AndroidHealthClinic

Hoeveelheid Kcal je nodig hebt?

Bezoekers in dit topic

ronald.ot

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
0
Hoeveelheid Kcal je nodig hebt?
--------------------------------------------------------------------------------

wil je zeggen dat iemand van 75 kilo en 21 jaar maar +- 1838 kcal nodig heeft?

[Link niet meer beschikbaar]

hoeveel moet ik dan gaan gebruiken in een bulk periode zonder weinig vet aan.

zat in mijn bulk te denken aan 40 e/40 k/20 v en 3000kcal

het is afgelopen maanden niet helemaal goed gegaan met de voeding maar na de zomer wil ik er hard tegen aan

ff tips

Ik durf te wedden dat je niet goed gelezen hebt!

De formule die gegeven wordt voor mannen en vrouwen berekent voor aangegeven lengte gewicht en leeftijd je minimum verbranding per 24 uur uit ALS je 24 uur zou slapen.

In een gewone dag met niets doen kom je al op 1,2 x basis uit.

Om precies te berekenen wat je nodig hebt, deel je je basis verbranding door 24 en kijkt dan per uur naar wat je doet. Voor bijv. KT wordt je verbranding op 1,6 x basis gesteld dacht. Heb je pak 'm beet 1500 kcal/dag als basis, dan is dat 62,50 kcal/uur x 1,6 = 100 kcal voor dat uur. Enzovoorts..

Vind deze waarden realisticher dan bijv www.caloriesperhour.com daar ze dan geen rekening met lengte, gewicht , leeftijd en geslacht houden..

Espi

Als je niet aankomt ga je simpelweg meer eten. Leuk zo'n formule.... Om een basis te bepalen misschien, waar vandaan je verder gaat uitbreiden. Maar je totale behoefte puur uit een formule halen??? Ik denk dat dat heel lastig wordt. Listen to mother nature ;)

En ik ben ook benieuwd of 3000 kcal voldoende is... ik zal zelf voor na de zomer te denken aan 4000 kcal, zelfde gewicht (ongeveer) en leeftijd als topicstarter. Hoe kom je erachter wat het optimale is. Je zal door meer eten ook meer aankomen, maar de verhouding spieren/vetten neemt dan af neem ik aan... hoe weet je die verhouding en wat is acceptabel?

als ik bijvoorbeeld voor de eerste 20kg spier 30kg aankom dus 10kg vet moet wegcutten, dan vind ik dat acceptabel.

• Topic Starter Topic Starter
ja nee dat ben ik met je eens maar we beginne gewoon met 3000 en zullen dan wel verder zien mijn doel is eerst 85 met 14 % dan ben ik al heel te vreden ben al 79 geweest dus moet lukken

Terug
Naar boven