XXL Nutrition

Hoge Prolactine en Estradiol

Bezoekers in dit topic

Galen, waarom? ik ben al begonnen vandaag met Dostinex 0,5 half tab/6 dagen en Aromasin 1mg elke 3 dagen
Omdat ik geen enkele indicatie zie om die waarden te behandelen.

Je creatinine/GFR-waardes zijn een indicatie voor vervolgonderzoek en je hematocriet zou ik behandelen. Je 10-jaarsrisico op een veneuze trombose is waarschijnlijk zo'n 66% hoger dan voor iemand met een normaal hematocrietwaarde. Zonder andere risicofactoren is het absolute risico dan nog wel gering (zo'n 0,27%), maar toch.

Edit: je hebt trouwens zo te zien tenminste één risicofactor door je slechte lipidenprofiel, dus dat percentage ligt wel wat hoger.

Ben nu pas thuis en zie het ook op m'n laptop. Je TSH is verhoogd, dat is ook een indicatie voor vervolgonderzoek (vrij t4).
 
Omdat ik geen enkele indicatie zie om die waarden te behandelen.

Je creatinine/GFR-waardes zijn een indicatie voor vervolgonderzoek en je hematocriet zou ik behandelen. Je 10-jaarsrisico op een veneuze trombose is waarschijnlijk zo'n 66% hoger dan voor iemand met een normaal hematocrietwaarde. Zonder andere risicofactoren is het absolute risico dan nog wel gering (zo'n 0,27%), maar toch.

Edit: je hebt trouwens zo te zien tenminste één risicofactor door je slechte lipidenprofiel, dus dat percentage ligt wel wat hoger.

Ben nu pas thuis en zie het ook op m'n laptop. Je TSH is verhoogd, dat is ook een indicatie voor vervolgonderzoek (vrij t4).

Ik maak me nu zorgen..
 
Ik maak me nu zorgen..
Zou me nu nog geen zorgen maken, gewoon vervolgonderzoek doen en je hematocriet behandelen.

Ga naar je huisarts, neem de resultaten mee, en zeg zoiets:
Hoi, ik heb een bloedtest laten doen, omdat ik anabole steroïden gebruik en hierbij wel graag mijn gezondheid in de gaten wil houden in hoeverre dat kan. Mijn hematocriet heeft een waarde van 59% en ik denk dat het verstandig is om dit te behandelen met een therapeutische aderlating. Verder is mijn creatinine verhoogd en bijgevolg GFR verlaagd en ik zou daarom graag een urinetest willen aanvragen om te testen op proteïnurie. Tot slot is mijn TSH ook verhoogd, voor de zekerheid zou ik graag mijn vrij t4 willen meten om hypothyreoïdie uit te sluiten.

Gezien mijn slechte lipidenprofiel, zou u ook mijn bloeddruk enkele malen willen meten om te kijken of het misschien geoorloofd is om statinetherapie aan te vatten? Ik weet niet zeker waar ik zit qua het risico op hart- en vaatziekten en wellicht is een lage dosering statine de moeite waard.en mocht mijn bloeddruk verhoogd zijn is misschien behandeling daarvan ook aangewezen.
 
Laatst bewerkt:
Zou me nu nog geen zorgen maken, gewoon vervolgonderzoek doen en je hematocriet behandelen.

Ga naar je huisarts, neem de resultaten mee, en zeg zoiets:

zal ik doen. Bedankt Galen!
 
Adlan, je hematocriet heeft inderdaad dringend aandacht nodig. Cholesterol zal altijd stijgen tijdens kuur. IMO je moet niet meteen op statins springen. statin gebruik heeft te veel nadelen (mentaal en fysiek) maar artsen schrijven het voor alsof het snoep is.

doet jij aan cardio? hoe regelmatig?
 
Back
Naar boven