MuscleMeat

Home gym in kelder ongelijke vloer (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

chukki

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
28 okt 2005
Berichten
240
Waardering
1
Lengte
1m79
Massa
93kg
Ik van plan om een homegym in men kelder te maken, warmt in de winter en fris in de zomer, ideaal dus.

Nu heb ik een ruimte van ongeveer 4 op 4 die ik kan gebruiken, groot genoeg dus. Enige nadeel dat ik heb is dat men vloer van alle muren naar binnen afloopt tot wel 7 cm en dat men hoogte beperkt is tot 2,.05 - 2,10m.
Ik dacht eerst aan het maken van een kader en alles uitvlakken met daarop dan osb platen van 18mm dik. Is dat voldoende? Of beter 2 lagen osb? Of ander soort hout?

Of zijn er nog andere dingen die ik kan gebruiken. Wil niet teveel in hoogte gaan aan de muren, aangezien het al zo laag..
 
Waarom stort je er niet gewoon beton in en dit uitvlakken?
 
7cm egaline. Ouch euro's

Waarom niet 20cm uithakken en vloertje eringooien voor meer ruimte.

Ah ik las Max 2 cm, excuses. Dan jouw suggestie idd. Maak prima prijsje voor die jongen?
 
Ah ik las Max 2 cm, excuses. Dan jouw suggestie idd. Maak prima prijsje voor die jongen?
Kan altijd hit me up in dm.
Zou voor mijzelf moeten beginnen in de handel.
 
7cm egaline. Ouch euro's

Waarom niet 20cm uithakken en vloertje eringooien voor meer ruimte.
Ja zou ik ook eerder doen. 2 m is wel Erg laag...
 
Maar beter dan geen home gym :)
 
Ik heb in mijn kelder maar 1.92m vrije hoogte. Na 3 jaar trainen in mijn kelder ben ik er nog altijd blij mee. Met een paar kleine aanpassingen heb ik een volledig functionele gym, waar ik zowat alles kan doen.

Als het een optie is, dan zou ik zeker de vloer uitbreken en maximale hoogte behouden. Maakt de keuze in toestellen net wat groter
 
Ik heb iets van 2.18-20m. ik wil wel staand OHP kunnen doen
 
Ik doe mijn OHP ofwel zittend op een bench ofwel in een rechtzittende positie op mijn knieën.
Het enige wat ik op heden nog steeds vervelend vind zijn pull ups. Die moet ik doen met mijn benen opgetrokken en met een bar in j-hooks.

Ik zou ook liever een hoge plafond hebben hoor, maar ik train nog steeds liever in mijn eigen homegym, dan in een commerciële gym
 
Laatst bewerkt:
Ik doe mijn OHP ofwel zittend op een bench ofwel in een rechtzittende positie op mijn knieën.
Het enige wat ik op heden nog steeds vervelend vind zijn pull ups. Die moet ik doen met mijn benen opgetrokken en met een bar in j-hooks.

Ik zou ook liever een hoge plafond hebben hoor, maar ik train nog steeds liever in mijn eigen homegym, dan in een commerciële gym
gewoon een pull up bar buiten maken?
 
Uitbreken zie ik niet zitten, de hoogte stoort me niet. Buiten dat ik geen staande overhead press kan doen, kan ik alles doen wat ik wil. Wel niet te hoog gaan, want de meeste racks, lat pulley machines zijn rond de 2 meter..

Egaline voor 7cm, dan betaal je jezelf blauw.

Kwam Knauf zelfnivellerende dekvloer en Weber Chape liquide tegen. Die knauf die gaat van 6 mm tot 80 mm. Wat perfect is voor mij. Enkel het verbruik vind ik wel veel.
Verbruik: 20 kg/m2 per cm dikte. Stel door de afwatering dat ik gemiddeld 4 cm moet zakken en dat op 16m2. 20 x 4 x 16 = 1280kg / 25 (per zak) = 51 zakken. Aan 16 euro de zak kom ik uit op 820 euro.
Vind dat precies redelijk veel, heb 1500 euro betaald voor 80m2 te laten chappen..
 
Als een atx 600 power rack bij mij kan staan, mag dat voor jou zeker geen probleem zijn ;)
 
Was mss van plan gewoon een platform te maken van 3x3. Latten uitlijnen en daar dan eventueel 2x 18mm osb op. Gaat wat goedkoper en sneller klaar zijn :D

Of langs de andere kant, als ik 7 cm afwater op 4m, das ongeveer 1,5cm per meter, is dat te veel voor te benchen en squaten?
 
Zelf zou ik niet 7cm! ruimte in willen leveren omdat ik het niet zie zitten om uit te hakken? BS reden toch, dat zijn typisch keuzes waar ik later spijt van zou krijgen. Zoek een kennis op die het wel kan en doe het samen? Je ziet het vaak gebeuren, je hebt een mooi plaatje in je hoofd van een mooie fitness ruimte met gladde vloer en gaat dan de uitvoering bedenken, gaat cheapskate op alles omdat het toch wel duur blijkt te zijn als je er eenmaal gaat uitrekenen en je eindigd met een ruwe slecht afgereide vloer van beton voor de prijs van egaline. Even heel negatief gezegd alleen ik zie het maar vaak genoeg ;)

Is de afloop naar het midden toe niet met een reden gedaan? Het is een kelder weliswaar en die worden vaak niet zonder gedachte zomaar gemaakt en een afloop van 7 cm naar het midden toe zou zomaar een specifieke reden kunnen hebben.

Hoe ga je het doen met de trap dan? Gewoon instorten? Inkorten? Hoe doe je het dan met afreien? Allemaal vragen die mij te binnen schieten

Leuke topics, maar net zoals met gezondheid, kun je beter een professional opzoeken en hem eerst even een kijkje laten nemen?
 
Back
Naar boven