Fitness Seller

Hoge waarde prolactine (half jaar na tren kuur)

Bezoekers in dit topic

Caturday

Novice
Lid geworden
16 nov 2020
Berichten
20
Waardering
4
Lengte
1m92
Massa
105kg
Vetpercentage
13%
Even een vraag hier over verhoging van prolactine waardes. In verband met een kinderwens ben ik een traject in gegaan voor onderzoek of alles bij mij in orde zou zijn.
Nu is er uit dat onderzoek het volgende gekomen. Namelijk een verhoging van mijn prolactine waardes. Deze was bij het 1e keer bloed prikken 421mU / L en de 2e keer ongeveer een maand later 656 mU / L.
Omdat bij de 1e keer deze waardes er uit kwamen ben ik doorgestuurd naar een internist en die heeft contact met mij opgenomen om een MRI scan te laten uitvoeren van mijn hoofd.

Maar nu denk ik zelf dat deze waardes zijn veroorzaakt door het gebruik van trenbolone. De laatste keer dat ik trenbolone (400mg per week) heb gezet was halverwege Juli 2021.
Kan het zijn dat dit nog zijn uitwerking heeft op deze waardes of kan dat uberhaupt niet? Typische is dat het de afgelopen maand wel is verhoogd, terwijl ik nu niets gebruik.
De rest van het bloedonderzoek wees uit dat de andere waardes allemaal wel in orde waren.

Hoor graag of iemand ook zoiets soortgelijks heeft gehoord/meegemaakt.
 
Er zijn geen aanwijzingen dat trenbolon prolactine verhoogt, laat staan maanden nadat je het niet meer hebt gebruikt. Je waardes zijn licht verhoogd en kunnen veroorzaakt worden door stress, bepaalde medicatie (waarschijnlijk wel uitgesloten, anders had de internist die MRI niet gemaakt), en in sommige gevallen ook doordat de bloedafname niet op een nuchtere maag is gedaan. In veel gevallen kan er geen oorzaak gevonden worden en in zeldzame gevallen kan het een tumor (prolactinoom) zijn. In elk geval goed dat de rest van je bloedwaardes in orde waren. Wat heeft de internist met je afgesproken qua follow-up? Eens per jaar opvolgen?
 
Nee precies. Dat heb ik ook overal gelezen.
Bloedafname was op nuchtere maag, moest voor 9 uur prikken en stond expliciet bij dat ik nuchter moest zijn. Dus daar heb ik mij iig aan gehouden.
Verder heeft de internist nog geen MRI gemaakt, deze moet nog ingepland worden. Ben alleen gebeld na aanleiding van het bloedonderzoek.

Heb de vraag hier alleen gesteld omdat ik tijdens die kuur namelijk wel last had van gynaecomastie. Het verdween niet geheel met nolva of aromasin.
Nu maanden na de kuur zijn de opgezette bobbeltjes wel verdwenen onder mijn tepel.

De follow-up en dergelijke zal wel na het onderzoek van MRI besproken worden.
 
Back
Naar boven