Fitness Seller

Hoge vetinname lage carb innamen, how to fix? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Foquz

Novice
Lid geworden
12 mei 2019
Berichten
20
Waardering
5
Lengte
1m80
Massa
72kg
Vetpercentage
12%
Hooi iedereen.

Ik ben sinds kort mijn voeding helemaal bij te houden tot elke calorie, wegen en berekenen etc. Ik kom bijna elke dag wel uit op de juiste calorieën en proteïne innamen maar mijn vet inname ligt een stukje hoger dan veel voorgestelde macro calculatoren (en hierdoor een lager carb innamen).

Hieronder heb ik een fotootje van mijn huidige innames per dag +/-. (de overige calorieën vul ik aan met groentes dus ik kom op 2200 uit).

Vaak ligt mijn vet inname ook boven de 80 of 85 en carbs nog lager. Is dit alsnog prima om te volgen of moet ik echt naar lagere vet innames streven ?

upload_2019-5-13_11-27-28.png


Alvast bedankt! :)
 
Zou ik me niet druk om maken.

Het is maar een richtlijn gebaseerd op theoretische modellen. Als jij je hier goed bij voelt zou ik er niets aan veranderen.
 
Vet inname gewoon minimaal 1g per kg lichaamsgewicht aanhouden als richtlijn. Meer kan dus ook.
 
Je hoeveelheid vetten zijn niet eens zo hoog, dus dat is het probleem eigenlijk niet.

Je hebt bij dit kcal doel gewoon weinig ruimte voor meer koolhydraten.

Klopt die 2200 wel? Is erg weinig.
 
Ik zou me focussen op welke vetten je eet. Eet je teveel verzadigde/trans vetten, is dat slechter dan onverzadigde. Zolang die balans daar goed zit, maakt een paar gram meer of minder weinig uit, behalve als je caloriebalans niet meer klopt.
 
Ik vind het aantal kcal wel erg laag.... ben je aan het cutten?

Als geel je eiwitten zijn.. die kunnen makkelijk lager. aan 160 gram heb je al zat.
Vetten is minimaal 1 gr per kg BW. Mag best meer zijn. Er zijn er zat die op 1,5-2 gr vet per kg BW zitten...
 
Heel erg bedankt voor de antwoorden! Ik ben aan het cutten momenteel ja, misschien was het handig om er bij te zetten; geel = proteine, groen = carbs, blauw = vetten en de laatste calorieen. In het weekend drink ik best wat dus vandaar een lagere calorie inname door de week in het algemeen. (verbrand door de week ook weinig naast sporten aangezien ik momenteel niet veel doe). Ik zal mijn proteine een beetje naar beneden werken en die opvullen met carbs!

Nogmaals bedankt!
 
Ik zou me focussen op welke vetten je eet. Eet je teveel verzadigde/trans vetten, is dat slechter dan onverzadigde. Zolang die balans daar goed zit, maakt een paar gram meer of minder weinig uit, behalve als je caloriebalans niet meer klopt.

Ik eet alleen vetten via olijf olie, noten en wat in natuurlijke producten zitten zoals vlees etc! Dus daar zit ik wel goed denk ik haha
 
Je hoeveelheid vetten zijn niet eens zo hoog, dus dat is het probleem eigenlijk niet.

Je hebt bij dit kcal doel gewoon weinig ruimte voor meer koolhydraten.

Klopt die 2200 wel? Is erg weinig.

Paar online rekenmachines gebruikt voor dit aantal, dus daar is het op gebaseerd en uit trial & error. Gewicht springt nu niet omlaag maar eerder met kleine stapjes.
 
Denk ook eens aan vette vis, eieren, avocado etc.
 
Back
Naar boven