XXL Nutrition

Hoeveelheid eiwit nodig. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MegaManX

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
509
Waardering
1
Ik sprak een oud amateur bodybuilder en we hadden het over de hoeveelheid eiwit die je moet hebben om te groeien.

Hij zei: ''Voor iemand die 3x in de week traint, heeft minimaal 1,5 gram per kilo lichaamsgewicht nodig en iemand die vaker dan 3 keer gaat, 2gram per kilo lichaamsgewicht.''

Ik vroeg nog waarom het hele lichaamsgewicht.

Corrigeerde hij met: ''Vetvrije massa natuurlijk''

Wat zeggen jullie?
 
vvm natuurlijk

bjiv een vetzak van 300 kg zou geen 900 gram eiwit nodig hebben
 
vvm natuurlijk

bjiv een vetzak van 300 kg zou geen 900 gram eiwit nodig hebben

Idd.

Maar er wordt altijd gezegd: ''per kilo lichaamsgewicht''

Nooit per vetvrije massa
 
En dan nog, wat is het verschil... 10 gram eiwit op een dag...
 
Idd.

Maar er wordt altijd gezegd: ''per kilo lichaamsgewicht''

Nooit per vetvrije massa

dat zeggen ze omdat 80% vd mensen dom en onwetend is. en omdat het ze anders niet snappen.
 
ik kreeg te horen van een sportinstructeur dat zoveel eiwit eten op een dag helemaal niet nodig is omdat het lichaam maar 2.4gr per dag opneemt.
hebben jullie dit eerder gehoord?
 
ik kreeg te horen van een sportinstructeur dat zoveel eiwit eten op een dag helemaal niet nodig is omdat het lichaam maar 2.4gr per dag opneemt.
hebben jullie dit eerder gehoord?

nee, maar heb wel al vaker gehoord dat sportinstructeurs uit hun nek lullen
 
3 gr. per kg lichaamsgewicht. Die studies waaruit bleek dat je zo weinig eiwit per kg lichaamsgewicht ook voldeed was bij mensen die net aan het sporten waren, dan werkt alles wel. Pas geleden stuk gelezen en daarin kwam naar voren dat meer eiwit toch echt beter werkt bij krachtsporters. Choaches van bijv. T-nation raden ook 3gr per kg lichaamsgewicht aan.
 
Back
Naar boven