MuscleMeat

Hoi hoi

Bezoekers in dit topic

Fruitbeker

Novice
Lid geworden
13 nov 2018
Berichten
6
Waardering
5
Lengte
1m89
Massa
101kg
Vetpercentage
21%
Hoi,

Ik ben in september 2017 begonnen met actief sporten en op mijn voeding letten. Gedurende mijn gehele puberteit ben ik altijd te zwaar geweest, maar het begon pas echt de spuigaten uit te lopen toen ik ging studeren. In september 2017 besloot ik dat het genoeg was geweest, aangezien ik toen 120kg woog (1.89m lang), met een BMI van 33-35.

Ik heb enorm veel werk verzet en ben in een jaar 20 kilo afgevallen, door 7-10x per week te trainen en actief op mijn eten te letten.

preview.jpg

preview.jpg

Omdat ik (nog) niet droog ben, heb ik besloten om nog beter op mijn eten te gaan letten door exact te berekenen wat ik nodig zou moeten hebben voor droogtrainen. Ik heb me aangemeld op dit forum om wat extra ondersteuning te krijgen bij het cutten (en op den duur ook bulken).

Volgens diverse calculators zou ik een dagelijkse behoefte hebben van 3800 calorieën (189cm lang, 100 kilo, 5-7x sporten per week), met een ruststofwisseling van 2225. Op dit moment eet ik 2844 caloriën per dag (eerder was dit 2100-2300, maar merkte dat dit met krachttraining niet vol te houden was en dit stamde nog uit mijn tijd bij de diëtiste). 264 gram koolhydraten, 259 gram eiwitten en 84 gram vetten.

Mijn doel is om in de zomer van 2019 < 18% vet te zijn en bij voorkeur onder de 93kg. Sinds 7 weken ben ik begonnen met cutten en ben 5 kilo afgevallen.

Qua krachttraining heb ik op 't moment de volgende PR's:
  • Flat bench press: 6x 100kg
  • Deadlifts: 4x 120kg
  • Squats: 6x 110kg
  • Lat pull down: 6x 75kg
Op dit moment heb ik wel een drietal vragen:
  1. Hoe lang adviseren jullie om het cutten door te zetten (gewicht / tijd) en hoe frequent moet je je macros herzien?
  2. Is het uberhaupt mogelijk om spiermassa te kweken of sterker te worden tijdens het cutten? Of op z'n minst dit op peil te houden?
  3. Zit ik goed met mijn calorieën en macros?
Mochten jullie nog andere opmerkingen of tips hebben, hoor ik dit uiteraard graag!
 
Hehe op je vragen heb ik geen antwoord....ben een beginner.

Maar wel een hartelijk welkom gewenst :)

Die foto's laten wel een mooi verschil zien zeg......:flexbiceps:
 
Mijn doel is om in de zomer van 2019 < 18% vet te zijn en bij voorkeur onder de 93kg.
Klinkt als een haalbaar doel. Go for it! :)
Is het uberhaupt mogelijk om spiermassa te kweken of sterker te worden tijdens het cutten? Of op z'n minst dit op peil te houden?
Zolang je nog newbie gains kunt maken (weet niet zeker of dat voor jou nog geldt) is dat mogelijk. Punt van aandacht is dan wel dat je eiwit inname voldoende is. Normaal gesproken verlies je altijd wel wat spiermassa tijdens een cut.
Hoe lang adviseren jullie om het cutten door te zetten (gewicht / tijd)
Ik zit redelijk lang in een cutschema, maar je zou kunnen gaan voor maximaal een week of 8. In jouw geval mag het wel iets langer.
Zit ik goed met mijn calorieën en macros?
Wat macro's betreft zou ik de vetten iets hoger gooien. Eiwitten zijn ruim voldoende (mag zelfs iets minder). Mijn richtlijnen zijn 2x je lichaamsgewicht aan grammen eiwit (in jouw geval dus 200 gram) en je lichaamsgewicht aan grammen vet (in jouw geval dus 100 gram). De rest koolhydraten.
 
Die eerste foto is wel epic, een mooie meid en drie giechelende knulletjes.

Welkom :D
 
Back
Naar boven