MuscleMeat

Hoeveel uur op voorhand eten voor een training? (1 bezoeker)

**********


  • Totaal stemmers
    78
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Ik eet meestal 1uur voor m'n training.
 
Ik eet mijn maaltijd, en rijdt vervolgens direct naar de gym. Half uurtje ongeveer dus.
 
Korter dan een half uur trek ik echt niet en als ik vis gegeten heb graag wat langer, anders komt de vis steeds terug tijdens mijn training.

Offtopic:
ja die vis kan ook upstream zwemmen eh:p;)


heb vandaag 45min-1u voor training gegeten en moet zegn was stukn beter dan te laat of te vroeg te eten ;)
 
Steady 1 uur, langer kom ik tekort met m'n glycogeen aan het einde van m'n training.

En korter zorgt voor een rammelende pens die de voedingsstoffen toch niet meer eficient opneemt maar wel een drukkend gevoel veroorzaakt.
 
Ik heb vernomen dat het beter is om een lange tijd voor training niet te eten, zodat je tijdens de training je glucoceen ver leeg kan trainen.
Belangrijk is dan wel om je glucosespiegel direct na (zware) training weer aan te vullen met glucose en een half uur later complexe koolhydraten (brood,brinta,aardappel etc)

Weet niet in hoeverre dit klopt, maar ik heb er wel enigzins logica voor.

???
 
Ik eet mijn maaltijd, en rijdt vervolgens direct naar de gym. Half uurtje ongeveer dus.


Zelfde hier. Die maaltijd bestaat bij mij echter uit bakje kwark met whey en halve liter water - verder geen carbs. Na de training eet ik dan mijn avond eten. Eerst at ik altijd gewoon avond eten en ging dan trainen maar ben ik 6 weken tijd bijna niets meer aan vet kwijtgeraakt dus heb mijn carb timing en algehele voeding nauwkeuriger nu. En hader/langer cardio iedere dag 45-60 min.
 
er MOET bij mij zeker 2 uur tussen zitten anders komt het weer naar boven :eek:
 
Hoofdmaaltijd: 18u
erna eet ik nog wat kleine dingen
21u: pwo
22u: trainen
23u30: weer wat eten (tonijn, ananas,rijst, pasta,...)
24u: nog een shake met kwark en whey

In de vakantie ging ik soms in de namiddag trainen dus dan zat er meestal 2u tussen eten en training

Ik zie het nut eingelijk totaal niet in van je shake met kwark en whey om 24u een half uur nadat je pas je eiwitten van al je tonijn en pasta hebt ingenomen, je lichaam heeft daar mee voldoende en als het voldoende binnen heeft dan zet het die van een half uur verder toch mar om in vet want een teveel aan eiwitten worden omgezet in vet en teveel aan kh ook!
 
Trouwens ik eet een kleine 2uur op voorhand een warme maaltijd, is goed want het zware van die maaltijd kan ik opgebruiken met de training dus die vetten worden al niet opgeslaan, plus een kleine 2u op voorhand want ik houdt niet van een opgeblazen gevoel om te trainen. Voel me dan niet zo fit.
 
Kwark -> caseïne
voor het slapen gaan

Ik heb hier toch al vaak gelezen dat caseïne eiwitten trager verteren, ideaal dus voor 's nachts. Die 24u kan ook 02.00 's nachts zijn hoor ;)
 
Half acht avondeten, half negen-negen uur onder/naast/boven het ijzer.
 
Kwark -> caseïne
voor het slapen gaan

Ik heb hier toch al vaak gelezen dat caseïne eiwitten trager verteren, ideaal dus voor 's nachts. Die 24u kan ook 02.00 's nachts zijn hoor ;)

Ja, ok dat wel, maar ik snap niet dat je een half uurtje daarvoor nog es massas eiwitten eet, is dat niet gewoon wat teveel, want een teveel verteerd je lichaam toch niet ze, gebruikt ze niet tenminste.
 
Back
Naar boven