XXL Nutrition

hoge dosis nolva tijdens kuur

Bezoekers in dit topic

Muscle1984

Novice
Lid geworden
25 apr 2013
Berichten
14
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
98kg
Vetpercentage
10%
Vraagje.

Ben nu halverwege(week 5) me kuur. Doe momenteel:
-500mg test E o5d(KF)
-200mg Mast o5d(GG)
-250UI Preg Ma en Vr(KF)

Was er al bang voor maar had van me vorige kuur een klein beetje gyno over. Niet heel erg hoor halve cm ong en niet te zien.

Nu merkte ik dat me tepels weer wat gevoeliger werden en kreeg in me rechter tepel al weer een klein balletje erbij net iets kleiner als me oude gyno.
Nu heb ik een week lang 40 mg per dag nolva(EPL) genomen. Begin deze week proberen terug te schroeven zit nu op 30 mg per dag, maar ik kan niet zeggen dat het minder wordt. Balletje/knobbeltje blijft gevoelig rechts. Kan ik zomaar me dosis verhogen?

Waar ik me eigenlijk een beetje zorgen overmaak is me nakuur, als ik nu al redelijk veel nolva heb, hoeveel moet ik dan wel niet in me nakuur aan gebruiken? Heb hier gelezen dat nolva ten alle tijden beter is als anti E (ik zag een oude thread van BigCat geloof ik en een wat recentere van GetXXL). Ik moet zeggen dat ik bijna geen bijwerkingen heb van nolva, de eerste dag zat ik wat verstopt, maar inmiddels loopt alles goed door, geen last van me ogen etc. Kan een dosis van 60 mg pd? Of is het toch maar wijzer om arimi of letro te nemen?

Me gains zijn opzich verbluffend, ben van 89 na 98 gegaan in die 5 weken(daar zit ook zeker wel wat vocht bij maar ben niet opgeblazen en de definitie zit er goed). Me maat die hetzelfde traint en eet zit op ong de helft qua gains(met hetzelfde dieet en trainingsschema maar met meer test e, en tren ipv mast). Kracht is ook goed en ben ook bijna 20% omhooggegaan. Libido etc is allemaal goed.
 
nou je krijgt gyno niet weg met nolva.. weefsel is gevormd dus die blijft. enige wat je doet met nolva is de gevoeligheid van die weefsels naar beneden brengen zodat verdere gyno geremd wordt (als ik t goed heb) maar ik denk dat 40 mg al teveel is...verder hoorde ik wel iemand zetten dat ie met arimidex wel zijn gyno weg kreeg maar ik geloofde het niet zo erg. succes man wie weet krijg je meer reacties die beter zijn ;)
 
meer dan 20mg nolva heeft geen zin... dus 20mg pd
 
Oestrogeen zorgt voor gyno wat je kunt doen is Arimidex pakken dit stopt de aanmaak van Oestrogeen. Daarnaast kun je dan Nolvadex nemen wat ervoor zorgt dat oestrogeen word afgebroken. Deze combinatie echter niet te lang want je legt oestrogeen plat en pakt dat wat er in het lichaam zit ook nog eens aan
 
nou je krijgt gyno niet weg met nolva.. weefsel is gevormd dus die blijft. enige wat je doet met nolva is de gevoeligheid van die weefsels naar beneden brengen zodat verdere gyno geremd wordt (als ik t goed heb) maar ik denk dat 40 mg al teveel is...verder hoorde ik wel iemand zetten dat ie met arimidex wel zijn gyno weg kreeg maar ik geloofde het niet zo erg. succes man wie weet krijg je meer reacties die beter zijn ;)
Volgens dezelfde redenatie zou spierweefsel ook niet kunnen atroferen, want het weefsel is al gevormd dus die blijft (hopelijk hoef ik niet uit te leggen dat je spierweefsel prima kan atroferen? mooi). Daarnaast druist je bewering in tegen tal van klinische studies die het tegendeel aantonen.

Het klierweefsel, wat gevoelig is voor een endocriene behandeling, kan gewoon atroferen ten gevolge van tamoxifen toediening. Na verloop van tijd kan er echter ook bindweefsel vormen; dit is een andere kwestie.
 
nou je krijgt gyno niet weg met nolva.. weefsel is gevormd dus die blijft. enige wat je doet met nolva is de gevoeligheid van die weefsels naar beneden brengen zodat verdere gyno geremd wordt (als ik t goed heb) maar ik denk dat 40 mg al teveel is...verder hoorde ik wel iemand zetten dat ie met arimidex wel zijn gyno weg kreeg maar ik geloofde het niet zo erg. succes man wie weet krijg je meer reacties die beter zijn ;)

Getting our brotastic on are we?

Nolva kan werken, gewoon max 20mg pd. Letro werkt beter, maar dat weet je vast. Is alleen een stuk sterker.
 
Volgens dezelfde redenatie zou spierweefsel ook niet kunnen atroferen, want het weefsel is al gevormd dus die blijft (hopelijk hoef ik niet uit te leggen dat je spierweefsel prima kan atroferen? mooi). Daarnaast druist je bewering in tegen tal van klinische studies die het tegendeel aantonen.

Ik had alleen mogen dromen dat GetXXL hierop zou antwoorden maar dat terzijde.

Weinig antwoord hier eigenlijk. Het meeste weet en wist ik wel. Ik weet hoe Anti E hun dingen doen, nog een keer dan maar....

Na wat threads te hebben gelezen weet ik dat Nolva beter is dan Anti E. Maar kan je dan ook te veel nemen? Ik lees hier dat het oestroegeen onderdrukt (bron?), maar het bindt zich er toch juist aan? De receptoren er wordt toch alleen bezet zodat deze niet zijn schade aan kan richten. Wordt er meer geproduceerd dan? Het lichaam registreert toch genoeg oestro dus waarom zou het meer aanmaken?

Waarom heeft een dosis van meer dan 20 mg geen zin? Het is daarbij ook niet de bedoeling dat het wegtrekt, als het maar niet erger wordt (ik weet dat bestaande knobbeltjes niet zomaar weggaan). Het is nu nog acceptabel, als het maar ongevoeliger wordt en niet erger wordt (ik heb nog 6 weken te gaan). Hoe zit het in me nakuur? Kan je een dosis van 60 mg of meer doen? En waarom wel en waarom niet?

Geen anti E toch doen als ik dit lees http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/nolvadex-tamoxifen-tijdens-na-kuur-42862/

Je receptor wordt gevoeliger voor oestro en je lichaam registreert te weinig oestroe dus zal het meer aanmaken, lijkt me dus dubbel zo slecht. Daarbij lees ik ook in de thread dat eenmaal anti e altijd anti e. Ik hou het wel bij nolva als ik het zo lees, maar zou dus graag willen weten voor wat betreft de dosis tijdens(max?) en de nakuur en de rebound van nolva (als die er tenminste is)...

Vraagje nog GetXXL wat bedoel je met het laatste stukje van deze zin? Het klierweefsel....Na verloop van tijd kan er echter ook bindweefsel vormen; dit is een andere kwestie.
 
Vraagje nog GetXXL wat bedoel je met het laatste stukje van deze zin? Het klierweefsel....Na verloop van tijd kan er echter ook bindweefsel vormen; dit is een andere kwestie.


Wel meer specifiek ontstaat er stromale fibrose; dit weefsel reageert NIET (of nauwelijks) op endocriene therapie. Dit houdt dus concreet in dat des te langer jij gyno hebt, des te groter de kans is dat tamoxifen niet gaat helpen.
 
Ik had gelukkig bij gezet dati maar op betere uitleg moest wachten :P
 
Ok thanx voor zover, iedereen. Hopelijk krijg ik nog antwoord op de dosis etc.
 
Over je nakuur; ik weet niet wat getXXL bijvoorbeeld daarover te melden heeft maar volgens mij is het niet nodig daar je dosis te verhogen omdat je tijdens je kuur ook nolva neemt.
 
Is het ook niet.
 
Gelukkig kom ik die thread van big cat tegen was al van plan om arimidex te nemen.
Ik hou het maar bij nolva.
 
Back
Naar boven