MuscleMeat

Home Gym pt 1.0 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

YVDL

Novice
Lid geworden
9 jun 2018
Berichten
2
Waardering
0
Hello there!

Jarenlang ging ik naar een fitness dicht in de buurt, maar aangezien ik sinds kort verhuisd ben is dit geen optie meer. Hier zijn namelijk geen (deftige) fitnesscentra in de buurt BUMMER

Wel heb ik een kamer op overschot! Deze wil ik zodus ombouwen zodat ik toch wel deftig kan trainen thuis.

Budget zou ongeveer € 1000 zijn.

Ik zou het liefst een power rack hebben en ik ga deze ook zelf in hout maken. Geschatte kostprijs € 200
Waarom ???
- Goedkoper
- Creatief
- Leuk weekendproject
- Kan je op je eigen maat maken

ffecd95c278286293ba6526d89836c9fa3bfe2c7ce3171b5b138f1a3f79fa9ea.jpg

(foto hoe hij er +/- zal uitzien)


Daarnaast heb ik een verstelbaar fitness bankje nodig. Hier heb ik nog niets deftig gevonden maar ik denk dat ik marktplaats of iets dergelijk ga afschuimen. Voor € 50 zou ik toch een deftig verstelbaar bankje moeten vinden, nee? Andere suggesties zijn altijd welkom!

Dan het belangrijkste! BIG ASS MOTHERFUCKING WEIGHTS!
Neenee just kidding! Heb wel gewichten en baren nodig natuurlijk!

Heb eens rondgekeken en oog viel op deze set:
Kroon OP-140 Iron Olympic Plate Set kopen? Helisports is hét adres

Weet niet of iemand hier ervaring mee heeft? Andere opties ook welkom natuurlijk!
Dit lijkt MIJ wel waar voor zijn geld, maar jullie zijn de experts natuurlijk!

Voor de rest heb ik natuurlijk ook halters nodig. Vaste dumbbells lijken onbetaalbaar.
Is alleszins niet iets waar ik nu in wil investeren. Al moet het kut zijn om heel de tijd gewichten te versteken.
Denk dat ik toch voor aparte halters ga. 4 stangen en wat schijven. Kan ik toch een eind met voort zou ik denken!

Voorts zou ik (aangezien dat niet lukt bij de zelfgemaakte power rack) iets nodig hebben om dips te kunnen doen. Denk dat ik hiervoor zoiets zou aanschaffen:
Dip bars 100

Desnoods zoek ik het op marktplaats of iets dergelijk.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en kijk uit naar jullie adviezen!


Alvast bedankt!
 
Met budget van 1000 zou ik gewoon zoeken naar een 2ehands powercage, liefst meteen met pulley.
Kan je voor 400 zeker regelen (als t goed is stuk minder nog) en vaak met dipbars ook
Voor vergelijkbaar bedrag of minder heb je ook een losse cage en losse pulley.

Bankje zou ik liever wat meer voor reserveren, hoef je ook minder lang te zoeken, maar voor 100 heb je al mooi spul, kan t meteen incline etc...

Gewichten zou ik zeker 2ehands kopen, heb je voor 300 echt wel 150kg, of voor iets meer een set met barbell en evt dumbells

Heb alles vrij ruim gerekend, en hou je nog wat zakgeld over. :p
 
Wat is de max belasting van houten squatrek? :thinking:
 
Gemakkelijk 250 a 300 kg. Wat voor mij alleszins genoeg is.

In mijn optiek blijft een houten rek meer een hobbymatige keuze dan een praktische keuze. Kwa kosten is t in aanschaf niet beter dan een tweedehands, kwa belastbaarheid ook niet en wanneer je t zou willen doorverkopen is dat ook een stuk lastiger.

Ik heb mijn oude simpele cage laatst vervangen door een tweedehands van powercage.nl, van een sportschool. Was compleet met high low pulley, dip bars, en landmine voor 250. Nu was dit wel een erg goeie deal, maar mocht t je om beste bang for buck gaan, check marktplaats etc. :)
 
Ga voor een degelijk tweedehands halfrack / squatrack.

Ik vind die houten constructies er ook mooi uitzien. Maar het wordt gegarandeerd lomp zwaar en groot. En hoe ga jij garanderen dat het sterk genoeg is op het moment dat jij faalt?
 
Back
Naar boven