AndroidHealthClinic

Hoeveelheid vetten in schema voor dik persoon?

Bezoekers in dit topic

Groterworden

Novice
Lid geworden
3 jan 2016
Berichten
12
Waardering
3
Beste BBers,

Momenteel weeg ik 109kg met 33% vetpercentage ongeveer (lage spiermassa dus).
Mijn doel is om d.m.v. MMA i.c.m. hardlopen of fitness mijn oude atletische vermogen terug te winnen.
In mijn jeugd was ik een beest maar ben helaas tegen vermoeidheid aangelopen.
Mijn macro's zijn: 39%kh/32%vet/29%eiwit 204g kh/154g eiwit/ 74g vet Kcal: 2150 (zou er eigenlijk 2300 moeten hebben)
BMR: 2233, totale calorieverbranding 2800.

Er wordt 20% vet aanbevolen maar ook 1g per kilo lichaamsgewicht (74g vet t.o.v. 109kg heb ik momenteel dus). Wat moet ik aanhouden? Gewoon naar mijn lichaam luisteren?
Verder vroeg ik me af of 2150kcal goed is of moet ik echt 2300kcal aanhouden?
Laatste vraag: wat denken jullie dat het beste is voor een obese jongen om zich goed en atletisch te voelen joggen of fitness (MMA doe ik al en is mijn passie).

BVD
 
Met 109 kg bw 2150 of 2300 kcal consumeren, maakt weinig uit. Beide zijn al laag waardoor je snel zult afvallen. Icm met cardio/mma kan je wellicht zelfs hoger beginnen in kcal, lager kan altijd, want vind 2150kcal voor jou bw behoorlijk pittig. Die vetten paar gram meer of minder maakt weinig uit.
Drop je voedingschema eens en heb je een fysieke baan of kantoor?
 
Met 109 kg bw 2150 of 2300 kcal consumeren, maakt weinig uit. Beide zijn al laag waardoor je snel zult afvallen. Icm met cardio/mma kan je wellicht zelfs hoger beginnen in kcal, lager kan altijd, want vind 2150kcal voor jou bw behoorlijk pittig. Die vetten paar gram meer of minder maakt weinig uit.
Drop je voedingschema eens en heb je een fysieke baan of kantoor?
kantoor
 
Voedingschema? Zou zoiezo je eiwitten hoger doen richting de 200, en word volop groente en fruit voor jou als je met 2150 kcal icm met jou bw jezelf verzadigd wilt voelen. Crash dieet of met honger de dag doorkomen houd je niet vol en krijg je een jojo effect. Probeer een week op 3000 kcal te eten icm jou sport schema weeg jezelf elke ochtend en neem dan na 1 week het gemiddelde op en kijk of week 2 gemiddeld lager zit.
Zeg niet dat 2150 kcal je niet lukt, maar het is pittig
 
Voedingschema? Zou zoiezo je eiwitten hoger doen richting de 200, en word volop groente en fruit voor jou als je met 2150 kcal icm met jou bw jezelf verzadigd wilt voelen. Crash dieet of met honger de dag doorkomen houd je niet vol en krijg je een jojo effect. Probeer een week op 3000 kcal te eten icm jou sport schema weeg jezelf elke ochtend en neem dan na 1 week het gemiddelde op en kijk of week 2 gemiddeld lager zit.
Zeg niet dat 2150 kcal je niet lukt, maar het is pittig
ontbijt: 500g magere kwark + muesli en rozijntjes
middag en avond:bloemkoolrijst + kipdijfilet + ajam panlik (saus) + el zonnebloemolie + champignons + broccoli
snacks: druiven + amandelen

inderdaad veel groente
 
ontbijt: 500g magere kwark + muesli en rozijntjes
middag en avond:bloemkoolrijst + kipdijfilet + ajam panlik (saus) + el zonnebloemolie + champignons + broccoli
snacks: druiven + amandelen

inderdaad veel groente
Pittig dieet, zolang je onder onderhoud eet aan kcal val je af. Houd je eiwitten tegen de 200 aan en rest verdeel je.
Succes ermee en post over paar weken hoe het gaat! 🤝
 
Pittig dieet, zolang je onder onderhoud eet aan kcal val je af. Houd je eiwitten tegen de 200 aan en rest verdeel je.
Succes ermee en post over paar weken hoe het gaat! 🤝
Ik denk dat ik daarom probeer er 2300kcal van te maken. Mijn diëtiste zegt overigens dat ik op 2300-2400 moet zitten.
 
Ik denk dat ik daarom probeer er 2300kcal van te maken. Mijn diëtiste zegt overigens dat ik op 2300-2400 moet zitten.
Jou diëtist is iemand die waarschijnlijk veel theorie ervaring heeft en jou aan de detox shakes wilt zetten, maar dat is geen doen. Het woord “dieet” is al totaal niet wat je moet denken, het is een “gebalanceerde levensstijl” voor jou. Kunt wel weken/maanden op wortels aan sla leven en ook al houd je dat vol en je valt 10/20kg af, en dan? Daarna val je weer in een gat en begint het weer. Zoek een balans op, accepteer dat het gewoon ff een tijd gaat duren ipv van dat mensen denken 4 weken dieet summer body ready.

Volhouden icm data bij houden en EERLIJK tegen jezelf zijn en je komt er wel.

En puur als extra info, ikzelf ben van 97kg naar 84kg afgevallen in de cut (14weken) met als start 3400 kcal en uit eindelijk 2500kcal. Heb wel een fysieke baan en doe krachttraining 5/6 dagen pw (trainings duur 60/70mi)
Cardio alleen de laatste paar weken gedaan 30min/5k joggen 1x de week op rustdag.
 
Jou diëtist is iemand die waarschijnlijk veel theorie ervaring heeft en jou aan de detox shakes wilt zetten, maar dat is geen doen. Het woord “dieet” is al totaal niet wat je moet denken, het is een “gebalanceerde levensstijl” voor jou. Kunt wel weken/maanden op wortels aan sla leven en ook al houd je dat vol en je valt 10/20kg af, en dan? Daarna val je weer in een gat en begint het weer. Zoek een balans op, accepteer dat het gewoon ff een tijd gaat duren ipv van dat mensen denken 4 weken dieet summer body ready.

Volhouden icm data bij houden en EERLIJK tegen jezelf zijn en je komt er wel.

En puur als extra info, ikzelf ben van 97kg naar 84kg afgevallen in de cut (14weken) met als start 3400 kcal en uit eindelijk 2500kcal. Heb wel een fysieke baan en doe krachttraining 5/6 dagen pw (trainings duur 60/70mi)
Cardio alleen de laatste paar weken gedaan 30min/5k joggen 1x de week op rustdag.
Nice man. Persoonlijk struggle ik al een tijd met mislukte pogingen of helemaal geen pogingen. Deze keer denk ik wel dat het me gaat lukken, heb het eerder gedaan.
 
  • Like
Waarderingen: ak
Back
Naar boven