AndroidHealthClinic

Hoger springen... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

CrocoDillon

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 feb 2003
Berichten
677
Waardering
0
...zonder daarbij ver door je knieën te gaan.

Hoe train je dit het beste? Ik basketbal veel, ben 1.80m en wil kunnen dunken :D Ik ben dus van plan mijn benen puur op kracht en niet op massa te trainen. Natuurlijk wil ik geen dunne beentjes houden, maar met krachtgericht trainen krijg je genoeg massa op de benen, heb ik gezien bij olympisch stoten lichtgewicht. Ik ga dus squats, leg presses en standing calve raises doen op kracht gericht. Ik denk dat vooral de kuiten bepalen hoe hoog je springt bij basketbal?? ??

Hoe krijg je het snelst meer explosieve kracht? Meerdere keren per week trainen neem ik aan. Ik basketbal voorlopig alleen in het weekend.
 
Idd: veel plyometrische bewegingen en ook schouders trainen voor spronghoogte.
 
weet iemand nog meer plaatjes voor de vertical jump ?
 
Thnx allemaal, ik zal het een en andere zeker gaan toepassen... PS: Het gaat me om rennen>springen bij basketbal, dus door mijn knieën gaan of met mijn armen zwaaien zit er niet in.
 
Originally posted by CrocoDillon
PS: Het gaat me om rennen>springen bij basketbal, dus door mijn knieën gaan of met mijn armen zwaaien zit er niet in.
Gooi je met een mooi 6je zoals bij korfbal dan?
Schouderkracht is wel degelijk belangrijk bij springen.
Probeer maar eens te springen met je armen langs je lichaam :rolleyes: en dan nog een keer met gebruik van je armen op een natuurlijke manier.

Bestel anders:
-High Powered Plyometrics - James C.Radcliffe & Robert C.Farentinos
-Jumping into Plyometrics - Donald A. Chu, PhD

Hier staan hele schema's in voor allerlei sporten en ook basketbal ter verbetering van sprongkracht.
Ik kan wel een bladzijde voor je scannen en posten, maar ik weet niet of de namen van de oefeningen je iets zullen zeggen.
 
Ja schouderkracht speelt wel een rol natuurlijk. Je houdt de bal bij je buik en als je springt gebruik je je schouders, maar kan ik die niet genoeg trainen met mijn 1x/week massatraining? Ik ga nl. nog steeds voor massa alleen voor spieren die ik daarvoor nodig heb maak ik een uitzondering.

Als je een bladzijde zou willen scannen graag, ik bestel die boeken wanneer ik ooit uit de rooie cijfers ben :rolleyes:
 
Originally posted by bestoldschool

...

Bestel anders:
-High Powered Plyometrics - James C.Radcliffe & Robert C.Farentinos
-Jumping into Plyometrics - Donald A. Chu, PhD

Hier staan hele schema's in voor allerlei sporten en ook basketbal ter verbetering van sprongkracht.
Ik kan wel een bladzijde voor je scannen en posten, maar ik weet niet of de namen van de oefeningen je iets zullen zeggen.

Als ik moest kiezen, welke heeft de beste informatie?
 
Ik zal hem voor je scannen.
Zal niet echt duidelijk zijn neem ik aan.
Misschien beter via email sturen?
 
Originally posted by bestoldschool
Ik zal hem voor je scannen.
Zal niet echt duidelijk zijn neem ik aan.
Misschien beter via email sturen?

Is goed, thnx

Gefeliciteerd met je 1000ste post trouwens :D
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by CrocoDillon
...zonder daarbij ver door je knieën te gaan.

Hoe train je dit het beste? Ik basketbal veel, ben 1.80m en wil kunnen dunken :D Ik ben dus van plan mijn benen puur op kracht en niet op massa te trainen. Natuurlijk wil ik geen dunne beentjes houden, maar met krachtgericht trainen krijg je genoeg massa op de benen, heb ik gezien bij olympisch stoten lichtgewicht. Ik ga dus squats, leg presses en standing calve raises doen op kracht gericht. Ik denk dat vooral de kuiten bepalen hoe hoog je springt bij basketbal?? ??

Hoe krijg je het snelst meer explosieve kracht? Meerdere keren per week trainen neem ik aan. Ik basketbal voorlopig alleen in het weekend.

Ik zou zeker de hamstrings niet onderschatten. Ik denk dat daar de meeste kracht vandaan moet komen. Deadliften zou effectief moeten zijn.
 
Originally posted by bestoldschool

High-Powered Plyometrics

Thnx, ik ga hem toch maar bestellen... schema ziet er wel goed uit namelijk. Staan in het boek duidelijke afbeeldingen bij de oefeningen? Ik kan redelijk engels, maar niet als het te ingewikkeld word :D
 
Ja duidelijke omschrijving en plaatjes.
Zelfs plaatjes hoe je zelf verschillende boxen kunt maken om te springen.
 
is er ook zo'n boek in het nederlands?

waar kan je dat boek bestellen, en dat engelse boek met plaatjes
kan je die ook ergens in nederland bestellen?
 
Back
Naar boven