AndroidHealthClinic

Home / lockdown workouts (HIIT) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bas1987

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 apr 2008
Berichten
45
Waardering
1
Lengte
1m99
Massa
100kg
Vetpercentage
9%
De lockdown duurt en duurt maar.. En nog steeds een dichte gym.

Omdat ik het topic niet heb kunnen vinden vraag ik mij af; hoe komen jullie de lockdown door?

Ik heb zelf niet de ruimte voor een home gym. Dus ik heb de afgelopen 12 weken 4x per week de app Fitify gebruikt. Is me goed bevallen, wisselende schema´s en oefeningen en ik heb m´n lichaam een compleet nieuwe prikkel gegeven. Het zit aan de HIIT kant. Kort en intensief. Zo probeer ik op onderhoud te blijven. Of in ieder geval te doen wat ik kan.

Nu weer tijd voor wat anders. Zijn er youtube channels met goede HIIT schema´s waarmee we op onderhoud kunnen blijven tot we weer de gym in mogen? Of hoe doen jullie dit? Alle input is uiteraard welkom!
 
Geen gym in je omgeving waar je in een tent kan trainen? Of woon je in België?
 
Of hoe doen jullie dit? Alle input is uiteraard welkom!
1. Tijd investeren om je eigen homegym te maken en niet afhankelijk zijn van de regels/pandemieën etc.. Beste investering die je kunt doen en als tweedehands goed in de gaten houdt hoeft het niet veel te kosten.
2. Op onderhoud blijven door gewoon te bewegen? Wandelen, tuinieren, fietsen, achter de vrouwen aan rennen totdat de politie komt...whatever floats your ....boat. :D Als ik HIIT hoor denk ik blessures.....

Als je normaal al 8 uur slaapt/15 uur zit/1 uur gym doet, dan doe je al iets fout imo. Hier jaren 8/16 gedaan en het stomste wat je kunt doen. Vooral met een zittend beroep moet je krachttraining doen en bewegen ben ik steeds meer van overtuigd. 8 uur zitten werken en daarnaast een 'hobby' als gamen of netflixen is funest.
 
Ik woon in Amsterdam dus de ruimte is een beetje schaars hier. Zeker voor een homegym. En de gym waar ik mijn abonnement heb heeft vestigingen in de stad dus geen ruimte voor een tent buiten helaas. Ik train ook altijd direct uit werk, dus als er al ergens een tent te vinden is zal het ontzettend druk zijn en denk ik dat het lastig word om 4x per week daar uit werk terecht te kunnen.

Helemaal met je eens dat het belangrijk is om te blijven bewegen. Maar door achter de vrouwen aan te rennen behoud ik niet echt mijn spiermassa denk ik zo :)

So the question remainssss. Wat is nou een (zo) effectief (mogelijk) thuisprogramma om toch op onderhoud te kunnen blijven? Er zijn talloze youtube channels, maar ik houd wel van een beetje knallen en vraag me dus ook af wat de meest effectieve is.
 
Persoonlijk zou mijn voorkeur niet uitgaan naar "wisselende"schema's. Een vast programma zodat je elke keer een stapje zwaarder kan gaan. Ik zou nagaan welke oefeningen je prettig ervaarde en deze proberen te verzwaren.

Bij gebrek aan ruimte zou ik een investering doen in weerstand banden. Deze kan je overal omheen doen(in feite is een paal al voldoende) en in Amsterdam zijn, mits er geen demo is, voldoende parken waar je kan trainen.

Wat het meest effectieve is voor jou, daar heb je naar mijn mening meer informatie voor nodig. O.a. wat je doel is op lange termijn. Je geeft aan spiermassa te willen behouden. Dit kan op talloze manieren maar het gaat er om dat je op een bepaalde manier je spieren richting falen kan trainen. Ook belangrijk dat je wat je doet leuk vindt, prettig ervaart en het consistent doet (zoals je nu het ook 4x per week doet).

Al met al denk ik dat de weerstand banden een goede oplossing voor je kunnen bieden ook ivm ruimte gebrek.
Weet niet wat voor schema's/programma je voorheen deed maar je kan kiezen voor full body/upper - lower/bro split.
 
En de gym waar ik mijn abonnement heb heeft vestigingen in de stad dus geen ruimte voor een tent buiten helaas.
In Amsterdam zijn er meerderen waar je op het moment gewoon kan trainen.

Je hebt nu zeker een abonnement bij een bugetgym?

Qua ruimte: de gym van Ed van Amsterdam had altijd een groot parkeerterrein waar prima een tent zou passen. Geen idee of die gym nog altijd bestaat, en hoe dat tegenwoordig dan heet. Ed is al jaren dood, dus als het nog bestaat, heet het vast anders.
 
Ik heb eerst lange tijd bij een fysiotherapeut getraind en nu bij een buitengym.
 
Ik woon in Amsterdam dus de ruimte is een beetje schaars hier. Zeker voor een homegym. En de gym waar ik mijn abonnement heb heeft vestigingen in de stad dus geen ruimte voor een tent buiten helaas. Ik train ook altijd direct uit werk, dus als er al ergens een tent te vinden is zal het ontzettend druk zijn en denk ik dat het lastig word om 4x per week daar uit werk terecht te kunnen.

Helemaal met je eens dat het belangrijk is om te blijven bewegen. Maar door achter de vrouwen aan te rennen behoud ik niet echt mijn spiermassa denk ik zo :)

So the question remainssss. Wat is nou een (zo) effectief (mogelijk) thuisprogramma om toch op onderhoud te kunnen blijven? Er zijn talloze youtube channels, maar ik houd wel van een beetje knallen en vraag me dus ook af wat de meest effectieve is.

Je houdt van knallen, HIIT en wil daarin effectieve manier vinden, dat is dus ook het kader met wat anders waarin je je vraag stelt. check :D

Ruimte gebrek zie ik als een excuus, ik heb genoeg voorbeelden voorbij zien komen waarin ze heel creatief met ruimte om gaan. Als je wil is bijna alles mogelijk, maar dat zal hem dus zijn. Je wil het niet haha. Je goed recht en dus back to the point.

Euhmm ik zou het schema zelf maken en met opzwepende muziek aan de gang gaan, Youtube in de gaten houden en oefeningen doen is zo'n gehannes.
 
Swollie Weerstandsbanden heb ik inderdaad al aangeschaft, zeker een aanrader. Ik gebruik ze zelf om biceps en triceps geïsoleerd te pakken na de workout routine, curls/hammer curls zijn hier goed mee te doen! Ik vind ze voor de compound oefeningen persoonlijk te kort schieten.

Sanca Saxon mooie routine! Ik denk wel dat deze me 4x per week snel gaat vervelen. Maar dat is persoonlijk.

Wat ik tot zover heb gevonden. Routine van Athlean-x:
.

Ik vind dat hij het goed onderbouwd, mooie oefeningen ook en ook met progressive overload. Ik ga wel een pullup bar voor in de deuropening aanschaffen. Hopelijk blijft mn muur staan met mn 100kg :)

Video´s waarbij je mee traint met de trainer via de tv lijken me ook wel een mooie tijdelijke invulling voor thuis trainen. Iemand hier een tip voor?
 
Je houdt van knallen, HIIT en wil daarin effectieve manier vinden, dat is dus ook het kader met wat anders waarin je je vraag stelt. check :D

Ruimte gebrek zie ik als een excuus, ik heb genoeg voorbeelden voorbij zien komen waarin ze heel creatief met ruimte om gaan. Als je wil is bijna alles mogelijk, maar dat zal hem dus zijn. Je wil het niet haha. Je goed recht en dus back to the point.

Euhmm ik zou het schema zelf maken en met opzwepende muziek aan de gang gaan, Youtube in de gaten houden en oefeningen doen is zo'n gehannes.

Ruimte gebrek is geen excuus in mijn geval. Alleen de wil is niet voldoende, in de echte wereld heb je ook daadwerkelijk de ruimte nodig om het materiaal te plaatsen :) Laten we realistisch blijven haha
 
Laatst bewerkt:
Swollie Weerstandsbanden heb ik inderdaad al aangeschaft, zeker een aanrader. Ik gebruik ze zelf om biceps en triceps geïsoleerd te pakken na de workout routine, curls/hammer curls zijn hier goed mee te doen! Ik vind ze voor de compound oefeningen persoonlijk te kort schieten.
Isometrische bewegingen gaan doen als je weerstand banden niet afdoende zijn.


Succes met trainen!
 
Back
Naar boven