Fitness Seller

hoeveel %vet kun je per week zakken?

Bezoekers in dit topic

Oberland

Novice
Lid geworden
19 nov 2012
Berichten
5
Waardering
0
Beste,

Ik zou graag aan aantal kilo's willen groeien in spiermassa, echter heb ik na veel lezen begrepen dat aankomen verstandiger is met een vet% van rond de 12%.
Momenteel weeg ik 77 kilo met een vet% van 15% (huidplooimeting).
Ik ben 1,78 lang.
Ik heb een voedingsschema gemaakt met als doel afvallen.
Mijn onderhoud is 2503 kcal. Ik heb een voedingsschema gemaakt waarbij ik in totaal uitkom op 2156 kcal verspreid over 6 eetmomenten.
Hierbij heb ik per kilo lichaamsgewicht 2gram eiwitten genomen, 1 gram vet en de rest aangevuld met koolhydraten.

Mijn vraag; hoeveel % vet kun je per week, realistisch gezien, zakken ?

Alvast bedankt voor het reageren.
 
Beste,

Ik zou graag aan aantal kilo's willen groeien in spiermassa, echter heb ik na veel lezen begrepen dat aankomen verstandiger is met een vet% van rond de 12%.
Momenteel weeg ik 77 kilo met een vet% van 15% (huidplooimeting).
Ik ben 1,78 lang.
Ik heb een voedingsschema gemaakt met als doel afvallen.
Mijn onderhoud is 2503 kcal. Ik heb een voedingsschema gemaakt waarbij ik in totaal uitkom op 2156 kcal verspreid over 6 eetmomenten.
Hierbij heb ik per kilo lichaamsgewicht 2gram eiwitten genomen, 1 gram vet en de rest aangevuld met koolhydraten.

Mijn vraag; hoeveel % vet kun je per week, realistisch gezien, zakken ?

Alvast bedankt voor het reageren.

9000 kcal = 1kg vet
Totaal lean mass gram /15% = aantal gram per %

Reken maar uit, tis simpele wiskunde
 
9000 kcal = 1kg vet
Totaal lean mass gram /15% = aantal gram per %

Reken maar uit, tis simpele wiskunde
Maar dan alsnog
Het blijft allemaal gokwerk.

Je onderhoud heb je berekend. Je echte onderhoud kan je alleen proefondervinderlijk vaststellen.

Hoe snel iemand vet afvalt is ook weer persoonsgebonden.

Maar met onder onderhoud eten zal je altijd afvallen. Maar exact hoeveel en hoe snel zal de tijd uit moeten wijzen. En mogelijk moet je ook je voeding bijstellen.

Dus gewoon proberen.
 
Gewoon aan beginnen. Who cares hoeveel persoon x of y kan zakken in vet% per week.

Is ook geen vast getal trouwens.
 
Beste,

Ik zou graag aan aantal kilo's willen groeien in spiermassa, echter heb ik na veel lezen begrepen dat aankomen verstandiger is met een vet% van rond de 12%.
Momenteel weeg ik 77 kilo met een vet% van 15% (huidplooimeting).
Ik ben 1,78 lang.
Ik heb een voedingsschema gemaakt met als doel afvallen.
Mijn onderhoud is 2503 kcal. Ik heb een voedingsschema gemaakt waarbij ik in totaal uitkom op 2156 kcal verspreid over 6 eetmomenten.
Hierbij heb ik per kilo lichaamsgewicht 2gram eiwitten genomen, 1 gram vet en de rest aangevuld met koolhydraten.

Mijn vraag; hoeveel % vet kun je per week, realistisch gezien, zakken ?

Alvast bedankt voor het reageren.
Ik denk dat je van 1 procent per 2 weken uit zou kunnen gaan, maar dat is inderdaad helemaal afhankelijk van hoe je afvalt en hoe snel je afvalt. Ik zou in ieder geval zelf dik tevreden zijn met 500gr gewicht per week en het daar zeer zeker bij laten behalve als je een fors overgewicht zware obesitas dan mag je wat mij betreft ook wel 1 volle kilo per week afvallen. Maar dat is in jouw geval totaal niet relevant en is de 500gr pw richtlijn vele malen verstandiger. Hoe lang sport je al???
 
Back
Naar boven