MuscleMeat

Hoi! Even voorstellen

Bezoekers in dit topic

Rebelle

Novice
Lid geworden
21 nov 2014
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m67
Massa
63kg
Vetpercentage
33%
Nadat ik een paar maanden mee gelezen heb hier durf ik het wel aan om mezelf even voor te stellen. Doe ik dat op de goeie plek? Anders hoor ik het wel!

Ik ben Rebelle, 32 jaar en moeder van twee (6 en 2 jaar). Als kind en puber fanatiek gezwommen en geturnd, daarna jaren niks. Af en toe eens een maand of vier wat fitness, maar dan haakte ik al snel weer af.

En nou ben ik wel klaar met m'n nogal uitgezakte lijf en m'n nogal matige conditie/fitheid ;-) Dus sinds november ben ik zo'n drie keer in de week in de sportschool te vinden. Waar ik maar wat aanklooi voor mijn gevoel, vandaar dat ik me hier aangemeld heb om wat wijzer te worden.

Ik ben er gestart met een basic beginnersschema wat volgens mij niet echt ergens op slaat. Alles twee sets, 10 reps. Dat heb ik zelf opgehoogd naar drie sets van 15 reps. En de gewichten heb ik ook omhoog gegooid, schema zette me bijv. bij de lat pull down op 11 kilo. Die doe ik nu op 32.

Kortom; ik heb nog veel te leren en dat doe ik graag hier!

Doelen: vetpercentage omlaag (nu 33% volgens zo'n meetapparaatje wat je voor je vast moet houden, schrok me rot) en een veel strakker gespierder lijf. Ben trouwens 1.67 en weeg nu rond de 65 kilo. Dus dat gewicht ook omlaag. En dan zien we wel weer.

Eetschema heb ik niet echt, hou soms wel bij in myfitnessapp wat ik eet, dat is al een openbaring. Ik eet best gezond maar over het algemeen echt veel te veel.

Nah....ik lees dus mee :-)
 
Welkom
Gewoon n beslissing nemen dat je dr voor gaat..
Vergeet niet om je doelstelling op papier te zetten...
Wil je vet verbranden dan kan je natuurlijk niet ALLES eten maar wel ANDERS eten
Niet VEEL maar wel VAAK
Je krachttraining afsluiten met 20 min cardio
Tis net even anders maar je went snel
Maar wel volhouden he
VEEEL SUCCES ;)
 
O ja die 20 minuten cardio erachteraan doe ik. Saai! Maar goed, wel echt nodig om dat vet naar beneden te krijgen.

---------- Toegevoegd om 18:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:33 ----------

O ja....en thnx ;-)
 
Het beste resultaat haal je uit je voeding
met cardio gaat het wel wat sneller
0.5-1kg/wk is een mooi streven en ook vol te houden...
 
Welkom en succes alvast.

De vet% meting met zo een apparaat is verre van nauwkeurig. Als ik kijk naar mezelf geeft hij bij mij 25% aan.. terwijl ik nog niet eens op de helft zit. Dus ik zou het een keer goed laten meten. Met een tang (caliper). Misschien kan dat bij je sportschool?

Probeer je voeding goed in beeld te krijgen. Daar haal je inderdaad het meeste uit.
 
O serieus? Waarom gebruiken ze uberhaupt zo'n apparaat dan vraag ik me af. Nou ja, de spiegel leert me ook zat ;-)
 
Ben weer wat verder in m'n voeding gedoken, zouden jullie eens willen meekijken? Op de site van Jeanet Wolf heb ik een berekening gevonden die ik aangehouden heb. Volgens mij klopt het zo, maar ik twijfel omdat het totaal aantal calorieën me zo weinig lijkt. Ik ben overigens 1,67 en weeg 63 kilo. Doel is vetpercentage omlaag. Daarom leek het me logisch om een calorie tekort te creëren.
Anyhow, mijn BMR berekening:
Vrouwen: BMR = 655 + (9.6 x gewicht in kg.) + (1.8 x lengte in cm) – (4.7 x leeftijd in jaren).
655 + (9,6 x 63) + (1,8 x 167) – (4,7 x 32) =
655 + 604,80 + 300,6 – 150,4 = 1410. Vermenigvuldigd met licht actief maakt 1833 (1800 afgerond). Ik wil afvallen, dus tekort van 20% aan gehouden. Kom ik uit op een totaal van 1440.

Verdeling macro's:
Koolhydraten 105 gram (30%)
Vetten 63 gram (40%)
Eiwitten 113 gram (30%).

Does this make sense? Ik heb het in elk geval op deze manier in myfitnesspal gezet en sinds vrijdag zo aan het eten. Ook nog een hele studie op zich op aan de juiste verhoudingen te komen. Mealpreppen is het antwoord geloof ik ;-)
 
Probeer het idd even op 1400, val je meer dan 1 kg per week af ckal verhogen. Het mooiste is tussen de 0,5/1kg per week te verliezen! Verder zien de verhoudingen KEV er goed uit!
 
Ik zou twee dagen per week op 1.800-2.000 cal gaan zitten. Op die manier houd je het langer / beter vol en bovendien geef je gedurende die twee dagen je vetverbranding een boost. De overige vijf dagen zit je op 400 cal onder je behoefte, waardoor je per saldo zou moeten blijven afvallen.

Overigens heb ik de ervaring dat sportinstructeurs nogal de neiging hebben om te denken dat vrouwen niet zwaar willen trainen en regelmatig schemaatjes opstellen die weinig uitdaging bieden en nauwelijks tot progressie leiden. Dat geldt zowel qua krachttraining als qua cardio. Blijkbaar wordt er nog steeds gedacht dat vrouwen niet "diep" willen gaan. Goed dat jij zelf voor meer uitdaging hebt gezorgd! Succes.
 
hey medemama!! ik ga volgen.

voeding ziet er netjes, en herkenbaar uit ;)
 
Hoi hallo, succes met je doelen..
 
Fijn te horen dat mn voeding er goed uit ziet! Ga van het weekend even puzzelen met eem weekmenu.
Is het zo dat als je twee dagen meer eet, je dan je vetverbranding stimuleert? Ik lees zoveel tegenstrijdige dingen, zal toch zelf uit moeten vinden wat voor mij werkt.

Trouwens wel knallende koppijn van meer eiwitten eten, ben daarom extra water gaan drinken, dat helpt gelukkig.
 
Back
Naar boven