Fitness Seller

hoeveel stroom verbruikt een computer? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Computer Gebruikt over het algemeen niet zoveel stroom zover ik weet dan.
 
Je pa heeft zeker 2 gigantische vijverpompen in de tuin liggen en nu geeft hij jouw de schuld, zodat je moeder hem geen klappen geeft voor z'n domme tuinier-hobby :D
 
Jizza zei:
Je pa heeft zeker 2 gigantische vijverpompen in de tuin liggen en nu geeft hij jouw de schuld, zodat je moeder hem geen klappen geeft voor z'n domme tuinier-hobby :D


ja zou goed kunnen ;)hahaha
 
als je thuis kabel hebt bv en geen differentieel ( verliesstroomschakelaar ) dan kan je wel erg veel verlies hebben omdat je dan een equipotentiaal verschil creërt tussen het geaarde kabelnetwerk en de spanning op je eigen net

U zegt???
 
DBC01 zei:

Volgens mij bedoeld ie dat er stroom wegvloeit via het kabelnet, (door een relatief spanningsverschil gok ik. Aarde is toch altijd 0 V. of nie? nou ja, lang geleden die shit...)

Maar hmz misschien ook wel eens het nakijken hier waard. Huisgenoten zitten ook altijd op mij te bitchen dat ik mn pc enzo uit moet zetten, omdat het stroomverbruik met 25% is gestegen....
K kon al nie geloven dat het zo gigantisch veel kon schelen....
 
DBC01 zei:
ok zal het ff uitleggen :

1 ) je hebt een verlies op je net ergens
2 ) stroom zoekt steeds de gemakkelijkste weg
3 ) de aardingslus van je woning heeft een bepaalde weerstandswaarde die binnen bepaalde normen dient te zijn maar eigenlijk al heel lang niet meer is nagekeken dus deze waarden liggen waarschijnlijk hoger
4 ) de aardingslus van het coaxiaal netwerk waarover we surfen indien we kabel hebben en tv over kijken heeft een veel lagere weerstandswaarde
5 ) stroom zal deze weg kiezen omdat deze diegene is van de minste weerstand
6 ) minder weerstand is meer stroom die handig weg kan ( denk maar aan een kortsluiting das geen weerstand dus een enorme ontlading )
7 ) geen differentieel ( verliesstroomschakelaar ) dus geen waarschuwing die alles uitzet omdat er een verlies is
8 ) wat is een verliesstroomschakelaar ? : dat is een schakelaar die controleerd of de stroom die in je huis gaat even groot is als diegene die er weer uit gaat ( 5 kabouters erin is ook 5 eruit , anders is er eentje gaan lopen langs ? )


voila Dbc hoop je hier al een beetje mee geholpen te hebben voor meer info , just ask

;)
 
Heb je wel eens bij de buren gekeken of ze niet sown mooi 'tuintje' hebben aangelegd op de zolder? Waar ze veeeeel geld vandaan halen en waarvoor ze wel electriciteit voor nodig hebben ? Je zult de eerste niet zijn waar stroom afgetapt word...
 
Little Me zei:
ok zal het ff uitleggen :

1 ) je hebt een verlies op je net ergens
2 ) stroom zoekt steeds de gemakkelijkste weg
3 ) de aardingslus van je woning heeft een bepaalde weerstandswaarde die binnen bepaalde normen dient te zijn maar eigenlijk al heel lang niet meer is nagekeken dus deze waarden liggen waarschijnlijk hoger
4 ) de aardingslus van het coaxiaal netwerk waarover we surfen indien we kabel hebben en tv over kijken heeft een veel lagere weerstandswaarde
5 ) stroom zal deze weg kiezen omdat deze diegene is van de minste weerstand
6 ) minder weerstand is meer stroom die handig weg kan ( denk maar aan een kortsluiting das geen weerstand dus een enorme ontlading )
7 ) geen differentieel ( verliesstroomschakelaar ) dus geen waarschuwing die alles uitzet omdat er een verlies is
8 ) wat is een verliesstroomschakelaar ? : dat is een schakelaar die controleerd of de stroom die in je huis gaat even groot is als diegene die er weer uit gaat ( 5 kabouters erin is ook 5 eruit , anders is er eentje gaan lopen langs ? )


voila Dbc hoop je hier al een beetje mee geholpen te hebben voor meer info , just ask

;)


Wij mensen hier in Friesland hebben aardlekschakelaars, zie je stroomcircuit van je huis als aanvoer- en retourleidingen van water .. het water wat er uit gaat, gaat er ook weer in.

Alleen bij electrische leidingen word het alsmaar op hetzelfde peil gehouden, en als er een verschil tussen de aanvoer en retour komt, groter als 30 Mpa dan komt de aardlekschakelaar in werking en sluit je stroom af..

( die hoeveelheid van 30 Mpa hebben we te danken aan onze Duitse mafkees Adolf Hitler, heeft et getest op de joden :) )
 
Doede zei:
Wij mensen hier in Friesland hebben aardlekschakelaars, zie je stroomcircuit van je huis als aanvoer- en retourleidingen van water .. het water wat er uit gaat, gaat er ook weer in.

Alleen bij electrische leidingen word het alsmaar op hetzelfde peil gehouden, en als er een verschil tussen de aanvoer en retour komt, groter als 30 Mpa dan komt de aardlekschakelaar in werking en sluit je stroom af..

( die hoeveelheid van 30 Mpa hebben we te danken aan onze Duitse mafkees Adolf Hitler, heeft et getest op de joden :) )
30 mAmpére voor de vochtige ruimtes zoals badkamers enzo
300 mAmpére voor de rest van de woonst
 
jay_c zei:
Heb je wel eens bij de buren gekeken of ze niet sown mooi 'tuintje' hebben aangelegd op de zolder? Waar ze veeeeel geld vandaan halen en waarvoor ze wel electriciteit voor nodig hebben ? Je zult de eerste niet zijn waar stroom afgetapt word...
kan je volgens mij dan alleen in een app. gebouw , want in een privé woonst aftappen na de meterkast zou wel opvallen denk ik :rolleyes:
 
Little Me zei:
30 mAmpére voor de vochtige ruimtes zoals badkamers enzo
300 mAmpére voor de rest van de woonst


Dacht dat et door hele woning gelijk is, maar zal morgen wel meteen ff vragen :)
 
stroomverbruik

Hoi,

Kan iemand mij vertellen hoeveel 4000watt is in euro ongeveer.

Hartelijk dank

thxxx

tasjake
 
Back
Naar boven