AndroidHealthClinic

Peiling Hoeveel verdien jij? (1 bezoeker)

Hoeveel verdien jij?

  • t/m 2000

    Stemmen: 17 11,7%
  • 2001-2500

    Stemmen: 21 14,5%
  • 2501-3000

    Stemmen: 22 15,2%
  • 3001-3500

    Stemmen: 12 8,3%
  • 3501-4000

    Stemmen: 17 11,7%
  • 4001-4500

    Stemmen: 16 11,0%
  • 4501-5000

    Stemmen: 5 3,4%
  • 5001-5500

    Stemmen: 3 2,1%
  • >5500

    Stemmen: 18 12,4%
  • ik werk niet/ heb geen inkomen uit salaris

    Stemmen: 14 9,7%

  • Totaal stemmers
    145

Bezoekers in dit topic

LM

well mannered, bad behaved
Moderator
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
8 mei 2013
Berichten
8.924
Waardering
8.945
Hello,

de week is weer doormidden, dat betekent: BIJNA VRIJDAG!

In navolging op het topic Hoe Intelligent ben jij? hierbij een nieuwe peiling, om de good 'ol days terug te brengen.
Dus, hoeveel verdien jij?
Ga uit van je bruto maandsalaris, zonder vakantiegeld en bonus, 13e maand en toeslagen. Dus een kaal salaris. Toelichting geven over werk etc mag natuurlijk altijd.
IN EUROS, geen turks lire oid.

Zoals gebleken zijn heel veel forum leden bovengemiddeld slim, dus ik verwacht ook wel dat veel leden boven modaal verdienen :o

Stemmen zijn anoniem.


Het bruto modale inkomen was volgens het CPB in 2017 € 34.000 (vakantietoeslag meegerekend), per maand is dat € 2.623 (bruto, exclusief 8% vakantietoeslag). Voor 2018 werd dit bedrag op € 34.500 geschat, voor 2019 op € 35.500 en voor 2020 op € 36.500.
 
Amai LM jij verdiend goed
 
Ik verdien bruto tussen 2500 en 3000, ben daar niet beschaamd voor.
 
Ik verdien bruto tussen 2500 en 3000, ben daar niet beschaamd voor.

Zou ook niet weten waarom je schaamte zou moeten hebben voor hetgeen je krijgt voor je werk :)
 
Er wordt nooit zoveel gelogen dan over lonen

Tja dat wordt vaak afgedwongen door de elite die vinden dat zij superieur zijn ten opzichte van het plebs en de paupers. Men wil er toch bij horen, dus liegt men er maar wat bij?
Ik denk dat je het beter in perspectief kunt plaatsen tot jezelf als persoon; hoe gelukkig ben jij met de beloning die je krijgt voor de verrichte arbeid en hoe staat dit in verhouding tot jouw kennis, de inspanning die het vereist, de vrijheden en/of verantwoordelijkheden die je hebt en jouw verwachting bij hetgeen jij jezelf waard vind. Dan kom je tot een antwoord meer waarheidsgetrouw dan het gevoel anderen je kunnen geven over de hoogte of laagte van jouw salaris.
 
Hou netto redelijk wat over en vanaf volgend jaar terug opslag

Netto valt dat inderdaad goed mee.
Uiteindelijk kunnen wij comfortabel leven van ons beide inkomens, dat is het belangrijkste.

Hier krijgen we ook elk jaar "opslag", niet altijd de moeite waard om van te spreken en meestal gewoon de officiële index die werd afgerond naar boven :roflol:.
Maar het klinkt zoveel beter als je tegen je werknemers kunt zeggen dat ze opslag krijgen natuurlijk :rolleyes: .
 
Nog geen >5500 inkomens?

Trouwens als je (tijdelijk) part-time werkt of ouderschapsverlof hebt, moet je dan je huidige inkomen opgeven, of het full-time inkomen?
 
Ik heb gewoon een goed salaris, zeker voor het werk wat ik doe (planner in de binnenvaart).
 
Nog geen >5500 inkomens?

Trouwens als je (tijdelijk) part-time werkt of ouderschapsverlof hebt, moet je dan je huidige inkomen opgeven, of het full-time inkomen?
Hmmm ja goeie vraag. Het zou voor het overzicht het eerlijkst zijn als er allemaal van fulltime salarissen wordt uitgegaan.
Maar fulltime kan in sommige branches ook 36u zijn tov 40 in andere sectoren.

Zou mooi zijn als het parttime salaris als fulltime in de peiling ingevuld wordt en een comment erbij met dat het om parttime gaat.
 
;)

Hoe wordt dit meegenomen bij het bepalen van het modaal inkomen?

En dan nog een vraag. Je schrijft zonder toeslagen, maar ik heb een vastgestelde ploegentoeslag waar ik zelfs pensioen over opbouw, het staat in mijn contract beschreven als een toeslag maar het is gewoon een vast onderdeel van mijn inkomen.

En de mensen die geen 13de maand en vakantiegeld apart uitgekeerd krijgen, maar waarbij het maandelijks in het salaris verwekt is, moeten die dat dan nog van het bedrag afhalen?
 
Back
Naar boven