AndroidHealthClinic

Hoge bloeddruk

Bezoekers in dit topic

dennisl

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 jul 2010
Berichten
65
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
87kg
Wat doen jullie tegen een hoge bloeddruk tijdens kuren

Smorgens meteen bij opstaan is bloeddruk prima 120/130 70/80


Rond de middag stijgt de bovendruk richting 150/160 70/80

En wat kan een hoge bloeddruk veroorzaken ? Tehoog hematocriet mischien?


Alvast bedankt!!
 
Als je ver buiten de geaccepteerde waardes valt gewoon niet kuren. Je gezondheid is belangrijker. Doe je het toch, neem dan de risico's voor lief.
 
Kijk eens naar je voeding en waterinname. Naarmate de dag vordert heb je steeds meer gegeten en gedronken, ergo waarschijnlijk krijg je behoorlijk wat natrium binnen. Als je te weinig drinkt ga je naarmate de dag verstrijkt steeds meer vocht vasthouden, hierdoor kan je bloeddruk aanzienlijk verhogen.
 
En wat kan een hoge bloeddruk veroorzaken ? Te hoog hematocriet mischien?
Heeft er niets mee te maken. Ik heb nooit een hoge bloeddruk, maar had iets teveel hematocriet en hemoglobine tijdens gebruik.
 
Op welke gear dit je op dit moment?

200mg+ ED Co-Q10 heeft mij wel geholpen hem standaard lager te krijgen.
 
Op welke gear dit je op dit moment?

200mg+ ED Co-Q10 heeft mij wel geholpen hem standaard lager te krijgen.

Wat is dit precies?

Zat op 500 test 400 tren
 
Kijk eens naar je voeding en waterinname. Naarmate de dag vordert heb je steeds meer gegeten en gedronken, ergo waarschijnlijk krijg je behoorlijk wat natrium binnen. Als je te weinig drinkt ga je naarmate de dag verstrijkt steeds meer vocht vasthouden, hierdoor kan je bloeddruk aanzienlijk verhogen.


Drink iedere 2 a 3 uur 0.5l water

Voedinh
Kijk eens naar je voeding en waterinname. Naarmate de dag vordert heb je steeds meer gegeten en gedronken, ergo waarschijnlijk krijg je behoorlijk wat natrium binnen. Als je te weinig drinkt ga je naarmate de dag verstrijkt steeds meer vocht vasthouden, hierdoor kan je bloeddruk aanzienlijk verhogen.


Drink 3a4 liter water per dag

Voeding

Havermout whey spaghetti rundergehakt rijst kip groente kwark eieren kip
 
Drink iedere 2 a 3 uur 0.5l water

Voedinh



Drink 3a4 liter water per dag

Voeding

Havermout whey spaghetti rundergehakt rijst kip groente kwark eieren kip

Zo gaan we echt nergens komen. Je moet je voeding beter onder de loep nemen, hoeveel natrium (zout) bevat je eten en op welke tijden eet je wat? Elke 2,5u 0,5L is, uitgaande van een dag waarop je 16u wakker bent (16/2,5=6,4x0,5L=3,2L) drink je dan 3,2L per dag. Dit kan behoorlijk wat te weinig zijn. Maar nogmaals daarvoor moeten we je voeding beter analyseren. Overigens zou ik wel al beginnen met elke 2u 0,5L water te drinken. Daarmee kom je direct op 4L per dag, makkelijke aanpassing en kan snel bijdragen aan een verbetering.

Meten is weten, dus pluis je voeding eens echt uit. Daarbij kun je jouw waterinname rustig verhogen naar 5L per dag.
 
Zo gaan we echt nergens komen. Je moet je voeding beter onder de loep nemen, hoeveel natrium (zout) bevat je eten en op welke tijden eet je wat? Elke 2,5u 0,5L is, uitgaande van een dag waarop je 16u wakker bent (16/2,5=6,4x0,5L=3,2L) drink je dan 3,2L per dag. Dit kan behoorlijk wat te weinig zijn. Maar nogmaals daarvoor moeten we je voeding beter analyseren. Overigens zou ik wel al beginnen met elke 2u 0,5L water te drinken. Daarmee kom je direct op 4L per dag, makkelijke aanpassing en kan snel bijdragen aan een verbetering.

Meten is weten, dus pluis je voeding eens echt uit. Daarbij kun je jouw waterinname rustig verhogen naar 5L per dag.

Hier exact wat ik wanneer eet....vanaf wanneer is natriuminname tehoog

6uur
0.5l water
150g havermout
40g whey
15g lijnzaad
20g rozijnen
Multi vit omega cap
9uur
70 g ongekookte spaghetti
200g mager rundergehakt
100 g groente
50g rode saus
Lepel olijfolie
0.5l water

11 uur

0.5l water
100g havermout
30g whey

12.30

70 g ongekookte rijst
200g kip (licht kruiden)
100g brocolli
0.5l water
Omega cap

15:30
3 gekookte eieren
150g kip
Banaan
0.5 l water

Na trainen 40g whey tijdens trainen 1l water

Avondeten na training wisseld maar vaak rijst pasta enz

Voor slapen
500g magere kwark
30g walnoten
 
Ik zie weinig natriumrijk voedsel in je schema. Idealiter krijg je elke dag niet meer dan 3/4gr aan zout binnen. Als je grote schommelingen hebt, bijvoorbeeld 2 dagen 1-2gr en daarna een dag met 4-5gr, dan zul je daar wel van opblazen en veel vocht gaan vasthouden. Dat heeft een negatief effect op je bloeddruk.
 
Ik zie weinig natriumrijk voedsel in je schema. Idealiter krijg je elke dag niet meer dan 3/4gr aan zout binnen. Als je grote schommelingen hebt, bijvoorbeeld 2 dagen 1-2gr en daarna een dag met 4-5gr, dan zul je daar wel van opblazen en veel vocht gaan vasthouden. Dat heeft een negatief effect op je bloeddruk.


Dit schema volg ik strikt 5 dagen per week, in weekend zou er meer schommeling kunnen zijn want dat cheat ik wel wat vaker en eet ik wat brood.

Enig idee waarom ook alleen bovendruk tehoog is en waarom deze smorgens wel prima is
 
Ik ben geen dokter en kan enkel uit ervaring van zaken die ik zelf heb meegemaakt aankaarten. Dat je bloeddruk over een periode van een hele dag schommelt of veranderd is natuurlijk logisch. Hoe dat komt is niet zonder onderzoek te beantwoorden. Dus advies; ga eens naar de dokter en vraag het hem.

Via google kom ik hierop: Schommelingen bloeddruk: oorzaak van bloeddrukwisselingen
 
Ik ben geen dokter en kan enkel uit ervaring van zaken die ik zelf heb meegemaakt aankaarten. Dat je bloeddruk over een periode van een hele dag schommelt of veranderd is natuurlijk logisch. Hoe dat komt is niet zonder onderzoek te beantwoorden. Dus advies; ga eens naar de dokter en vraag het hem.

Via google kom ik hierop: Schommelingen bloeddruk: oorzaak van bloeddrukwisselingen

Toch bedankt voor de hulp en moeite afspraak huisarts is zoizo al gemaakt, maar deze gaat zoizo zeggen stoppen
 
Afhankelijk van de compounds waarmee je kuurt ook. Ik weet dat dbol bij mij sws zorgt voor een flinke spike in de bovendruk,... ook wanneer al het andere gewoon goed is.
1 kinderasprine in de ochtend doet bij de truc en zorgt dat ie weer enigzsins binnen de norm valt.
 
Back
Naar boven