MuscleMeat

Hoge bloeddruk?

Bezoekers in dit topic

Iron Grip

Cool Novice
Lid geworden
10 sep 2011
Berichten
86
Waardering
5
Lengte
1m88
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Peeps,

Mijn bloeddruk is gemiddeld genomen 140|60

Nu vertrouw ik mijn apparatuur ook niet 100% (had 148|63, 142|70, 137|62, 134|64, 141|52)

Nou maak ik mij absoluut geen zorgen en voel me kiplekker, maar ik ben wel benieuwd naar jullie bloeddruk.

Ik eet 5 hele eieren per dag, gebruik veel olijfolie en omega 3. Ben ook niet bang van een beetje kaas of een stuk rundvlees. Eet verder alleen maar goede koolhydraten (en niet te veel), kip, tonijn, melk en groente. Zeer zelden eet ik ongezond, drink geen frisdrank/alcohol, heel weinig zout in mn voeding, en doe ook aan cardio.

Maargoed, laat me weten wat jullie er van vinden.
 
mijn hoogte/dieptepunt, afhankelijk van je instelling: 44/33
ik kon nog lopen overigens
 
Uw bloeddruk varieert. De waarden die je aangeeft zijn normaal (bovendruk misschien wat aan de hoge kant) evenals de variaties die je aangeeft bij je metingen. Verder zien dat je met een geijkte meter werkt.
 
Mijne is iets van 160/80, toch wel een flinke systolische druk
 
Mijne is iets van 160/80, toch wel een flinke systolische druk

160|80 noemen ze 'zeer hoog'

bloeddrukwaarden.png



Ik voel mij 'optimaal' (leef er ook naar) maar mijn bloeddruk is niet 120|80. Betekent dit dat ik toch niet zo optimaal leef of moet je die waarden met een korreltje zout nemen?

Tja, ik geloof niet dat 5 dooiers per dag een hoge bloeddruk veroorzaakt bij iemand die veel sport.
 
Je bloeddruk stijgt gedurende de dag. En zodra je slaapt daalt je bloeddruk weer.

Als je geen last van symptomen hebt die bij hogebloeddruk horen zou ik niet zo druk maken.

Je zit op een dag niet stil en je doet allerlei activiteiten die ervoor zorgen dat je bloeddruk stijgt.
Het is normaal dat je je waarde boven de 120/80 zit.

Als je last hebt van een hoge bloeddruk dan zal je wel de symptomen ervan ervaren.

Vaak zijn die apparaten waarmee je thuis je bloeddruk kan meten niet betrouwbaar. Zo heb ik er een die soms 160/100 aangeeft en de andere keer zo rond de 120/80.
 
Je bloeddruk stijgt gedurende de dag. En zodra je slaapt daalt je bloeddruk weer.

Als je geen last van symptomen hebt die bij hogebloeddruk horen zou ik niet zo druk maken.

Je zit op een dag niet stil en je doet allerlei activiteiten die ervoor zorgen dat je bloeddruk stijgt.
Het is normaal dat je je waarde boven de 120/80 zit.

Als je last hebt van een hoge bloeddruk dan zal je wel de symptomen ervan ervaren.

Vaak zijn die apparaten waarmee je thuis je bloeddruk kan meten niet betrouwbaar. Zo heb ik er een die soms 160/100 aangeeft en de andere keer zo rond de 120/80.


Thanks!
 
Ignorance is bliss
Chronisch met een hoge bloeddruk rondlopen zonder klachten kan genoeg schade aanrichten.
 
Ziet er wel netjes uit je bloeddruk. Niet extreme schommelingen.
Te vaak meten is ook niet goed, nergens voor nodig en kun je je alleen maar druk over gaan maken waardoor je een hoge bloeddruk krijgt tijdens het meten;)
 
De cuff die je om je arm doet beinvloedt ook sterk de uitkomst, als ik er een voor grote armen gebruik heb ik opeens weer een optimale bloeddruk. Mocht ik door mn 'hoge' bloeddruk korter leven dan anderen, dan ga ik iig gespierder dood :P
 
Wat merk je bij een te hoge bloeddruk?
 
De cuff die je om je arm doet beinvloedt ook sterk de uitkomst, als ik er een voor grote armen gebruik heb ik opeens weer een optimale bloeddruk. Mocht ik door mn 'hoge' bloeddruk korter leven dan anderen, dan ga ik iig gespierder dood :P

verkapte-kijk-mij-eens-grote-armen-hebben-post
 
Wat merk je bij een te hoge bloeddruk?

Dit kan je merken


  • hoofdpijn
  • oorsuizingen
  • hartkloppingen
  • Vlekjes voor ogen
  • neusbloedingen
  • kortademigheid
  • spierzwakte
  • krampen
Met name kortademigheid, hoofdpijn en hartkloppingen zijn de symptomen die je "goed" kan ervaren bij een hoge bloeddruk(bij de meeste mensen). Hoge bloeddruk komt vaak voor bij 40+ers en heeft vele verschillende oorzaken. Psychische factoren, teveel cholestrol en zelfs slaapapneu bijvoorbeeld kan leiden tot hypertensie(hoge bloeddruk).

Sporten is zeer goed voor je bloeddruk en veel zon is gunstig voor mensen met een hoge bloeddruk.
 
Back
Naar boven