AndroidHealthClinic

Hoeveel uren slaap nodig (1 bezoeker)

Hoeveel uren slaap voor een uitgerust gevoel?

  • < of = 5 u

    Stemmen: 5 7,1%
  • 6u

    Stemmen: 5 7,1%
  • 7u

    Stemmen: 14 20,0%
  • 8u

    Stemmen: 31 44,3%
  • 9u

    Stemmen: 13 18,6%
  • > of = 10u

    Stemmen: 2 2,9%

  • Totaal stemmers
    70

Bezoekers in dit topic

Tussen de 8 en 9 uur slaap, dan functioneer ik op mn best momenteel.
Een keer 6 of 7 uurtjes gaat, maar meerdere nachten dan kun je me eind vd week bijelkaar vegen.
Dus hier ook rond 22.00 uur mn bedje in op werkdagen.
 
Ben blij te lezen/zien dat er nog mensen 9u nodig hebben :D
 
Ik probeer ongeveer 8 uur te slapen. Dit lukt ongeveer vijf dagen per week, de andere twee dagen slaap ik rond de 7 uur. Ik zorg er voor op tijd in bed te liggen zodat ik nog een half uurtje kan lezen zodat ik ontspannen en snel in slaap kan vallen.
 
7 uurtjes gemiddeld, in de winter is dat wel wat meer.
 
Powernaps heb ik nooit gedaan, als ik niet moe ben kan ik ook niet in slaap komen. Daarnaast vraag ik me af hoe the fuck mensen er tijd voor kunnen maken
 
Ik ga sowieso minimaal 8uur voor m'n wekker gaat naar bed.
Snachts wel 3x wakker omdat de kat over me heen loopt of bij m'n hoofd staat te janken

Over het algemeen wordt ik altijd wel moe wakker en slaap ik na werk 20-30min op de bank totdat het eten klaar is.
 
7u heb ik toch wel echt nodig. Voorheen vaker 'slaapproblemen' gehad maar ik kan ze tegenwoordig makkelijk voorkomen met maatregels en ritme: 2100 telefoon weg en uiterlijk 2130 in bed liggen, en vervolgens ga ik altijd een boek lezen. Resultaat is dat ik uiterlijk 2230 in slaap val en 0600 relatief uitgerust wakker wordt. Als ik hiervan ga afwijken ontstaan er vaak problemen en val ik moeilijk in slaap. Zolang ik (nog) geen kids heb is dit voor mij best vol te houden.

Edit: is het gebruik van (ik geloof de combinatie die wordt aangeraden) zinc en zma aan te raden voor betere slaap? Voor zover mij bekend is melatonine af te raden ivm opbouw tolerantie. Weet niet of zinc en zma dat ook heeft.
 
8 uur slapen in het optimale geval maar meer dan 6-7 uur lukt me meestal niet.
 
Edit: is het gebruik van (ik geloof de combinatie die wordt aangeraden) zinc en zma aan te raden voor betere slaap? Voor zover mij bekend is melatonine af te raden ivm opbouw tolerantie. Weet niet of zinc en zma dat ook heeft.

ZMA bevat al zink, dus je hoeft het niet nogmaals afzonderlijk te nemen.

Ik neem ZMA tot mijn pot leeg is en dan laat ik er sowieso een paar maandjes overgaan. Geen idee of de werking minder wordt bij langdurig gebruik...
 
Ik functioneer het beste met een uur of 8 slaap. Doordeweeks gaat mijn wekker half zeven en dan probeer ik toch wel rond 11 uur te slapen.
 
Als ik 6 uur diep slaap en doorslaap ben ik optimaal uitgerust. Helaas slaap ik als ik werk vaak maar 4 a 5 uur...en de afgelopen weken waar ik ff zonder werk zat heb ik elke nacht zo'n 7 a 8 uur geslapen maar daardoor had ik soms t gevoel dat ik te veel had geslapen...
 
Ma-do:7.5-8 uur
Vr+za: 9-10 uur
Zo: 6.5-7 uur

Ik functioneer dagelijks het best op 8-9 uur slaap. Merk wel dat ik de laatste tijd iets dieper slaap en niet meer drie keer wakker wordt om te pissen. Daardoor kan ik met iets korter slapen wegkomen.
 
8 uur is het beste, maar een uurtje minder moet niet heel veel uitmaken, slaap zelf meestal rond de 7 uur en op vrije dagen 8-10 uur per nacht
 
Back
Naar boven