Fitness Seller

Hoge CK bloedwaarden

Bezoekers in dit topic

Marcky

Dutch Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
28 feb 2009
Berichten
498
Waardering
14
Lengte
1m76
Massa
93kg
Vetpercentage
10%
Heb twee jaar geleden al eens eerder gepost over mn CK (Creatine Kinase) levels. Toen schommelde het tussen de 500 en 700.

Net weer bloedwerk laten doen en mn CK zit op 1250.

Ben erg benieuwd wat de waarden zijn bij mensen die veel krachttrainen en kuren. referentie loopt tot ongeveer 175. Ik begin me nu echt wel zorgen te maken.

Ik weet dat het bij bodybuilders wel wat hoger is dan de refentiewaarde maar begint bij mij toch flink te stijgen.

thanks.
 
Vlak voordat je bloed hebt laten prikken toevallig IM geïnjecteerd?

Dan is die waarde niet helemaal betrouwbaar. Sowieso als je veel sport/krachttraining doet is deze verhoogd.

Als je bang bent voor schade aan je hart, kan je dit als bb'er beter laten checken door je bloeddruk te laten opmeten en een hartfilmpje te laten maken. Evt. aanvullend onderzoek word daarna bepaald.
 
thanks. ben niet bang voor mn hart. Alleen voor mn nieren. Dat is ook het probleem met hoge CK waarden, dat is slecht voor je nieren.

Het is goed als het verhoogd is na zware training dan heb je spierafbraak maar bij mij gaat het niet meer omlaag.

Verder niet geinjecteerd. Als ik bloedwerk laat doen zorg ik dat ik altijd even "droog sta".
 
Je bent in de war met Kreatinine. Dat is wat anders dan Creatinine Kinase (CK).
 
Nee hoor ik ben helemaal niet in de war. http://en.wikipedia.org/wiki/Creatine_kinase

Nier falen kan gevolg zijn van te lang verhoogde CK levels. Acuut hoge CK waarden kunnen duiden op een hart infarct als oorzaak. Maar dat is hier (allebei) niet het geval. Het is bekend dat bij krachttrainen het hoog is. Ik zoek alleen naar de waarden van gasten hier. Hebben jullie hetzelfde of veel lager.
 
Laatst bewerkt:
Die waardes zijn veel te hoog. Ik heb ooit ook boven de 500 gezeten en ben toen op aanraden van de dokter twee weken gestopt met krachttraining. Ik mocht wel wat lopen, fietsen of zwemmen maar op het gemak. Ik voelde mij in die periode ook heel moe. Was trouwens de reden dat ik mijn bloed had laten controleren. Andere keren zit ik rond de toegelaten maximumwaarde of iets erboven. Die hoge waardes waren dus abnormaal en wezen op overtraining.
 
Ik heb 't vorig jaar een keertje mee laten prikken en toen kwam dit eruit:

2aeuyvd.jpg


Dus je bent niet alleen ;)

Heb dit toen laten testen omdat ik wist van eerdere bloedtesten via de dermatoloog (ivm Roa) dat CK steeds flink te hoog was, maar de derma was er niet van onder de indruk omdat ze wist dat ik veel sport. Ik maak er zelf niet druk om en heb het ook nooit meer laten testen omdat het altijd wel te hoog zal zijn bij me.
Bij 'normale' mensen is CK een waarde die geprikt wordt om (achteraf) een hartaanval uit het bloed te kunnen constateren.
 
thanks guys
 
hmm... das hoog! wat zegt je arts ervan??
 
net internist gesproken. Hij zegt dat dit geen reden tot zorg is bij mensen die intensief sporten en dat je dat beeld vaker ziet. Gelukkig heb ik een beetje moderne doc :)
 
Back
Naar boven