Fitness Seller

Holman: 'Koran is net zo erg als Mein Kampf' (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zelda

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
13.160
Waardering
52
Theodor Holman steunt Wilders
'Koran net zo erg als Mein Kampf'

Parool-columnist Theodor Holman heeft zich vandaag bij wijze van steunbetuiging achter de uitspraak van Geert Wilders geschaard. In zijn column schrijft hij vandaag: "Ik, Theodor Holman, vind de Koran net zo erg als Mein Kampf." De PVV voorman zal voor dezelfde uitspraak door het OM vervolgd worden.


Holman hekelt het "politieke proces" tegen Wilders. Volgens de columnist betekent de vervolging een aantasting is van de vrijheid van meningsuiting.

'Wilders heeft gelijk'

"Wilders mag ook geen films maken met een mening. En ook al vermoordt Mohammed Bouyeri Theo van Gogh om religieuze redenen, zoals hij zelf zei, Wilders mag ook niet van oordeel zijn dat de Koran te vergelijken is met Mein Kampf. Terwijl Wilders gelijk heeft. En daarom herhaal ik zijn uitspraak: Ik, Theodor Holman, vind de Koran net zo erg als Mein Kampf", schrijft de columnist in het Parool.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3067491/___Koran_net_zo_erg_als_Mein_Kampf___.html?p=36,2

Mooi hoor, gelukkig is de intellectuele elite niet volledig verziekt door zelfgenoegzaamheid. Er zijn nog vrije denkers die het verschil begrijpen tussen iemand het recht toekennen zijn mening te uiten en iemands mening daadwerkelijk delen. Helaas geldt dat niet voor sommige zichzelf als slim beschouwende mensen op dit forum, die hun mening verwarren met een waarheid die door de rechter moet worden bewaakt.

Leve de vrijheid!
 
Lang leve de vrijheid!

We moeten eigenlijk een soort ''handtekeningen actie'' starten van mensen die achter de uitspraken staan, dat het gezegd mag worden ( en vrijheid van meningsuiting dus representeren ) , ze kunnen nooit 500.000 mensen vervolgen :D
 
Wat een aandachttrekkerij.
 
religie is de wortel van al het kwaad. Hitler was trouwens niet de enige die de joden wou uitroeien. er zijn al 10 Europese landen voor hem geweest de de joden verjaagd hebben.
 
religie is de wortel van al het kwaad. Hitler was trouwens niet de enige die de joden wou uitroeien. er zijn al 10 Europese landen voor hem geweest de de joden verjaagd hebben.

En nu ziet de halve wereld het liefst geen moslim meer rondlopen ;)
 
Ja, en nu?

Hahahah helden :D
 
de advocatuur gaat nog gouden tijden beleven met dergelijke casus
 
OM gaat duidelijk over de schreef.

er bestaat nogal een verschil wanneer iemand zegt "ik vind" of zegt "dat is"
;)
 
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3067491/___Koran_net_zo_erg_als_Mein_Kampf___.html?p=36,2

Mooi hoor, gelukkig is de intellectuele elite niet volledig verziekt door zelfgenoegzaamheid. Er zijn nog vrije denkers die het verschil begrijpen tussen iemand het recht toekennen zijn mening te uiten en iemands mening daadwerkelijk delen. Helaas geldt dat niet voor sommige zichzelf als slim beschouwende mensen op dit forum, die hun mening verwarren met een waarheid die door de rechter moet worden bewaakt.

Leve de vrijheid!

Waar ligt de grens volgens jou dan? Vertel nou eens wat Wilders moet doen in het gebied van "beledigen" of "aanzetten tot haat" te komen. Dat blijft tenslotte wel strafbaar volgens het wetboek van Strafrecht. Of ben je misschien van mening dat vrijheid van meningsuiting geen grenzen kent?

Los van wat ik van zijn uitsprak vind, ben ik van mening dat er in deze tijd nodig is om een grens te stellen die voor iedereen duidelijk is.
 
Art 137 c + d van het wetboek van strafrecht hebben misschien voor sommigen geen waarde maar die artikelen staan er niet voor niets natuurlijk.

Wat Holman zegt zal waarschijnlijk weinig boeien, voor een aanklacht zal hij niet belangrijk genoeg zijn. De invloed van Wilders is een stuk groter dan die van Holman.
 
Back
Naar boven