AndroidHealthClinic

hoeveelheid aminozuren

Bezoekers in dit topic

jan3

Novice
20 jaar lid
Waardering
0
Aminozuren worden vaak als vervanging van een proteine-shake aangeboden. Maar hebben die kleine tabletjes (van pefectbody.nl - Perfect whey amino 2300 mg) wel even veel zin als een proteine shake ?
Een pot eiwit is veel groter dan een potje amino tabletjes...
Voor aminozuren worden 10 tabletten/dag voorgeschreven; 23 gram.. terwijl eiwit-poeder voorschriften op 40 gram zitten, bijna 2x zoveel.

En.. zijn er nog nadelen aan aminos ? eiwitten vind ik vaak niet te drinken met water of melk (meng het dan ook met ijs, melk & banaan, dan gaat het perfect) en ze zorgen voor 'winderigheid' en puistjes.

Nee, Jan, die tabletten heben inderdaad geen zin om de redenen die je zelf aan voert.

ze hebben wel zin...
vooral as je bijv op je werk zit en niks kan maken..

verder is het dus zo ja dat je VEEL pille eigelijk moet nemen

heb ze wel tijdje gebruikt as extra...
as je getraind hebt shake..en as je niet trainen===> pillen

is goed te doen die combi

zelf train ik nu zow veel dat ik gewoon elke x maar shakes neem omdat ik toch de tijd ervoor heb.
en aangezien de prijs flink oploopt ...ook ni echt voordelig dan

Laatst bewerkt:
Zonde van je geld gewoon een goede kwaliteit eiwit shake nemen, stukken goedkoper.

Groet Smalluser :thumb:

Laatst bewerkt:
Niet altijd zonde van je geld hoor!
Als post-workout zou een combinatie van bv. water (géén melk) + 50gr. snelle suikers + 15 gr. vloeibare amino's + ... (creatine, vitC etc.) toch z'n voordeel hebben tegenover whey al was het maar omdat amino's nog sneller opgenomen worden. 20-30min. later wel nog een wheyshake, al dan niet met melk, en na 1.5 uur een maaltijd met complexe KH en eiwitten lijkt me de ideale recover strategie.

Open voor kritiek natuurlijk.

Originally posted by Big Byron
Niet altijd zonde van je geld hoor!
Als post-workout zou een combinatie van bv. water (géén melk) + 50gr. snelle suikers + 15 gr. vloeibare amino's + ... (creatine, vitC etc.) toch z'n voordeel hebben tegenover whey al was het maar omdat amino's nog sneller opgenomen worden. 20-30min. later wel nog een wheyshake, al dan niet met melk, en na 1.5 uur een maaltijd met complexe KH en eiwitten lijkt me de ideale recover strategie.

Open voor kritiek natuurlijk.

ja goed maar daarvoor neem je de whey toch ook al een uur voor de training???

maar als je je spiermassa zo goed mogelijk zou willen beschermen is het natuurlijk het beste om voor de training wat extra amino's (BCAA'S) te nemen

Terug
Naar boven