Fitness Seller

Home gym Power Rack: BodyCraft F430 vs ATX PRX-720 (1 bezoeker)

Welk Power Rack?

  • BodyCraft F430 Power Rack

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal stemmers
    12

Bezoekers in dit topic

nMad

Novice
Lid geworden
10 mrt 2021
Berichten
3
Waardering
1
Ik ben van plan om mijn zolder om te toveren tot een home gym.

Een van de belangrijkste keuzes die ik moet maken is het squat/power rack. Een power rack heeft mijn voorkeur omdat die vaak uit te breiden is met onder andere een lat/low pulley etc.

Na flink wat research ben ik uitgekomen op de volgende modellen:
BodyCraft F430 Power Rack voor €795,-
vs
ATX Power Rack PRX-720 voor €558,-
of eventueel deze:
ATX Power Rack PRX-710 + Lat Pulley voor €699,-

Overig belangrijk materiaal:
Barbell: ATX Ram Bar
Bench bankje: BodyCraft F605 Adjustable Bench of ATX Multi Bench MBX-660
Schijven: n.t.b.

Iemand hier ervaring met deze producten die mij kan helpen om de goede keuzes te maken? :)
 
Ik ben van plan om mijn zolder om te toveren tot een home gym.

Een van de belangrijkste keuzes die ik moet maken is het squat/power rack. Een power rack heeft mijn voorkeur omdat die vaak uit te breiden is met onder andere een lat/low pulley etc.

Na flink wat research ben ik uitgekomen op de volgende modellen:
BodyCraft F430 Power Rack voor €795,-
vs
ATX Power Rack PRX-720 voor €558,-
of eventueel deze:
ATX Power Rack PRX-710 + Lat Pulley voor €699,-

Overig belangrijk materiaal:
Barbell: ATX Ram Bar
Bench bankje: BodyCraft F605 Adjustable Bench of ATX Multi Bench MBX-660
Schijven: n.t.b.

Iemand hier ervaring met deze producten die mij kan helpen om de goede keuzes te maken? :)
Die 2 van atx zijn veel zwaarder belastbaar dus ik zou daar voor gaan. Met pulley is handig als je een beperkte ruimte hebt.
 
Dank voor je reactie chrash !

Ik neig steeds meer om voor ATX te gaan in plaats van BodyCraft. Meer kwaliteit voor minder geld zover ik dat kan beoordelen op foto's, specificaties en reviews.

Dit model vind ik uiteindelijk nog wel het meest interessant: ATX Power Rack PRX-650. Optionele lat pulley is in verschillende varianten beschikbaar voor dit model.
De beschikbaarheid van de ATX Power Racks is wel echt een probleem, weet niet of ik hier het geduld voor heb ;)

Ruimte waar het in komt te staan is overigens 4x4,5 meter = 18 m2 groot.
 
ATX is meer value for money dan Bodycraft, ook straalt het gewoon wat meer toughness uit.
 
Dank voor je reactie chrash !

Ik neig steeds meer om voor ATX te gaan in plaats van BodyCraft. Meer kwaliteit voor minder geld zover ik dat kan beoordelen op foto's, specificaties en reviews.

Dit model vind ik uiteindelijk nog wel het meest interessant: ATX Power Rack PRX-650. Optionele lat pulley is in verschillende varianten beschikbaar voor dit model.
De beschikbaarheid van de ATX Power Racks is wel echt een probleem, weet niet of ik hier het geduld voor heb ;)

Ruimte waar het in komt te staan is overigens 4x4,5 meter = 18 m2 groot.
Ik heb ook een homegym van zo'n 18m3 (6x3 meter) maar ik ging voor een ATX wall rack fbr-750 (foto's staan nog wel in het homegym topic).
Had alles vantevoren uitgetekend in AutoCAD, met een full rack was ik toch ineens heel erg veel vloerruimte kwijt in mijn gym.
Het rack klapt ontzettend makkelijk in, waardoor ik dan wat extra ruimte overhoud voor bijvoorbeeld olympische lifts of wat grond oefeningen etc.

Je kan sowieso niet verkeerd met ATX, super degelijk spul, ik ben in ieder geval ontzettend blij met mijn ATX spullen.
 
Ik heb ook een homegym van zo'n 18m3 (6x3 meter) maar ik ging voor een ATX wall rack fbr-750 (foto's staan nog wel in het homegym topic).
Had alles vantevoren uitgetekend in AutoCAD, met een full rack was ik toch ineens heel erg veel vloerruimte kwijt in mijn gym.
Het rack klapt ontzettend makkelijk in, waardoor ik dan wat extra ruimte overhoud voor bijvoorbeeld olympische lifts of wat grond oefeningen etc.

Je kan sowieso niet verkeerd met ATX, super degelijk spul, ik ben in ieder geval ontzettend blij met mijn ATX spullen.
Hmm, power rack neemt inderdaad wel behoorlijk veel ruimte in. Wall rack vind ik niet zo interessant omdat deze vast moet in de muur, dat heb ik liever niet.

ATX Half Rack HRX-660 is ook nog een optie, maar vind de spotter arms hiervan te kort. Langere zijn wel beschikbaar, maar denk dat dit niet goed gaat door de beperkte afmetingen van het rack zelf.
HRX-750 is helaas te hoog en verschilt qua diepte ook weinig met de PRX-650.
 
Hmm, power rack neemt inderdaad wel behoorlijk veel ruimte in. Wall rack vind ik niet zo interessant omdat deze vast moet in de muur, dat heb ik liever niet.

ATX Half Rack HRX-660 is ook nog een optie, maar vind de spotter arms hiervan te kort. Langere zijn wel beschikbaar, maar denk dat dit niet goed gaat door de beperkte afmetingen van het rack zelf.
HRX-750 is helaas te hoog en verschilt qua diepte ook weinig met de PRX-650.
Mijn wall rack zit vast in een simpele enkelsteen garagemuur, heb expres de rails erbij besteld om het gewicht beter over de muur te verdelen.
De rails zitten vast met gewone pluggen en stokeinden in deze muur, en gaat geen kant op.
De meeste belasting zit ook in de uprights, maar heb ook kipping pull-ups gedaan, en het rack beweegt niet, geen last van scheurende muren etc.
Wat dat betreft is het hartstikke vertrouwd, mocht dat je probleem zijn.
 
Back
Naar boven