XXL Nutrition

Hoge caffeïnegehalte in pre workout

Bezoekers in dit topic

FLO1

Cool Novice
Lid geworden
6 nov 2012
Berichten
73
Waardering
2
Lengte
1m81
Massa
80kg
Vetpercentage
11%
Mijn pre-workout bevat 250 mg caffeïne per dosering. In het nieuws hoor je regelmatig dat het nuttigen van energiedrank slecht is voor jongeren mede door de hoge caffeïne gehalte. Echter is dit in een pre-workout supplement nog veel hoger. Ook las ik dat caffeïne kan zorgen voor een verhoogde bloeddruk (best logisch, want je voelt zelfs je hart bij gebruik harder bonken). Iemand die hier meer over weet en mij zou willen helpen? En wie denkt dat pre-workout niet (zo) schadelijk is voor je lichaam?
 
In energy drankjes gaat het niet alleen om de cafeïne.
 
Mijn pre-workout bevat 250 mg caffeïne per dosering. In het nieuws hoor je regelmatig dat het nuttigen van energiedrank slecht is voor jongeren mede door de hoge caffeïne gehalte. Echter is dit in een pre-workout supplement nog veel hoger. Ook las ik dat caffeïne kan zorgen voor een verhoogde bloeddruk (best logisch, want je voelt zelfs je hart bij gebruik harder bonken). Iemand die hier meer over weet en mij zou willen helpen? En wie denkt dat pre-workout niet (zo) schadelijk is voor je lichaam?

hoeveel zijn er al gestorven van pwo? vergeleken met red bull ;)
 
hoeveel zijn er al gestorven van pwo? vergeleken met red bull ;)

Ik zeg niet dat je er dood van gaat. Ik vraag of het eventueel schadelijk kan zijn voor je lichaam.
 
In Amerikaanse leger waren er in 2011 alvast 2 dode soldaten waarbij ze hun dood hebben kunnen herleiden naar de pre-workout.
Neem persoonlijk nooit pre, maar als je het gebruikt zou ik dat enkel doen op dagen waarbij je het echt nodig zal hebben en zeker niet elke workout (anders heb je ook steeds meer en meer nodig en dan wordt het gevaarlijk).
 
In Amerikaanse leger waren er in 2011 alvast 2 dode soldaten waarbij ze hun dood hebben kunnen herleiden naar de pre-workout.
Neem persoonlijk nooit pre, maar als je het gebruikt zou ik dat enkel doen op dagen waarbij je het echt nodig zal hebben en zeker niet elke workout (anders heb je ook steeds meer en meer nodig en dan wordt het gevaarlijk).

Bestaan die?
 
In Amerikaanse leger waren er in 2011 alvast 2 dode soldaten waarbij ze hun dood hebben kunnen herleiden naar de pre-workout.
Neem persoonlijk nooit pre, maar als je het gebruikt zou ik dat enkel doen op dagen waarbij je het echt nodig zal hebben en zeker niet elke workout (anders heb je ook steeds meer en meer nodig en dan wordt het gevaarlijk).

Bedankt voor je 'fatsoenlijke' reactie. Wat voor gevaarlijke gevolgen denk je dan aan? Heb je dit ergens op gebaseerd of haal je deze conclusie uit de 2 dode soldaten die zijn gevallen?
 
Ja die soldaten gebruikten 10 scoops per dag, ipv 1-2 zoals op de verpakking staat.
 
Overal waar "te" voor staat, is niet goed voor je.

Behalve als je zegt "ik heb de genezing voor elbalkanker" dan is te er voor goed.
 
Volgens internet is 250 gram 'te' veel caffeïne. Ze maken zich al druk om 90 mg in 1x naar binnen gooen. Dat zal al schadelijk moeten zijn ???
 
Ik gebruik pre workout alleen maar 300 mg cafeïne. Heb hier tot nu toe nog geen last aan ondervonden.
 
een gezonden man van 80 kilo kan een hele pot preworkout in 1 keer naar achter gooien en niet dood gaan van de caffiene.


als je een preworkout hebt met andere stoffen zoals DMAA is dat natuurlijk een ander verhaal.
 
Ik weet niet waar de reacties hierboven allemaal op slaan, maar mijn vraag was volgens mij niet of je er dood aan kan gaan door een overdosis of niet ???
 
als je dokter je niet verteld heeft dat je nooit van je leven meer koffie mag drinken zit je goed.
 
als je dokter je niet verteld heeft dat je nooit van je leven meer koffie mag drinken zit je goed.

Koffie is warm waardoor je het hoogstwaarschijnlijk niet in 1x opdrinkt. Echter bij energiedrank gooien veel jongeren dit in één keer achterover. Ik had dus gelezen dat de caffeïne (80mg) die erin zit slecht is voor je indien je het in één keer achterover slaat. Bij pre workout is het zelfs veel meer dan 80 mg caffeïne. Vandaar de vraag.
 
Koffie is warm waardoor je het hoogstwaarschijnlijk niet in 1x opdrinkt. Echter bij energiedrank gooien veel jongeren dit in één keer achterover. Ik had dus gelezen dat de caffeïne (80mg) die erin zit slecht is voor je indien je het in één keer achterover slaat. Bij pre workout is het zelfs veel meer dan 80 mg caffeïne. Vandaar de vraag.

dat is echt een domme manier van denken, en laat ook zien dat je niet helemaal snapt waar je over praat.

in koffie kan veel meer dan 80mg caffiene zitten, ik geloof dat de sterkste koffie op 400mg per serving zit.


http://www.foxnews.com/leisure/2013/11/05/8-most-caffeinated-coffee-drinks/


lol at me using fox news as source
 
Stimulaten gebruiken lijkt mij sowieso niet gezond. Maar ik heb daar geen wetenschappelijke onderbouwing voor, enkel mijn intrinsieke gevoel voor logica.
 
Stimulaten gebruiken lijkt mij sowieso niet gezond. Maar ik heb daar geen wetenschappelijke onderbouwing voor, enkel mijn intrinsieke gevoel voor logica.


is ook waar, kan je genoeg over vinden ook.

al is het verder bij moderate use niet echt schokkend
 
een bakkie koffie moet net teer zijn <3
 
Back
Naar boven