MuscleMeat

Hof veroordeelt Samir A. tot 4 jaar cel (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Peoples

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
12.072
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
Het gerechtshof in Amsterdam heeft terreurverdachte Samir A. vanmiddag veroordeeld tot 4 jaar cel wegens het voorbereiden van een aanslag. Het OM had begin deze maand 6 jaar geëist.

Volgens het gerechtshof beschikte A. over diverse spullen die erop duidden dat hij een aanslag wilde plegen op overheidsgebouwen. De politie vond bij een inval in zijn woning enkele jaren terug materiaal om een bom te vervaardigen. Verder had de verdachte onder meer één of meer patroonhouders, een geluiddemper, een kogelwerend vest en een nachtkijker in huis.

De straf die A. nu heeft gekregen betreft een oude zaak. Het gerechtshof in Den Haag sprak hem in november 2005 van deze feiten vrij, omdat het de voorbereidingshandelingen van A. te onbeholpen vond om er een reële dreiging uit te kunnen afleiden. Het OM stelde daarop cassatie in bij de Hoge Raad. Het hoogste rechtscollege vond dat het Haagse hof een onjuiste uitleg heeft gegeven van het juridische begrip voorbereidingshandelingen en verwees de zaak naar Amsterdam

A. zit al een gevangenisstraf van 8 jaar uit voor een andere, soortgelijke zaak. De 4 jaar van vandaag komen hier boven op. Overigens heeft A. tegen die 8 jaar nog hoger beroep aangetekend.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

(bron:fok.nl)

Dag Samir :wave: tot over een jaar of 10...
 
Zal wel meer bijkomen.
 
wat goed gedrag en hij is in 3 jaar vrij
 
dag samiertje :wave2:


[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ik zal je opwachten met een camera na je vrijlating. al neem je mij niet te grazen :D
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Waarom slaat hij een Imam?

:D

Over 10 jaar is Samir klaar om als een nieuw mens een bijdrage te leveren aan onze fijne samenleving. Ik kan niet wachten.
 
dag samiertje :wave2:


[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ik zal je opwachten met een camera na je vrijlating. al neem je mij niet te grazen :D

:roflol:
 
Ik keek eerst niet goed en ik dacht dat hij Sadam een dreun verkocht
 
De dag (en het jaar dat erop volgt) dat die vrijkomt neem je best niet de trein, tram, bus of vliegtuig ;)
 
nou en de nederlandse gevangenis is luxer als een 4 sterren hotel. Echte straf kun je het dan ook niet noemen...

laatst die gast nog bij jenssen die zelfs een zwembad in zijn gevangenis had.
 
De dag (en het jaar dat erop volgt) dat die vrijkomt neem je best niet de trein, tram, bus of vliegtuig ;)

zal je net zien dat ik het dan weer vergeten ben :P
 
laten we met z'n allen hopen dat ie wreed in z'n kont gedoet wordt in jail.
 
nou en de nederlandse gevangenis is luxer als een 4 sterren hotel. Echte straf kun je het dan ook niet noemen...

laatst die gast nog bij jenssen die zelfs een zwembad in zijn gevangenis had.

:roflol:

omfg, 4 sterren hotel in welke gevangenis heb je gezeten.

8jaar vastzitten blijft veel, maakt niet uit waar.
 
Het is geen pretje maar aan de andere kant: 8 jaar trainen in jail gym, 8 jaar gratis onderdak en voeding zonder werken, als je buiten komt ben je beachproof :cool:
 
:roflol:

omfg, 4 sterren hotel in welke gevangenis heb je gezeten.

8jaar vastzitten blijft veel, maakt niet uit waar.

Zag laatst Jensen met Richard Klinkhamer, veroordeeld voor de moord op zijn vrouw. Hij werd veroordeeld tot 7 jaar, 4 jaar gezeten waarvan hij het helemaal niet erg vond. Hij zei zelf dat zijn straf veel te licht was. Hij vond het een lachertje en vertelde dat hij grootste deel van zijn tijd doorbracht met klaverjassen, tv kijken en blowen. Hij heeft zelfs nog 2,5 jaar in een gevangenis gezeten met een zwembad. Hij vond de 3 maanden strafkamp die hij kreeg voor desertie veel erger.
 
wel knap dat ze de bom gevonden hadden.alleen 4 jaar celstraf.geen woorden voor.Als hij uit de bak is gaat het gewoon door.meteen terug naar eigen land.
 
Anoniem: ook al gehoord, ze vormen ook bendes in de gevangenis zodat ze nog beter georganiseerd zijn als ze buiten komen. De meesten hebben volgens mij echt niets geleerd uit pakweg 4j cel. Velen van hen hadden toch al niets te verliezen en zien de gevangenistijd eerder als een 'ontgroening'.
 
Zag laatst Jensen met Richard Klinkhamer, veroordeeld voor de moord op zijn vrouw. Hij werd veroordeeld tot 7 jaar, 4 jaar gezeten waarvan hij het helemaal niet erg vond. Hij zei zelf dat zijn straf veel te licht was. Hij vond het een lachertje en vertelde dat hij grootste deel van zijn tijd doorbracht met klaverjassen, tv kijken en blowen. Hij heeft zelfs nog 2,5 jaar in een gevangenis gezeten met een zwembad. Hij vond de 3 maanden strafkamp die hij kreeg voor desertie veel erger.

Ja uitzondering ja, ik heb echt nog nooit gehoord dat iemand in een gevangenis zwembad heeft.
Wel gehoord van mensen die zelf gezeten hebben, dat ze de hele dag op hun kamer zitten en maar 1-2x per week een uurtje mogen trainen of voetballen.

Tuurlijk hebben ze het hier beter tov van 3e wereld landen gevangenis, maar nederland is zelf ook verder ontwikkeld.

Mijn punt was gewoon dat vastzitten zowiezo erg is, al zit je in een villa.Als je een paar jaar niet weg mag word je gewoon helemaal leip denk ik.
 
Back
Naar boven