XXL Nutrition

Hoeveelheid water met creatine?

Bezoekers in dit topic

stenly

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
23 jan 2005
Berichten
88
Waardering
0
Hoi,
Ik weet genoeg over creatine enzo, maar heb 1 vraag nog hierover.
Hoeveel water moet je nemen met creatine? of maakt dat niets uit?
 
Gewoon water blijven drinken door de dag heen.
 
volgens mij bedoelt hij, met hoeveel water moet ik mijn creatine innemen ;)
 
George zei:
volgens mij bedoelt hij, met hoeveel water moet ik mijn creatine innemen ;)

een glas is voldoende, zorg ervoor dat je de hele dag door ook extra water drinkt, ivm uitdroging door de creatine. een glas met limonade vullen creatine erin. deze zakt op de bodem, het mooiste is nu om het met een rietje naar binnente zuigen, dus zonder te roeren.
 
Ik doe het de laatste tijd in een flesje (Spa). water en crea erin...even schudden...aan de mond zetten en achter elkaar leeg drinken. Kan het ook niet naar de bodem zakken en daar blijven liggen. ;)
 
Vuistregel bij inname : 100ml water per 1gr creatine
Heel de dag door elk uur/ anderhalf uur een glas water drinken
 
Staat het niet gewoon op de verpakking??? :rolleyes:
 
Nee staat niks over op de verpakking.

Maar een glas water is wel voldoende denk ik zo.
 
Als het geen combo is als cell-tech of trans-x, dan is een glas wel voldoende om in te nemen, maar zou er wel een extra glas bij nemen en de hele dag door goed blijven drinken 1,5/2 ltr.(zoals het hoort)
 
Moet het persee water zijn of kan je ook door dag heen andere dingen drinken wat telt zoals melk ofso?
 
Hoi,

Even een ander vraagje. IK zit nu in de oplaadfase (veel besproken). Ik neem dus 5 gram crea per keer, maar hoeveel dextrose moet ik daarbij doen? Meer dan 5 gram of gewoon ook 5 gram?


thanx
 
Dextrose nemen bij creatine doe je vanwege de insulinepiek, met 5 gram zal je dit niet bewerkstelliggen.

Over het algemeen word gesteld dat je minmaal 50gr nodig heb om een voldoende hoge insuline afgifte te bewerkstelligen.


Maar je zegt aan het laden te zijn. Betekend dit dat je meerdere keren per dag je creatine met dextrose wilt innemen ? ?

want 4*creatine + 50gr dextrose is wel 200gr dextrose/dag
 
Ja ik neem nu 3x per dag 5 gram. Maar dan neem ik de eerste 2x (ochtend, middag) geen dextrose erbij. Bij me shake na het trainen neem ik weer 5 gram en dan doe ik daar wel 40/50 gram dextrose bij + 40 gram whey en 300 ml magere melk.

Dan moet het zo wel in orde zijn, want 200 gr dextrose is ook niet echt goed voor je neem ik aan.

Dankjewel!
 
idd de hele dag water blijven drinken. Je bestaat voor groot % uit water en je spieren zeker ook! Dus als er genoeg water aanwezig is kunne je spieren die opzuigen;-) Suc6
 
Back
Naar boven