MuscleMeat

Peiling Hoeveel verdien jij? (1 bezoeker)

Hoeveel verdien jij?

  • t/m 2000

    Stemmen: 17 11,7%
  • 2001-2500

    Stemmen: 21 14,5%
  • 2501-3000

    Stemmen: 22 15,2%
  • 3001-3500

    Stemmen: 12 8,3%
  • 3501-4000

    Stemmen: 17 11,7%
  • 4001-4500

    Stemmen: 16 11,0%
  • 4501-5000

    Stemmen: 5 3,4%
  • 5001-5500

    Stemmen: 3 2,1%
  • >5500

    Stemmen: 18 12,4%
  • ik werk niet/ heb geen inkomen uit salaris

    Stemmen: 14 9,7%

  • Totaal stemmers
    145

Bezoekers in dit topic

Het geld is dan wel helemaal op, dus zal een slechte gastheer zijn en verwacht veel vrienden kwijt te raken :angstig:

Ik neem wel een koekje mee die we met z'n allen kunnen delen (sorry, meer heb ik ook niet te besteden :p)
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik regel wel luchttransport en beveiliging .
 
Waar woon jij? Dit zou in mijn gemeente echt niet mogelijk zijn (Zeist). Onder de 150k ben je bij alles zo'n 350 eu p/m aan VvE-bijdrage + eventuele erfpacht kwijt, of je moet ook nog flink veel geld ertegen aan gooien om het überhaupt leefbaar te maken omdat het een bouwput is. Daar komt dan dus nog je hypotheekrente bovenop en gemeentelijke belastingen. Dus dan kom je bijv. uit op 500 eu p/m alleen al aan dat. En je moet de woning natuurlijk onderhouden. Kosten koper à 5000 euro minstens, ben je al 20 maanden aan het verhuren voordat je überhaupt 1 rode cent eraan hebt verdiend. Zult ook zelf huurders moeten zoeken (verhuurmakelaar kost in de regel 1 maand huur + BTW), en evt. juridische geschillen zelf moeten oplossen (want dat kost ook al snel klauwen met geld).

En ik weet het fijne er niet van, maar betalen ze tegenwoordig echt 750 eu kale huur voor zo'n goedkoop appartement? Dan ben je incl. gas, elektra en internet tegen de 1000 eu kwijt p/m.
Ik heb omgeving heerenveen gewoond. Dorp 30k inwoners. Weet dat het hok waar ik woonde gekocht is voor 90k. Betaalde zelf 675eu kale huur. Reken maar 300eu vaste lasten erbij.

Reden waarom wij snel gekocht hebben. 100eu hypotheek netto minder. Voor 2x meer hypotheek.
 
Regel jij een chinook waar we met z'n allen in kunnen? BB_
 
Ik heb omgeving heerenveen gewoond. Dorp 30k inwoners. Weet dat het hok waar ik woonde gekocht is voor 90k. Betaalde zelf 675eu kale huur. Reken maar 300eu vaste lasten erbij.

Reden waarom wij snel gekocht hebben. 100eu hypotheek netto minder. Voor 2x meer hypotheek.
Fryslân :o
 
Ik heb omgeving heerenveen gewoond. Dorp 30k inwoners. Weet dat het hok waar ik woonde gekocht is voor 90k. Betaalde zelf 675eu kale huur. Reken maar 300eu vaste lasten erbij.

Reden waarom wij snel gekocht hebben. 100eu hypotheek netto minder. Voor 2x meer hypotheek.

Daarom ben ik ook blij dat ik een klein kloten dorpje woon maar wel nog net onder de rook van Assen... Voor een slordige 200K heb ik nu een nette 2 onder 1 kap, een oprit waar ik letterlijk mijn V70 op kan keren en een carport waar twee auto's naast elkaar onder kunnen staan.... Nog een leuke schuur van 25m2 erbij en een prima achter tuin.... Ik ben er zeer content mee en nog betaalbaar ook (ook al heb ik bij lange na niet de goedkoopste hypotheek)
 
Daarom ben ik ook blij dat ik een klein kloten dorpje woon maar wel nog net onder de rook van Assen... Voor een slordige 200K heb ik nu een nette 2 onder 1 kap, een oprit waar ik letterlijk mijn V70 op kan keren en een carport waar twee auto's naast elkaar onder kunnen staan.... Nog een leuke schuur van 25m2 erbij en een prima achter tuin.... Ik ben er zeer content mee en nog betaalbaar ook (ook al heb ik bij lange na niet de goedkoopste hypotheek)
Overstappen, ligt natuurlijk aan de mogelijkheden. Ga ik ook doen betaal 2,7%, kan naar 1,8 voor 20 jaar .
 
Bruto, de poll gaat om bruto bedragen.
Waarschijnlijk omdat netto nog veel invloed heeft van andere factoren zoals kinderen etc...
Kinderopvang is een behoorlijk verborgen belastingpost in dit land ja.
 
Overstappen, ligt natuurlijk aan de mogelijkheden. Ga ik ook doen betaal 2,7%, kan naar 1,8 voor 20 jaar .

Helaas is dat geen optie, de boete clausule is dermate hoog bij mijn hypotheekverstrekker dat het geen zin heeft om over te stappen. Das best wel kloten want kan dus niet genieten van de lage rente's en woon daardoor relatief gezien redelijk duur in vergelijking met anderen. Ik zit nu op een rente van rond de 4.4%... Maar goed, het is niet anders.Toen m'n ex (en nu weer vriendin) uit elkaar gingen wilde ik dit huis niet kwijt dus zat gewoon aan die hypotheek vast die we in 2008 hadden afgesloten.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Overstappen, ligt natuurlijk aan de mogelijkheden. Ga ik ook doen betaal 2,7%, kan naar 1,8 voor 20 jaar .
Is die rente zo laag tegenwoordig? Ik heb net even gekeken en betaal 2,45% rente. Ga ik ook maar eens kijken naar overstappen, dat loont dan misschien wel.
 
Ik heb in 2018 voor 10 jaar vast kunnen zetten voor 1,69%, helaas kon ik het niet langer vastzetten dan 10 jaar :o
 
Het is allemaal relatief, ik heb iets meer dan 5% gelukkig veel ingelegd in mijn spaarhypotheek, dus dat rendeert lekker en in de afgelopen 8 jaar is het huis bijna een ton meer waard geworden.
 
Ben jaloers op jullie,scheelt een hoop geld in de maand die lage rente....
 
Het is allemaal relatief, ik heb iets meer dan 5% gelukkig veel ingelegd in mijn spaarhypotheek, dus dat rendeert lekker en in de afgelopen 8 jaar is het huis bijna een ton meer waard geworden.

Daar heb je inderdaad wel weer een goed punt. Alleen bestaat die mooie spaar hypotheek niet meer. De ene helft van mijn hypotheek is nog wel spaar dus daar is die hoge rente niet erg. De helft die ik van mijn ex moest overnemen mocht geen spaar meer zijn en moest lineair of annuïtair... Op dat deel kost me die hoge rente gewoon serieus geld.
 
Ik heb even snel wat opgezocht, ik heb nu een bruto maandlast van €1290, zou ik nu een lineairehypotheek nemen voor de marktwaarde van mijn huis, dan kom ik uit op €1390 en met een annuïteitenhypotheek kom ik uit op €1230. Dus het hoeft nog niet zo slecht uit te vallen met je huidige rente als je zou denken.
 
Back
Naar boven