MuscleMeat

Hoeveelheid EAA's intraworkout

Bezoekers in dit topic

Doruun

Cool Novice
Lid geworden
6 apr 2017
Berichten
228
Waardering
23
Lengte
1m84
Massa
97kg
Hey iedereen.

Ik neem momenteel een 6 gram EAA's met 25 gram carbs intra workout op "standaard" trainingsdagen en op de die hard days zoals hamstrings of quads neem ik ongeveer een 10 gram EAA's met 25 gram carbs.

Is dit aantal genoeg voor de voordelen uit EAA's te halen?
Aangezien ik de richtlijn van "15 gram" wat veel vind rekening houdend dat je al een 30 gram eiwit pre workout binnen hebt en post workout ook weer snel een 30 gram.
 
Nutteloos, als je over de dag voldoende eiwitten eet.
 
Nutteloos, als je over de dag voldoende eiwitten eet.

Nutteloos is het zeker niet en daar vraag ik geen mening van mensen of ze dit nu nutteloos vinden of niet.
Ik weet wat werkt voor mij en EAA's zijn daar zeker een groot onderdeel van, enkel ben ik wel benieuwd naar de goede hoeveelheid want in mijn ogen is 6 gram echt genoeg met 25 carbs op de meeste dagen behalve bij quadriceps of hamstring dagen waar ik wel iets meer kan gebruiken.
Enkel staat bijna op elke aanbevolen hoeveelheid 15 gram dus ik vraag me af of dit dus echt nodig is of meer marketing is zodat het weer sneller op is?
 
Hij heeft toch echt gelijk, je intra-workout EAA's voegen niets toe voor spiergroei als je rondom je training genoeg eiwit binnenkrijgt. Je snapt dat eiwit bestaat uit EAA's met nog andere aminozuren?
 
Hij heeft toch echt gelijk, je intra-workout EAA's voegen niets toe voor spiergroei als je rondom je training genoeg eiwit binnenkrijgt. Je snapt dat eiwit bestaat uit EAA's met nog andere aminozuren?
Lijkt me vrij logisch ja.. Hopelijk krijg ik toch nog een antwoord op mijn vraag.
 
Lijkt me vrij logisch ja.. Hopelijk krijg ik toch nog een antwoord op mijn vraag.
Je vraag luidt: 'Is dit aantal genoeg voor de voordelen uit EAA's te halen?'. Op welke voordelen doel je? Voor spiergroei maakt het niet uit in jouw geval of je 0 gram of 15 gram neemt, zoals ik in m'n vorige post al opmerkte.
 
Je vraag luidt: 'Is dit aantal genoeg voor de voordelen uit EAA's te halen?'. Op welke voordelen doel je? Voor spiergroei maakt het niet uit in jouw geval of je 0 gram of 15 gram neemt, zoals ik in m'n vorige post al opmerkte.
Sinds mijn voeding, slaap en training 100% in orde is merk ik wel degelijk een voordeel dat EAA's helpen voor een verhoogde spiereiwit synthese en samen met de carbs die voor een hogere afgifte van insuline zorgen. Ook zijn mijn trainingen altijd vrij intens en daarom neem ik dus ook altijd EAA's met carbs.
Om uiteindelijk nog sneller te herstellen.

Enkel lijkt mij het gewoon niet nuttig om 15 gram te nemen, 6-10 gram lijkt me genoeg maar wou het gewoon eens zeker zijn.
 
Hoe en welk voordeel merk je dan?
 
In het kort gewoon beter herstel van mijn trainingen, dit wel rekening houdend dat de rest allemaal in orde is. Ik ben geen type die random cheat meals eet door de week en dan zijn geld wegsmijt aan supps want zo zijn er ook veel.
 
Sinds mijn voeding, slaap en training 100% in orde is merk ik wel degelijk een voordeel dat EAA's helpen voor een verhoogde spiereiwit synthese en samen met de carbs die voor een hogere afgifte van insuline zorgen. Ook zijn mijn trainingen altijd vrij intens en daarom neem ik dus ook altijd EAA's met carbs.
Om uiteindelijk nog sneller te herstellen.

Enkel lijkt mij het gewoon niet nuttig om 15 gram te nemen, 6-10 gram lijkt me genoeg maar wou het gewoon eens zeker zijn.
Je hebt je mening al klaar, waarom vraag je hier dan nog wat? Je gaat toch niet van je standpunt afwijken.
 
Ik snap jou mening volledig, maar vraag ook niet om me af te praten van het gebruik van EAA's. Ik snap dat er hier veel op bodybuilding.nl van mening zijn als je genoeg eiwitten eet door de dag je al je essentiele aminos wel binnen hebt en het allemaal niet uitmaakt. Al focus ik me graag op de kleinere zaken en probeer details te perfectioneren. Of ik nu juist of verkeerd ben dat laten we voor een andere keer want iedereen zijn mening.
Enkel vraag ik dus of de hoeveelheid de moeite is of niet, stel dat ik nu sowieso EAA's neem.
 
Nutteloos is het zeker niet en daar vraag ik geen mening van mensen of ze dit nu nutteloos vinden of niet.
Ik weet wat werkt voor mij
O.K., dan is verder discussiëren zinloos. Prettige avond verder.
 
O.K., dan is verder discussiëren zinloos. Prettige avond verder.
Jammer dat je gewoon niet op de vraag reageert ipv af te wijken en een nutteloze discussie te starten. De meningen over eaa/bcaa gebruiken zullen altijd verdeeld zijn dus met een statement als "nutteloos" afkomen brengt ook geen enkele input in welke discussie dan ook.
 
Jammer dat je gewoon niet op de vraag reageert ipv af te wijken en een nutteloze discussie te starten. De meningen over eaa/bcaa gebruiken zullen altijd verdeeld zijn dus met een statement als "nutteloos" afkomen brengt ook geen enkele input in welke discussie dan ook.
Verklaar je dan op zijn minst nader waarom etc, met wat onderbouwing kan ik misschien nog wat.
 
Ik snap jou mening volledig, maar vraag ook niet om me af te praten van het gebruik van EAA's. Ik snap dat er hier veel op bodybuilding.nl van mening zijn als je genoeg eiwitten eet door de dag je al je essentiele aminos wel binnen hebt en het allemaal niet uitmaakt. Al focus ik me graag op de kleinere zaken en probeer details te perfectioneren. Of ik nu juist of verkeerd ben dat laten we voor een andere keer want iedereen zijn mening.
Enkel vraag ik dus of de hoeveelheid de moeite is of niet, stel dat ik nu sowieso EAA's neem.
Wat hebben anderen hier nog toe te voegen als jij toch al weet wat voor jou werkt, en je alleen iets gaat doen met meningen die jou aanstaan?
 
Wat hebben anderen hier nog toe te voegen als jij toch al weet wat voor jou werkt, en je alleen iets gaat doen met meningen die jou aanstaan?
Ik stel een vraag, normaal krijg je dan een antwoord op DIE vraag van mensen. Niet 1 of ander gedoe over het nutteloos zijn van een bepaald product, want ik heb ook nooit gevraagd: praat me eens af op EAA's te gebruiken want ze zijn nutteloos toch?

Als ik iedereen zijn mening moet aannemen dan moet ik alles door elkaar doen want iedereen heeft een verschillende mening en iedereen heeft een verschillende werk methode. Net zoals sommige zweren bij bepaalde splits en anderen weer iets totaal anders doen wat voor hun werkt.
Ik ben hier dus ook niet om een discussie te starten of EAA's nutteloos zijn of niet maar dat zijn wel de enige gerelateerde antwoorden dat ik krijg en daar ben ik nu niet veel mee..

Als jij vind dat het nutteloos is reageer dan niet want dan kan je ook geen mening geven over een hoeveelheid, want je wijkt toch niet af van je standpunt zoals ik wel geloof in de voordelen. Is gewoon een eindeloze discussie die nergens op slaat en waar ik ook niet achter vraag..
 
Je krijgt toch gewoon een reactie op je vraag, alleen niet het antwoord dat je wil horen.
 
Je krijgt toch gewoon een reactie op je vraag, alleen niet het antwoord dat je wil horen.
ja en hoe dan precies? Verklaar je nader want ik zie nergens iets dat gerelateerd is aan mijn vraag..
 
Vraag: Bla bla bla 6 gram EEA's is dit genoeg want ik ben intens en zo

Antwoord: Je hebt het überhaupt niet nodig als de eiwitinname rond workout goed is. Ergo, het is niet genoeg, het is zelfs meer dan genoeg, want het is niet nodig.

Is dat nou een antwoord of is dat nou een antwoord
 
Vraag: Bla bla bla 6 gram EEA's is dit genoeg want ik ben intens en zo

Antwoord: Je hebt het überhaupt niet nodig als de eiwitinname rond workout goed is. Ergo, het is niet genoeg, het is zelfs meer dan genoeg, want het is niet nodig.

Is dat nou een antwoord of is dat nou een antwoord
Ok dat is jou mening, snap de korte visie van dit forum echt niet.
Allemaal zeggen het is nutteloos of niet nodig maar toch niks degelijks onderbouwen, daar heb ik zeer veel aan.

Nuja laat maar ik moet hier blijkbaar niet zijn met vragen want een antwoord krijg ik toch niet, enkel wat gedoe zonder eens iets te onderbouwen.
 
Back
Naar boven