MuscleMeat

Hoeveel zijn jullie kwijt aan voeding per maand ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik claim ook niet dat het wel zo is ;).

Ano11_01_24 hoe weet je trouwens dat dit bij gemarineerde kip wel zo is? Wat versta je onder 'gewone' kip?
Ik weet niet of dat bij gemarineerde kip zo is.
Àls het überhaupt al ergens aan toegevoegd zou worden (wat mij stug lijkt), dan zou dat bij gemarineerde kip moeten zijn.

Onbewerkt vlees is 100% vlees. Als er meer dan 5% water wordt toegevoegd, moet t op de verpakking staan. Vaak verkapt als marinade. Bij gemarineerd vlees, of ander bewerkt vlees, weet je toch minder wat er in zit. Al moeten ingrediënten gewoon vermeld zijn. Je zal maar net voor iets allergisch zijn.
 
Ja met water, dat is algemeen bekend en zie je ook terug op de verpakking. Maar varkenseiwit ben ik nog niet tegengekomen (tot nu toe althans).

Ik weet niet of dat bij gemarineerde kip zo is.
Àls het überhaupt al ergens aan toegevoegd zou worden (wat mij stug lijkt), dan zou dat bij gemarineerde kip moeten zijn.

Onbewerkt vlees is 100% vlees. Als er meer dan 5% water wordt toegevoegd, moet t op de verpakking staan. Vaak verkapt als marinade. Bij gemarineerd vlees, of ander bewerkt vlees, weet je toch minder wat er in zit. Al moeten ingrediënten gewoon vermeld zijn. Je zal maar net voor iets allergisch zijn.
Ja, maar als je gemarineerde kip(of een ander product koopt), dan is het toch logisch dat het een bewerkt product is en dus niet 100% vlees is..?

En alles  moet op de ingrediëntenlijst op de verpakking staan. Daar wordt, voor zover ik weet, niet mee gesjoemeld. Althans... Als je zomaar ingrediënten gaat toevoegen zijn de straffen/boetes aanzienlijk. En waarom zou je? Maar sjoemelen met percentages, bijvoorbeeld toegevoegd water, gebeurd wel. 10% water toevoegd op de verpakking zetten, vervolgens 20% water toevoegen en dan claimen dat het een uitbijter is als je gecontroleerd wordt gebeurd zeker. Maar allerlei stofjes toevoegen zonder dit te melden op de ingrediëntenlijst is een no go.


Maar ok. Ik had laatst kipdrumsticks gekocht bij de Hoogvliet. Gemarineerde kipdrumsticks. Net ff de verpakking uit de vuilnisbak gevist.
20220519_175813.jpg


Ik zie nergens gekke ingrediënten.
 
Daar is ook sprake van geweest, dacht in Duitsland met kipfilet. werd ingespoten met water,zout en varkenseiwit. (zal niet alleen in D geweest zijn)of het nog gebeurt weet je niet tot er weer eoa controle is die dat bekend maakt
 
Daar is ook sprake van geweest, dacht in Duitsland met kipfilet. werd ingespoten met water,zout en varkenseiwit. (zal niet alleen in D geweest zijn)of het nog gebeurt weet je niet tot er weer eoa controle is die dat bekend maakt
Ah, wist ik niet!
 
Hallo, jij bent hier degene die lijkt te suggereren dat er varkenseiwit in gewoon kippenvlees zit :roflol:
Hallo (Jumbo), hoe kom je daar nou weer bij? Ik reageerde op onderstaande post waarin Bullshark dat claimde. Dat was de eerste post waarin varkenseiwit in vlees werd genoemd en daar reageerde ik op. Ik claim en suggereer nergens dat dat zo is, maar misschien heeft ie wel gelijk, wie weet, ik heb ook niet de waarheid in pacht. Ik snap dus niet hoe je daarbij komt. Zoals ik al vaker heb gezegd, zie ik ook niet de meerwaarde en functie van het toevoegen van varkenseiwit aan vlees.

Lees anders eerst ff de berichten terug ;).
Bio scharrelkip is duur, maar wel lekker en niet opgespoten met vocht en varkenseiwit.

edit: eet ook wel scharrel maiskip, ook lekker €21,-
 
k claim en suggereer nergens dat dat zo is, maar misschien heeft ie wel gelijk, wie weet, ik heb ook niet de waarheid in pacht.
Hadden we nou maar iemand binnen DBB die het wel weet. :thinking:
 
Wat ik wel weet is dat je maltodextrine vaak terugvind op de verpakking van gemarineerde producten. Maltodextrine wordt gebruikt als bindmiddel.

Maltodextrine is trouwens gewoon een suiker. Een koolhydraat. Preciezer een polysacharide. Een complex koolhydraat.
 
Hallo (Jumbo), hoe kom je daar nou weer bij? Ik reageerde op onderstaande post waarin Bullshark dat claimde. Dat was de eerste post waarin varkenseiwit in vlees werd genoemd en daar reageerde ik op. Ik claim en suggereer nergens dat dat zo is, maar misschien heeft ie wel gelijk, wie weet, ik heb ook niet de waarheid in pacht. Ik snap dus niet hoe je daarbij komt. Zoals ik al vaker heb gezegd, zie ik ook niet de meerwaarde en functie van het toevoegen van varkenseiwit aan vlees.

Lees anders eerst ff de berichten terug ;).
Ah ja helder. Ik las het via die quote van Chrisk, niet doorgeklikt
 
€350 ongeveer.
Als de restaurants en wijn meegeteld worden is het rond de €1300.

Edit zonder mijn wederhelft gerekend dit budget.
Best schokkend.
 
€350 ongeveer.
Als de restaurants en wijn meegeteld worden is het rond de €1300.

Edit zonder mijn wederhelft gerekend dit budget.
Best schokkend.
Dus jullie geven gezamenlijk €700 per maand uit aan eten en gaan maandelijks voor (€950×2) = €1900 uit eten?

Bourgondische levenstijl :)
 
Dus jullie geven gezamenlijk €700 per maand uit aan eten en gaan maandelijks voor (€950×2) = €1900 uit eten?

Bourgondische levenstijl :)
Nee mijn vrouw eet wel wat minder.
Ze gaat ook niet altijd mee op restaurant en drinkt geen wijn.
Dus denk eerder €600 gezamenlijk, en 1200 ofzo.
 
Nee mijn vrouw eet wel wat minder.
Ze gaat ook niet altijd mee op restaurant en drinkt geen wijn.
Dus denk eerder €600 gezamenlijk, en 1200 ofzo.
€600 gezamenlijk en jij jast maandelijks €1200 erdoorheen aan lekker eten en wijn?

Smiling Leo Perfect GIF.gif

Lekker man!
 
Daar is ook sprake van geweest, dacht in Duitsland met kipfilet. werd ingespoten met water,zout en varkenseiwit. (zal niet alleen in D geweest zijn)of het nog gebeurt weet je niet tot er weer eoa controle is die dat bekend maakt
Hier in Nederland ook, stond ook niet vermeld op de bon. Was ooit met keuringsdienst van waarde oid.
 
Back
Naar boven