XXL Nutrition

Hollanders dromen van berg van 2.000 meter

Bezoekers in dit topic

Het probleem is dat Nederland nooit goed is geweest in het maken van schattingen.. Uiteindelijk zal de prijs wel twee keer zo hoog uitvallen. :o
 
Exploitatiekosten zullen bij zo'n berg op zeker enkele procenten liggen van de ontwikkelkosten, mogelijk zelfs 5% of meer. Rentelasten liggen op 4% minimaal omdat dit niet te lenen valt bij welke bank ook, zelfs niet als een conglomeraat van banken de lening op zich neemt. Dat wordt dus een gedeelte private funding met hogere rentelasten.

Heb je al 9% lasten per jaar, conservatief geschat. Met minimaal 18 miljard aan kosten per jaar heb je aardig wat toeristen nodig om die lasten op te vangen.

20 miljoen toeristen die allemaal 1000 euro uitgeven en je haalt 20 miljard binnen maar dan gaat er al een gedeelte naar de overheid voor btw, toeristenbelasting en andere zaken. Daarnaast zullen de hotels en andere voorzieningen ook kosten maken en zijn de inkomsten dus lang niet genoeg om kostendekkend te worden. Met 40 miljoen toeristen zal je heel misschien in de buurt kunnen komen van kostendekkend maar zoveel toeristen op die berg wordt toch wat lastig. Vrees dat die 2 Km in no time een molshoop is van 2 meter.
 
:barf:



een vulkaan, das een goeie. Waarom boren ze niet gewoon ff door de aardkorst......komt er vanzelf een vulkaan die kan groeien tot 3000 a 4000m hoog :D

Nooit aardrijkskunde gehad zeker? Of omgekeerd in het lokaal gezeten?
 
200 miljard over 18 jaar valt nog wel mee.
Ontwikkelingshulp en hulp aan de armlastige landen in Europa stoppen en we zijn er;)
 
Mooie golfbreker!
Maasvlakte 2 = 2.9 miljard euro, probeer dan maar es 200 miljard bij elkaar te krijgen.
 
****ing bazig idee, ik zeg doen.
 
Tja je kan met dat geld verdelen onder de Nederlanders... (+- 10k p.p?)
Tja je kan met dat geld ook de economie helpen...
Tja je kan met dat geld ook de zorg helpen...
Tja je kan met dat geld ook defensie helpen...
Tja je kan met dat geld ook kinderdagverblijven helpen...
Tja je kan met dat geld ook de zorgverzekeringen verlagen...

Kan nog wel even doorgaan.. :trollface:
 
Sorry berg gaat nu ff voor.
 
ik heb ff lopen brainstormen, als iedereen in de wereld nou grofweg 30 euro opstuurt via een envelop naar de Nederlandse overheid, dan hebben we 200 miljard.
 
ik heb ff lopen brainstormen, als iedereen in de wereld nou grofweg 30 euro opstuurt via een envelop naar de Nederlandse overheid, dan hebben we 200 miljard.
Als iedereen in Nederland mij nou €0,50 cent op stuurt. (is niks joh.)
Hoef ik niet meer te werken.
 
Back
Naar boven