MuscleMeat

hoeveel uur trainen jullie per week? (1 bezoeker)

hoeveel uur trainen jullie per week?

  • trainen? wat is dat?

    Stemmen: 2 1,7%
  • 1 tot 4 uur

    Stemmen: 26 22,6%
  • 5 tot 8 uur

    Stemmen: 55 47,8%
  • 8 tot 10 uur

    Stemmen: 22 19,1%
  • meer dan 10 uur

    Stemmen: 9 7,8%
  • geen idee, ik doe maar wat

    Stemmen: 1 0,9%

  • Totaal stemmers
    115
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

3 x in de week 3 kwartier per keer maar.anders groei ik te snel
 
omhoog!
 
kan 8 tot 10 uur zijn maar dat kan per week verschillen ligt eraan welk schema ik gebruik. En wat mijn doelstellingen zijn. Nu is dat cutten, dus dan ben je veel langer bezig dan als je het moet onderhouden.
 
nancy: ik weet het.. zal blij zijn als ik over een jaar uitge"cut" ben... scheelt zeker 5 uur per week in de sportschool!
 
+/- 3 uur per dag(excl. zondag) vechtsport + fitness + meditatie
 
bengelbengel ja he! Nou nog een jaartje :) Ik ook nog sowieso een half jaar. samen staan we sterk :loopband:
 
:hahaha: het is voor het goede doel. Binnenkort ga ik een cardio apparaat voor thuis kopen.. kan ik lekker televisie kijken tijdens het sporten...,. dat is al beter:loopband:
 
+/- 4 uur per week

Ik let niet echt op de uren. Ik train 4 x per week en probeer er nooit langer dan een uur over te doen. De ene keer is het 3 kwartier, de andere keer ook weleens 1,5 uur. Verschilt nogal.

BTW: dit is off season, on-season komt er alleen nog cardiotraining bij
 
4 keer anderhalf uur krachttraining
1 keer 25min looptraining
is zo'n 6,5u per week
 
7x 1,5u
10,5u
 
Trainen ??Wat is dat? :D

serieus,ik doe 1 tot 1 1/2 uur over een training, 4x per week totaal 5 uur.

cardio ook meetellen,dat is weer heel wat anders.Bij de meesten is de intensiteit cardio zo laag dat ik harder train door van Leiderdorp naar het Gorlaeus te fietsen.Verder zijn er nog een paar roeitrainingen en 1 hardloop training,ja echt waar :eek: en ik ben ten opzichte van de rest zelfs nog best snel :p
Ik mag ook graag het trappenhuis gebruiken voor spring oefeningen.Gelukkig is het beton,en galmt het niet heel erg :D

Maar ik hoef mijn uren niet te declareren,de effectiviteit ervan gaan uitrekenen daar begin ik niet aan ik heb toch wel door dat die zeer laag is.En als ik geen tijd heb houdt het toch een keer op,er zijn nog meer dingen die gedaan moeten worden behalve trainen...
 
Trainen ??Wat is dat? :D

serieus,ik doe 1 tot 1 1/2 uur over een training, 4x per week totaal 5 uur.

cardio ook meetellen,dat is weer heel wat anders.Bij de meesten is de intensiteit cardio zo laag dat ik harder train door van Leiderdorp naar het Gorlaeus te fietsen.

Klopt!
Ik zie ze bij mij in de sportschool op de loopband in wandeltempo.. herstel.. slentertempo. :eek:
En dan blijven ze zich maar afvragen waarom ze niet afvallen ( lees minder dik worden ).. hihihihi:p
 
Nou dames, juist voor vetverbranding moet je niet gaan rennen!!! Hoe komen jullie erbij?? Tijdens de wedstrijdvoorbereiding wandel ik ook in een slakkentempo (voor sommige dan) op de loopband, omdat ik mijn hartslag rond de 120 - 130 wil houden. Als ik ga rennen, ben ik veel meer conditioneel bezig dan vetverbranding, dus die laatste opmerking klopt niet helemaal Bengelbengel...
 
Nou dames, juist voor vetverbranding moet je niet gaan rennen!!! Hoe komen jullie erbij?? Tijdens de wedstrijdvoorbereiding wandel ik ook in een slakkentempo (voor sommige dan) op de loopband, omdat ik mijn hartslag rond de 120 - 130 wil houden. Als ik ga rennen, ben ik veel meer conditioneel bezig dan vetverbranding,

Nee hoor, hoe harder je gaat hoe meer vet en kcals je verbrandt. Plus naverbranding en metabole stimulatie, plus toename van je prestatievermogen zodat je geleidelijk aan nog meer vet en kcals verbrandt in dezelfde tijd.
 
Je vetverbrandingszone ligt op ongeveer 60 tot 70% van je maximale hartslag. Als je dus gaat rennen, zit je veel hoger! Dan ben je dus CARDIO training aan het doen, oftewel, conditioneel, maar het is niet puur vetverbranding. En ik denk dat ik toch wel het levende bewijs ervan ben, dat je met een hartslag van max. 70% toch echt wel vet kan verbranden!!
 
Nee hoor, hoe harder je gaat hoe meer vet en kcals je verbrandt. Plus naverbranding en metabole stimulatie, plus toename van je prestatievermogen zodat je geleidelijk aan nog meer vet en kcals verbrandt in dezelfde tijd.

Langdurig en intensieve cardio zorgt voor teveel spierverlies
 
Back
Naar boven