MuscleMeat

Home gym

Bezoekers in dit topic

billyyd

Novice
Lid geworden
15 sep 2014
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
68kg
Vetpercentage
15%
Goedemiddag,

Ben al een tijdje geregistreerd hier, maar lees eigenlijk alleen maar. Een lange tijd gestopt met de gym, maar wil het nu toch weer op gaan pakken. Een home gym lijkt me daarom ideaal.

Ik heb al uren het internet afgezocht naar complete apparaten of losse apparaten, maar toch kom ik er niet uit. Ook verschillende topics gelezen trouwens!

Mijn vraag is nu: kun je het beste gewoon werken met dumbells en gewoon een standaard rek kopen of is een heel apparaat nuttiger? Ik kom er namelijk niet uit. Ik heb een ruimte van 310 x 230 x 240

Ik had deze in gedachte: Hammer Ferrum TX2 krachtstation. Is dat nuttig of kun je het dan beter simpeler houden voor een full body workout? Budget trouwens rond de 500 - 600.

Alvast bedankt!
 
Sticky - Hoe begin ik aan een homegym? - de ultieme beginners sticky!
Hierin staat al veel uitgelegd om te beginnen.
Je ruimte is niet erg groot maar moet nog wel lukken, ipv een power cage kan je ook een half rack kopen, is wat meer ruimte besparend.
Ik zou altijd voor een standaard rek met barbell / dumbbells gaan ipv zo'n krachtstation zoals je noemt. Daarom beperk je jezelf vrij veel qua oefeningen en kan je bijvoorbeeld bankdrukken, squatten en deadliften al niet uitvoeren, wat wel als de basis wordt gezien over het algemeen.

Met jouw budget zou ik problemen alles / zoveel mogelijk tweedehands aan te schaffen, hier in het aangeboden / gezocht deel kan je over het algemeen best veel vinden.
Om goedkoop een nieuwe en goede powercage te kopen zou ik ook zeker bij powercage.nl kijken, levert goed werk voor aantrekkelijke prijzen!
 
Voor het geld van een home gym kun je heel lang naar een gym. Voor een rack + barbell, gewichten ga je toch flink moeten investeren.

Wil je niet eerst kijken of je het volhoudt voordat je een hoop geld uitgeeft?
 
Voor dat geld kan ik inderdaad heel lang naar de gym, maar ik ben niet de enige in huis die het gaat gebruiken, dus vandaar!

; daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Met dumbels en een half rack kom je een heel eind qua oefeningen toch? Zo'n krachtstation is dus eigenlijk geen goede investering?
 
Voor dat geld kan ik inderdaad heel lang naar de gym, maar ik ben niet de enige in huis die het gaat gebruiken, dus vandaar!

; daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Met dumbels en een half rack kom je een heel eind qua oefeningen toch? Zo'n krachtstation is dus eigenlijk geen goede investering?
Ik zou inderdaad nooit voor zo'n krachtstation gaan, wellicht dat een professionele leuk is als toevoeging als je de ruimte er voor hebt, maar als basis zeker een rack en dumbbells / barbell. Wel ook een barbell er bij nemen dus :)
 
Precies, daar ben ik nu ook over uit!

Ik heb een beetje zitten rondkijken en ben van plan om de powercage gewoon nieuw te kopen, mocht er ooit iets stuk gaan etc. De rest tweedehands. Ik ben nu bij deze terechtgekomen:

1. Heavy Duty HD-1 Power Rack + Lat Pulley
2. Heavy Duty HD-1 Power Rack

Het lijkt mij dat de latt pulley net even wat extra's geeft of is de tweede al voldoende? Zijn er nog van deze cages met betrekking tot kwaliteit/prijsverhouding?
 
Precies, daar ben ik nu ook over uit!

Ik heb een beetje zitten rondkijken en ben van plan om de powercage gewoon nieuw te kopen, mocht er ooit iets stuk gaan etc. De rest tweedehands. Ik ben nu bij deze terechtgekomen:

1. Heavy Duty HD-1 Power Rack + Lat Pulley
2. Heavy Duty HD-1 Power Rack

Het lijkt mij dat de latt pulley net even wat extra's geeft of is de tweede al voldoende? Zijn er nog van deze cages met betrekking tot kwaliteit/prijsverhouding?

Ik heb de HD1 met lat pulley gehad. Je gaat geen spijt hebben volgens mij als je de lat pulley erbij neemt. Hiermee kan je als je een paar greepjes koopt allerlei bi en tri en rug oefeninge mee doen.

Heb mijn kooi weggedaan omdat ik niet genoeg plek meer had. Maar was er zeer tevreden over.

Voor de sterkere mensen onder ons is een HD1 niet stevig genoeg dacht ik. Ken de belastbaarheid niet van buiten.
 
Laatst bewerkt:
Latpulley is wel echt een meerwaarde. Aan de cage, of los.

Mag niet ontbreken als je thuis serieus aan de gang wilt!
 
Hoe zorg je bij deze wall pulley ervoor dat je tijdens een lat pulldown niet omhoog getrokken wordt?

Das moeilijk maar daar zal wel wat op te vinden zijn. Lat pulldown in de nek doe ik sowieso niet. En front dan trek ik mezelf toch niet omhoog.
En heb die lat pulley voornamelijk voor bi en tri en roei oefeningen gekocht.
 
Hoe zorg je bij deze wall pulley ervoor dat je tijdens een lat pulldown niet omhoog getrokken wordt?
Een compact toestel zoals de Barbarian Wall Pulley dat geen beenrollen heeft, is inderdaad vooral ideaal voor triceps, biceps en roeien. Lat pulldowns zijn echter prima mogelijk en als het gewicht toch te zwaar zou worden waardoor je omhoog getrokken wordt, kun je de lat pulldown ook met één arm uitvoeren. Dan is het gewicht een stuk lager en word je niet zo snel omhoog getrokken :) Als alternatief voor de lat pulldown zou je ook (verzwaarde) pull-ups kunnen doen.
 
Bedankt voor de reacties! Ik ga denk ik toch voor de Heavy Duty HD-1 Power Rack + Lat Pulley, aangezien hier een lat palluy bij zit en ook vrij stevig is. Nu mijn volgende vragen:
1. Hoe zit het met een stang, is het perse nodig om een olympische halterstang te kopen? En zo niet/ja, welke raden jullie aan? Zijn er namelijk zoveel.
2. Een bankje, ik zat zelf naar bankjes te kijken van 120,- á 130,-. Er zitten dan verschillende standen op en een draaggewicht van 300kg.
 
Bedankt voor de reacties! Ik ga denk ik toch voor de Heavy Duty HD-1 Power Rack + Lat Pulley, aangezien hier een lat palluy bij zit en ook vrij stevig is. Nu mijn volgende vragen:
1. Hoe zit het met een stang, is het perse nodig om een olympische halterstang te kopen? En zo niet/ja, welke raden jullie aan? Zijn er namelijk zoveel.
2. Een bankje, ik zat zelf naar bankjes te kijken van 120,- á 130,-. Er zitten dan verschillende standen op en een draaggewicht van 300kg.

Als je een olympische neemt moet je 50 mm schijven nemen.

50 mm dumbells vind ik niet handig ikzelf heb liever 30 mm dumbells. Maar als je dan een oly baar neemt zit je met 30 mm en 50 mm schijven.

Ik zou in het begin gewoon een 30 mm baar nemen van 2 meter. Wat schijven en dan 2x 30 mm stangetjes om je dumbbell mee samen te stellen.

Later kan je nog steeds een oly baar en wat 50 mm schijven kopen.

Das mijn persoonlijke voorkeur natuurlijk.
 
En dan kun je de gewichten van de dumbells gewoon verwisselen met die van de stang? Dat kan inderdaad altijd nog.

Is het verschil alleen de grote?
 
En dan kun je de gewichten van de dumbells gewoon verwisselen met die van de stang? Dat kan inderdaad altijd nog.

Is het verschil alleen de grote?

Zo deed ik het ja.
 
Back
Naar boven