XXL Nutrition

Hoeveelheid kcal, eiwit ??

Bezoekers in dit topic

badboy

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
27 apr 2003
Berichten
161
Waardering
0
Sorry, ben net nieuw op deze site, en misschien staat er wel een duidelijke link naar het antwoord op mijn vraag, maar ben erg benieuwd hoeveel gram kcal, eiwitten, koolhydraten ik per dag in moet nemen.

ik weeg momenteel 90 kg, en mijn bf % zou ik niet weten, daar ik dit nog nooit heb gemeten.

Alvast bedankt !
 
Hou als basis 2gr/kg VVM (vetvrije massa) aan.

Je zal dus en schatting moeten doen van je vet%
 
Kcal's?

Wil je bulken (zwaarder worden) of cutten (vet verliezen)?
 
ff offtopic of eigenlijk helemaal niet, maar als jij dit nog niet wist was t dus onverstandig om al te gaan kuren.

maar ik neem aan dat je dus voor t bulken gaat?
 
ja, het is de bedoeling om zwaarder te worden.
En ik ben inderdaad niet al te verstandig bezig geweest met mijn voeding, trainen heb ik altijd wel goed gedaan, maar hoop dat jullie mij dus iets wijzer kunnen maken betreft voeding..
Thnx !
 
hmm langzaam opbouwen naar 4000KCal...

MAAR: post eerst eens hoe je nu eet (wat, wanneer en hoeveel)

dan kunnen we gerichter advies geven
 
Zo ziet mijn voedingspatroon er ongeveer uit, verschilt natuurlijk iets van dag tot dag...


10:00

2 boterhammen met pindakaas
1 glas melk
2 eieren


12:00

1 blikje tonijn
1 banaan
1 glas jus d' orange

16:00

1 eiwit shake
2 boterhammen met kipfilet
1 sinaasappel
2 ananasringen

18:30

warme maaltijd, dit is of een hollandse pot met aardappelen
groente en een groot stuk vlees of een pasta/ rijst/nasi
1 glas melk

20:30

1 pot yoghurt/ kwark

22:00

2 boterhammen of ontbijtkoek ( ook wel eens een zak chips als ik het echt niet meer houd :( de latere trek... )


Nogmaals, ik zou het echt top vinden als jullie mij een richtlijn kunnen geven.
 
toptip: bekijk andere bulkschema's en stel aan de hand daarvan een nieuw schema samen.

opmerkingen over huidig schema:
-om 12.00u wat volkoren brood toevoegen, gooi daar je tonijn op
(bij recepten staat een recept van mij voor pittige tonijn-tosti's :burger: )
-direct na het opstaan een whey shake
-je avondeten: witte rijst / aardappels mijden. Ga voor volkoren pasta / wilde rijst.
Vlees? vis/kalkoenborstfilet/kipfilet/biefstuk. GEEN Worst/gehakt/slavinh/spek etc
-indien je vet gebruikt bij het avondeten: zonnebloemolie / visolie
-die yoghurt/kwark: magere kwark (meer eiwitten en minder vet. Neem dit voor het slapen gaan. Doe er voor de smaak wat fruit door
-chips? probeer snacken te vermijden (desnoods )
afbouwen)
-eet meer vokoren boterhamen/havermoutpap voor kh's
-whey shake na training
-tip: 4x100g Diepvries koolvisfilet : € 1.30 (2 minuten magnetron en je hebt per filet 17g eiwit en 1g vet )
-per dag twee lepels lijnzaadolie
 
Laatst bewerkt:
Scighera, bedankt voor de info..
Havermoutpap, koolvisfilet en lijnzaadolie staan op de boodschappenlijst voor morgen ;)
Tenslotte nog... wat is nu eigenlijk een goede whey shake, of welk merk raad jij aan ?
Ljnzaadolie : wat is dit en waar dient het voor ?

Sorry als ik wat dom overkom hoor, maar er gaat een wereld voor mij open hier :D
 
Originally posted by badboy
Scighera, bedankt voor de info..
Havermoutpap, koolvisfilet en lijnzaadolie staan op de boodschappenlijst voor morgen ;)
Tenslotte nog... wat is nu eigenlijk een goede whey shake, of welk merk raad jij aan ?
Ljnzaadolie : wat is dit en waar dient het voor ?

Sorry als ik wat dom overkom hoor, maar er gaat een wereld voor mij open hier :D


Whey?
-EAS
-Labrada (www.labrada.nl, registreren voor nieuwsbrief. dag later wordt je aanvraag goedgekeurd, dan kan je inloggen. vervolgens naar de webshop en kan je Proplete 2.27kg bestellen met 30% korting, dus voor € 45.50 (verzending is gratis en in een werkdag))
-J Tech. via de webshop. maar dat wordt flink door posten
-Perfectbody.nl PerfectWhey.

Lijnzaadolie; even zoekfunctiegebruiken; er zijn 3 complete topics over. Het bevat oa de essentiele OMEGA-3 vetzuren. je kan het bei reform-winkels krijgen
 
Originally posted by Scighera



Whey?
-EAS
-Labrada (www.labrada.nl, registreren voor nieuwsbrief. dag later wordt je aanvraag goedgekeurd, dan kan je inloggen. vervolgens naar de webshop en kan je Proplete 2.27kg bestellen met 30% korting, dus voor € 45.50 (verzending is gratis en in een werkdag))
-J Tech. via de webshop. maar dat wordt flink door posten
-Perfectbody.nl PerfectWhey.

Lijnzaadolie; even zoekfunctiegebruiken; er zijn 3 complete topics over. Het bevat oa de essentiele OMEGA-3 vetzuren. je kan het bei reform-winkels krijgen

Beter geen EAS meer. Deze veranderd namelijk zijn samenstellingen sinds het in europa gemaakt wordt. Hierdoor is het niet meer de oude vertrouwde goeie EAS. Helaas...
 
Back
Naar boven