijn. Na 15 minuten zou al instabiliteit in het mengsel optreden. Creatine zet zich om in creatinine (afvalprodukt van creatine) en daar heb je absoluut niets meer aan.

Ofwel het is verstandig de creatine die je na de training in wil nemen, apart te vervoeren.

Verder is er nog het bekende verhaal over het verschil tussen chinese en duitse creatine. Duitse creatine is de beste creatine-vorm, degene die niet vervuild wordt geacht en het beste werkt.

Hoe weet ik dat mijn creatine duits is ?

Vaak staat op de potten een creatine echtheidskenmerk. Verder kun je er van op aan dat de duurdere merken duits zijn. Verder is het nooit onverstandig bij twijfel even een mailtje naar de distributeur te sturen.
 
Originally posted by Dom!nator
ff wat knippen en plakken vanuit EHF algemene info over creatine samengevat door de moderators:

Wat is creatine?
De brandstof waar je spiercellen op lopen is ATP of Adenosine Tri Fosfaat. In de verbranding van ATP gaat ATP over in ADP of Adenosine Di Fosfaat. Creatine zorgt ervoor dat je dit ADP weer omzet in ATP. Daarom heet creatine ook wel 'energiefosfaat'.
Creatine zit van nature in vlees en vis. Het lichaam maakt het ook zelf.

Gemiddeld halen vleeseters zo’n 2 gram creatine uit hun maaltijden. Door echter een paar gram door middel van supplementen toe te voegen is het mogelijk de spiegels fosforcreatine omhoog te brengen.
Dit heeft tot gevolg dat de kracht en uithoudingsvermogen toe zullen nemen.

Gebaseerd op wetenschappelijke ondervindingen zijn dit de belangrijkste voordelen van creatine:
volume spiercellen wordt groter. Spiercellen zwellen op doordat ze meer water opnemen.
Je zult uiteindelijk zwaarder kunnen trainen.
Vergeet niet dat na het stoppen van creatine een groot deel van dit vocht weer wordt afgegeven en een afname van spiermassa tot gevolg heeft. De krachttoename zal dan ook merendeels weer afnemen.
Vooral bij korte krachtinspanningen van 6-15reps(repetitions=herhalingen)

Sommige onderzoeken tonen nog andere effecten van creatine aan maar aangezien deze nog ter discussie staan ga ik hier niet verder op in.

Is creatine legaal?
Ja, creatine is in de benelux legaal.

Bijwerkingen van creatine.
Creatine is over het algemeen niet schadelijk maar er zijn wel eventuele bijwerkingen.
Ten eerste is er overdosering. Bij gebruik 20gram of meer per dag kan diarree, beschadiging aan nieren&lever of dehydratie optreden. Uitdroging zonder dat je het in de gaten hebt is ook een risico. Bedenk dat creatinegebruikers aanzienlijk meer water nodig hebben. 2 liter water per dag minimaal en het liefst nog daarboven.
Vroeger dacht men dat het lichaam het vermogen kon verliezen zelf creatine aan te maken door langdurig en veel gebruik. Recente onderzoeken hebben aangetoond dat dit niet het geval is.

Dosering en inname:
Hoeveel creatine je nodig hebt is per persoon verschillend. Een manier om dit te berekenen is het lichaamsgewicht in kilo’s te vermenigvuldigen met 0,03 en hierna, in het geval van serieuse krachtsporters/bodybuilders, met 3 te vermenigvuldigen.
Het is mogelijk om als je begint met een kuur een laadfase te handhaven. Dit zijn 5-7 dagen waarbij je zo’n 20gram per dag creatine neemt. De meningen over de werking hiervan zijn verdeeld.
Om zoveel mogelijk uit je creatine te halen is het het beste om meerdere keren per dag een dosering te nemen. (Vooral bij een eventuele laadfase van 5-7 dagen is dit erg belangrijk.)
Creatine kan het best opgelost worden in een vloeistof en de opnamesnelheid kan bevorderd worden door het in nemen met snelle koolhydraten (bv dextrose) of alfa-lipoidezuur.

Doseringen
(bij inname van 2x per dag is aan te raden voor en na de training):

voor de training (hooguit 45 minuten van te voren) 5g opgelost in water zonder ranja of dextrose of iets dergelijks (aangezien snelle koolhydraten je suf maken en dat wil je niet tijdens je training)
na de training neem 5g in bij je post-workout shake (besproken in het topic : voedingsschema

Let wel dat de meningen over de instabiliteit van creatine monohydraat (de meest voorkomende poedervorm) verdeelt zijn. Na 15 minuten zou al instabiliteit in het mengsel optreden. Creatine zet zich om in creatinine (afvalprodukt van creatine) en daar heb je absoluut niets meer aan.

Ofwel het is verstandig de creatine die je na de training in wil nemen, apart te vervoeren.

Verder is er nog het bekende verhaal over het verschil tussen chinese en duitse creatine. Duitse creatine is de beste creatine-vorm, degene die niet vervuild wordt geacht en het beste werkt.

Hoe weet ik dat mijn creatine duits is ?

Vaak staat op de potten een creatine echtheidskenmerk. Verder kun je er van op aan dat de duurdere merken duits zijn. Verder is het nooit onverstandig bij twijfel even een mailtje naar de distributeur te sturen.

oke danku
 
Mijn ervarring is ook +- 10 % krachttoename
 
ik ben nu ong 2-3 weken bezig met creatine en ben van 72 kg naar 74,5 kg (net gewogen) gegaan. dus kben wel stuk zwaarder geworden. maar denk deels vocht
 
hmmz naja hopen dat ik het maandag binnenkrijg :D

dan zal ik het zelf gaan ondervinden..
 
Originally posted by Juriaan
eerste week opladen 15-20 gram per dag, daarna 1 gram per kilo lichaamsgewicht, sommige mensen hebben genoeg aan 3 garm per dag maar daar red ik het niet mee!!!

Innemen met dextrose en koolhydrathen, ik ga denk zelf een straight vansyntrax kopen is een nieuwe creatine!!

Ja kan creatine ipv het hele jaar door gebruiken alleen je raakt er gewent aan en als je af en toe tussen door een pauze neemt dan heb je wel weer die pomp als je begint!
1 GRAM PER KILO LICHAAMSGEWICHT
 
Dan gaan je nieren echt problemen geven.
Bij onderzoek gaat na een laadfase van een paar dagen alles meer dan een paar gram gewoon rechtsstreeks het lichaam uit.
 
Back
Naar boven